2020-05-17, 00:04
Medlem
Jasmine - "Jag hoppas inte Amilia får något hat där ute"

Hon skulle bara veta hur mycket skit Amilia pratar om henne varje dag.
Hoppas de andra deltagarna står upp för Jasmine sen. Amilia har ju dragit igång en häxjakt mot henne. Jasmine må vara skrikig och dramaqueen då och då, men samtidigt verkar hon ha ett gott hjärta.
Amilia säger ju att Jasmine har mobbat henne i 9 veckors tid.
2020-05-17, 00:15
Medlem
Mouchinos avatar
Av de tre som är kvar nu är Lennie den enda jag inte fått en total bild av. Får han en fråga om hur han lyckas klara sig undan konflikter och annat så svarar han ofta med att han är så trygg i sig själv. Klippet när han sitter i bikten och gråter eller vad han gör, vad ska det föreställa? Samma när han träffade Amilia häromdagen, vad är det för nåt? För just sådana där känslor har han ju inga problem med att agera ut, just för att det innebär inga tråkiga eller obehagliga gensvar och han vill bara inbilla tittarna att han är bara helt perfekt.

Han ses ju som en otroligt känslosam person som beskrivs och upphöjs som han vore Jesus i en mänsklig skepnad men det vet vi ju att det inte finns några sådana människor. Så varför vågar han inte visa oss vem han är på riktigt? Varför låtsas han vara något han inte kan vara, varför gömmer han sig om han är så trygg i vem han är och vad han gör? Jag får inte detta att gå ihop? Hade han som Sami som haft modet att bjuda in oss i alla känsloyttringar, även de mindre glada och positiva så hade jag kunnat hålla med om att han är trygg i sig själv och har god självinsikt men kan tyvärr inte säga det. Känns som det är alldeles för mycket tankearbete bakom Lennies pannlob.

Det mest skrattretande är att många tror på allvar att Lennie är så här genuint fulländad och komplett på riktigt! För mig framstår Lennie endast som ett känslodrypande smörpaket som legat i solen för länge där han själv väljer ut det mest tilltalande och attraktiva känsloyttringarna som kvinnorna faller som käglor för. Vinner han detta är det just för hans överdrivna dramatiska utspel där han själv väljer vilka situationer han kan tjusa och fånga tittarna och även de andra.

Min känsla är att Lennie gömmer sina dåliga egenskaper bakom en mask och han har som alla andra ofullkomliga människor en skuggsida. Om jag är medveten om den där sidan hos mig själv så kan jag släppa ut den i ljuset och lära mig att hantera den. Om jag inte accepterar att jag har en skugga och gör allt för att slå ifrån mig den då lever jag i förnekelse om vem jag är. Är jag inte ens medveten om att den finns där, ja då går jag omkring som en tickande bomb även om andra runt mig undrar hur fan jag kan vara så lugn i allting. För att en relation ska utvecklas i en anda av sanning, acceptans och äkta kärlek är det så otroligt viktigt att vi visar oss för varandra, likaså vår skugga som vi helst skulle vilja gömma undan., Att våga visa mig svag och sårbar gör att jag kan börja prata med andra om min skugga tills det är jag som har kontrollen och då kan jag se den som min färdkamrat att utbyta tankar med.
2020-05-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Om de ska slänga allt i Bb huset så kommer de som bor i närheten kunna fynda. Ska de slänga allt?
Men fan vad du är sugen på att fynda saker därifrån. Åk dit då när det är slut!
Vem skulle ens vilja ha något därifrån? Tänker bara på allting Jasmine har rört vid med sina otvättade händer efter varje toalettbesök. Mysigt.
2020-05-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Om de ska slänga allt i Bb huset så kommer de som bor i närheten kunna fynda. Ska de slänga allt?
Finns inte en chans i världen att de jämnar byggnaden med marken. Det pratades inne i huset idag att den rosa soffan kostar ca 250k.
2020-05-17, 00:32
Medlem
Hur tror ni Lennies och Samis pungkulor mår efter att de inte fått komma på 3 månader?
2020-05-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robcore
Jasmine - "Jag hoppas inte Amilia får något hat där ute"

Hon skulle bara veta hur mycket skit Amilia pratar om henne varje dag.
Hoppas de andra deltagarna står upp för Jasmine sen. Amilia har ju dragit igång en häxjakt mot henne. Jasmine må vara skrikig och dramaqueen då och då, men samtidigt verkar hon ha ett gott hjärta.
Amilia säger ju att Jasmine har mobbat henne i 9 veckors tid.
Ja hon är den mest empatiska i huset känner jag och mest mänsklig. Hon har sina brister som vilken människa som helst. Men hon har iaf visat mycket mer känslor än vad tex Sami och Lennie har gjort på både gott och ont. Men hon vill alla väl och jag gillar att hon inte är snål av sig heller.
2020-05-17, 00:35
Medlem
csfs avatar
Kim livear på hans instagram. Tydligen så ha patzy blockerat honom för att amilia har fått P att tro att K är homofob...
2020-05-17, 00:35
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblover
Sami måste bli besviken nu när Classic car week i Rättvik är inställt. Säkert många fler stora bilträffar med.

Som Dalkulla har man koll på det men ändå inte sett Raggarjävlar. En groda har bättre koll än mig

Hehe, din jäkel, grodan skulle ju leka kurragömma.
Sami kommer säkert bli besviken, likaså Maggan och Tommy. Men du måste se Raggardjävlar, så extremt skön dokumentär.

Undrar hur det kommer att funka för Sammy & Glassy planerna....
2020-05-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Finns inte en chans i världen att de jämnar byggnaden med marken. Det pratades inne i huset idag att den rosa soffan kostar ca 250k.
Byggnaden har jag inte en susning om, men möblerna och inredningen sparas väl till kommande skit från pktv4.
2020-05-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csf
Kim livear på hans instagram. Tydligen så ha patzy blockerat honom för att amilia har fått P att tro att K är homofob...
Men för guds skull, finns väl ingen varelse på denna jord som andas syre och kan gå och vinka samtidigt som bryr sig ett SKVATT om vad dom där sorgliga misstagen till människor gör eller inte gör!
FRAMFÖRALLT den där jävla patetiska judehatande skäggiga damen!🤮
Senast redigerad av HighEndAudio 2020-05-17 kl. 00:47.
2020-05-17, 00:50
Medlem
Jasmine är den vettigaste av de tre finalisterna!

Att folk gillar Sami.. vidrig slusk
2020-05-17, 00:52
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tycker du? E det därför champions slår rekord efter rekord, år efter år, i tittar siffror från åttondel o framåt, o betting sidor skjuter i höjden?! Vilken dålig gemförelse, bara erkänn suggan, att dem senaste veckorna har varit ngt av det tråkigaste i tv historien, och det är "tråk karaktärer" (som sami, jassa, lennie) som själva skapar detta, och det totala ointresse på forum o sociala medier.

Att det är praktfiasko är väl redan så konstanterat som att en polsk golfboll är grön.
Känner att du har missförstått det jag skrivit. När det är 16 lag i en serie är det betydligt större omsättning på forums än när det är två lag kvar, det kan du enkelt se här på Flashback. Du har nog dragit i dig en extra Famous Grouse efter det tände till med Kunskapsfågeln. Men låt gå, Suggan kan kanske dra några extra tag genom hål i väggen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in