Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-17, 13:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Då borde han väl snarare ha rätt till ett mer skyddat privatliv?

Man ska inte kunna gömma sej bakom sitt namn.
Citera
2020-05-17, 13:14
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Det gjorde han nog.

Hur förväntar du sig att han ska göra en riktig konsekvensanalys när någon sånt här händer, en lynchmobb med såna som dig i spetsen som söker förstöra hans liv på alla sätt trots att han redan tagit sitt straff?

Det är inte sådana som mig som som utgör problemet. Det är Paolos handlingar, och hur de tolkas av i princip alla - ett gäng torskar och incel`s exkluderade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Har åklagaren godkänt det?

Ja uppenbarligen om inte Expressen ljuger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nej.

Men om du inte förstår skillnaden föreslår jag att du kontaktar t.ex. Massi Fritz. De förklarar det säkert gärna för dig: www.advokatfritz.com

https://lawline.se/answers/dubbelbestraffning-ratten-att-inte-bli-lagford-for-ett-brott-tva-ganger

Kul att du hänvisar till någon som nästan blev utkastad från Advokatsamfundet.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Du är stendum, det är klart det är två olika brott men han kan inte dömas två gånger för samma handling. Stolpskott.
Han har accepterat ett strafföreläggande för sexköp. Han är inte dömd för detta i en tingsrätt. Om det visat sig att han skulle ha begått en våldtäkt så finns det självklart möjlighet att döma honom för detta ändå.
Citera
2020-05-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingva
Försök att tänka dig in i det då, med samma genuina iver, engagemang och empati som du kunde föreställa dig hur detta kan kännas för Paolo.

Hon var från ett av Europas fattigaste länder. Han är en välbärgad kändis. Så tänk riiiiktigt ordentligt EN OMGÅNG TILL.

(Lustigt fenomen detta... att det är så enkelt att sympatisera med förövare, men så svårt att kunna känna med utsatta människor. Vad är det för fel på mänskligheten?)

Vad vill du ha sagt med att hon är från ett av Europas fattigaste länder? Att hon är fattig och dum och oförmögen att fatta sina egna vuxna beslut? Om det är trafficking/människohandel du syftar på, hur vet du att hon blivit tvingad till det? Vem har sagt det?

Jag sympatiserar med offer för trafficking och människohandel men det är ingen som har sagt att damen Paolo träffade är ett offer för dessa hemskheter. Läser du mina inlägg har jag skrivit flera gånger att människohandel och trafficking ska vara olagligt och straffas hårt men att det inte har någonting att göra med vanlig prostitution. Det är ni som inte har förmågan att skilja på tvång och frivillighet.
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
https://lawline.se/answers/dubbelbestraffning-ratten-att-inte-bli-lagford-for-ett-brott-tva-ganger

Länken gäller samma brott - inte vid två olika brott, även om dessa begås vid samma tillfälle.
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han kommer inte att vara tillbaka där han var. Se på Martin Timell. Inga uppdrag där inte.

Han kanske blir mildare behandlad än Timell pga att han är blatte.

"Det är synd om mig, jag är trasig och hade det svårt när jag växte upp...jag går i terapi nu..."

Vänsterfittor älskar sån skit.
Citera
2020-05-17, 13:16
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ja, jag tycker mindre synd om de andra "fulgubbarna" för att de minsann fått det straff de förväntat sig (böter). För Paolo har ju straffet i praktiken blivit långt grövre, nu står han väl där arbetslös och ingen vill ha något med honom att göra.

Vet du att de övriga gubbarna inte har jobb, familj, släkt och vänner ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Du är efterbliven. Folk på det här forumet är så efterblivna att de inte känner igen intelligens när det är mitt framför dem.

Ja det är en seriös Dunning Kruger på stolpskotten i denna tråd, jäkla puckon som tror att man kan döma folk en gång till för samma handling.
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ec11633c7fd640018770f85

Uppe i 26 500:- nu, kostnaden för ligget

26.500 är nog en droppe i havet jämfört med de uteblivna framtida kontrakten hade varit värda...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Instämmer. I dagens Sverige har förövarna tillåtits bli offer och deras offer har gjorts till förövare. PR och andra kriminella behandlas med silkesvantar, dalteriet med brottslingar finner inga gränser och det vräks ut skadestånd till dem från statskassan. Beror detta på att våra fängelser är överfulla och att ansvariga av den anledningen väljer att inte straffa för, vad de själva upplever som mindre allvarliga brott, såsom tex sexualbrott och kvinnofridsbrott?

Vi är den tysta majoriteten som tröttnat på att brottslingar inte ses på som sådana. Och behandlas för vad de är av hela samhällsapparaten. Ett land där brottslingar kan pudla sig in i etablissemanget och bli rika på att inte begå brott för stunden, är ett land i fritt fall, utan gemensam värdegrund.

Vi ser att folk som kommit hit utan lagliga asylgrunder, som begår brott under sin tid här och får stanna. En giltig ursäkt har kommit från domstolarna om att de inte känner till lagarna! Likt folk som tycker att lagarna om sexköp är fel!

Media visar alltid upp någon som inte går brott, för att dölja brottsligheten, men inte de brottslingar som terroriseras oss alla i vardagen, där rädslan tagit skamgrepp på hederligt folk. Vi har folk som har fått en fristad, sluppit krig och elände, och de begår brott mot de människor som velat så väl. Deras nya ursäkt är trångboddhet och för lite bidrag. När de fått skolor, hemspråk och allt de kunnat begära.

Men att ta hand om sina ungar gör de inte, genom att vara förebilder. Vad är det för förebild att begå sexbrott, och hur tänkte denne Paolo Roberto? Trodde han att välviljan var oändlig i skarpt läge när vi alla räknar risken på vår dödlighet i siffror i Coronatider?

Paolo Roberto, såg gammal och sliten ut under intervjun, som en riktigt ful gubbe. Jenny Strömstedt lyckades fint med sin intervju, där det enda jag kommer ihåg var skönheten och odjuret, där hon fångade in sitt byte i en fälla som slog igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in