Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-16, 20:47
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Kunde ha varit ännu värre, om möjligt. Finns en "folkkär" kvinna också på kanalen som gjort saker som skulle få henne att sjunka som Titanic i tittarnas ögon om det kröp fram. Hon skulle få ställa sig i Ica-kassan för att kunna betala hyran, om vi säger så
Jasså så det ligger fler skandaler och pyr under ytan.
Citera
Medlem
Pantheraduss avatar
Vi är all inte vita änglar, som vissa tycks tro eller "spela". Utefter situationen, kan vi människor begå, triggade till saker, utanför moralens kompass.

Så snälla.... döm inte Paolo för hårt, han är varken mördare eller överfalls-våldtäktsman.
Citera
Medlem
njaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han kan ge sig ut på en föreläsningsturne inom överskådlig framtid. Han har blivit ett ansikte utåt för självskadebeteende. Han är öppen med det.

Tror inte ens mansjouren långträsk ser den offerkoftan som trovärdig haha

Jämförelsen med en höjdhoppare faller ju på att höjdhopparen faktiskt var ett offer.

Framtiden blir nog snarare:

-Paolo, en kebabpizza, Extra stark sås, lägg på lite ananas med!

-visst kompis 15 minuter en kvart.

Ser faktiskt fram mot det instaflödet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Kunde ha varit ännu värre, om möjligt. Finns en "folkkär" kvinna också på kanalen som gjort saker som skulle få henne att sjunka som Titanic i tittarnas ögon om det kröp fram. Hon skulle få ställa sig i Ica-kassan för att kunna betala hyran, om vi säger så

Skulle hon få stå vid skampålen som Paolo? Berätta gärna mer.

Låter som något kanalen borde känna till, precis som de kände till Timell och naturligtvis Paolo. TV4 agerar endast när saker och ting blir offentliga verkar det som.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, om man letar noga kan man dessutom hitta detta offer i tidningen idag.
"En okänd man knivhögg en kvinna i 55-årsåldern rakt i hjärtat. Anledningen: hon vägrade lämna ifrån sig sin mobiltelefon."
https://www.expressen.se/gt/kvinna-livshotande-skadad-polisen-vadjar-om-tips/

Men såna offer hjälper inte den feministiska agendan.
Bättre totalt bomba förstasidan med artiklar om hur man kan straffa en brottsling, som redan erkänt och tagit sitt straff, ännu mera.
Han är inte dömd. Och offentliga personer faller eftersom de är just offentliga.

I uppgång och nedgång skapar de debatt.
Citera
2020-05-16, 20:48
Medlem
Hela storyn kan vara påhittad/spelad teater och Paolo kommer att få i ersättning miljoner i klass 10 eller mer så ett litet sår i min status Paolo är värt det.
Citera
2020-05-16, 20:49
Medlem
Paolo gör dock ett misstag genom att pudla så jävla hårt. Dra upp barndomstrauman, herregud.

Han borde vara sagt SORRY, jag gjorde ett misstag, jag gjorde fel. Tar mitt straff. Punkt.

Hade gett mer respekt än alla oändliga förklaringar.

"Kuken ska ha sitt" sa en viss folkkär brottare.
Citera
2020-05-16, 20:49
Medlem
Kanske en aning smaklöst, men vad kommer hända med alla Paolos matprodukter? Jag skulle gärna vilja köpa om de slumpas bort. Känns enormt onödigt att kassera god mat bara för att Paolo gjort fel. Tycker produkterna håller riktigt bra kvalitet.
Citera
2020-05-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är ett självskadebeteende. Det bör man veta i din ålder.

Tja, 50 shades satte försäljningsrekord och jag misstänker att det inte beror på något självskadebeteende.

Det är lätt att projicera sin skugga på män men vara blind för sin egen.

Bara det faktum att så många kvinnor bryr sig om vad han gör är bevis nog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Han är inte dömd. Och offentliga personer faller eftersom de är just offentliga.

I uppgång och nedgång skapar de debatt.
juridiskt är han dömd.
och ja självklart blir detta förstasida men proportioner på detta är inte rimligt utan underliggande agenda.
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Tittar man i medierna nu så ar proportionerna mot brottet helt sanslösa.
Jag kan inte se att det grundar sig i någon omsorg mot offren då sanna personer som skriker högst nu är samma som bidragit till utvecklingen i samhället där våldtäkter och en unken syn på kvinnor har växt lavinartat.
Då är det tyst eller så ursäktas förövare pga yttre omständigheter.
Även offret i detta fallet verkar ingen försöka hjälpa då hon vad det verkar fortsätter med sin verksamhet som vanligt.

Normalt är åsikten dessutom att ingen blir bättre av straff utan det ska vara vård och tillbaka till samhället såfort som möjligt.
I detta fallet hör man i våra stora medier uttalanden som "dom ska utplånas från jordens yta".

Drivkrafter verkar vara rent hat mot män som kommer fram på detta sätt.
En annan drivkraft är att PR varit en person med tillgång till media som inte har anpassat sig till den feministiska mallen, det måste straffas stenhårt.
Man är på gränsen till idiot om man inte ser att så är fallet. Varje timme är det en ny kändiskvinna som "bara måste kommentera det fruktansvärda som har hänt". Och det handlar inte om veckans fall där en 17 årig flickas huvud har burits runt i en resväska.

Sekt är ett väldigt uttjatat ord men om ett land och en stad kan sägas vara en sekt så är det mediastockholm. Det här kan liknas vid medeltidens religiösa avvikare. Det saknar grund i vad världen i stort och vad man historiskt har ansett vara ett grovt brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Hela storyn kan vara påhittad/spelad teater och Paolo kommer att få i ersättning miljoner i klass 10 eller mer så ett litet sår i min status Paolo är värt det.

Nu är du ute o cyklar lille man. Bäst att du själv ser över dina ovanor.. innan de piskar upp dig på kåken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in