2020-05-16, 18:39
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det går att se om mobilen är avslagen manuellt eller batterislut/krossad/batteri uttaget!
Wilmas mobil blev avstängd manuellt!
Nej, det går inte avgöra om batteriet dött eller om den stängts manuellt. Sådan information framkommer inte av FUP och varken jag eller andra medlemmar har hittat någonting som styrker det heller.
Citera
2020-05-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Självklart. Men om upprepat gör proklamationer om rättegångens troliga, framtida utfall borde man ange någon form av källa. Det är uppenbart en otrolig mängd bevisning som talar för hans skuld. Om man anser det motsatta behöver man ange källor, om inte prejudikat, så iaf någon lägre form av referens i rättshierarkin.

Han kommer för övrigt att bli dömd.

Tishko har bevisligen misshandlat Wilma grovt vid tillfället. Han har sedan bevisligen gjort sig av med kroppsdelar. Han har huvudet i besittning. Det behövs inte en videofilm eller exakt dödsorsak för att en dom skall kunna göras i detta fallet.

Vidare är bevisbördan lika vid grova som ringa brott, så prejudikat finns det gott om. Men att producera detta hade ju krävt kunskap, tid och ansträngning - något som vissa spekulanter verkar direkt i opposition till, utan gör istället definitiva konstaterande och utlåtanden utan några som helst källor.

Ursäkta att jag lägger mig mellan, men är nyfiken på vad du menar med att "Han kommer för övrigt att bli dömd."?
Om du läst i tråden kan du inte ha missat att alla tror att han för övrigt blir dömd.
Du ser uppenbarligen ut att vara bedrövligt kunnig, missat bara att du befinner dig på flasback och inte på någon föreläsningssal.
Du vill kasta ut mig härifrån med mina spekulationer och konspiratiosteorier, men jag stannar pga dig. Kommer lära mig mycket! Specifikt när ämnet är så allvarligt och svårt.
Du kommer galant lösa den största frågan, vem är mördaren?
Citera
2020-05-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spåren av blod visar att W dödades i lägenheten, ingen förutom möjligtvis du kan tänka sig att W dödades på annan plats och därefter transporterades till T lägenhet.

Det är inte en Hollywoodfilm vi diskuterar.

Ja, W styckades med största sannolikhet i T badrum, skador på golvet samt blodspår visar med största sannolikhet att så har skett.

Juristerna i domstolen går inte på vilka sagor som helst, det vet även du.

Hörru! Jag tror inte någon annan människa i hela universum mördat Wilma än Tishko OCH jag tror alla dagar i veckan att lägenheten är brottsplatsen. Dessutom hoppas jag innerligt att Tishko fälls.
MEN jag kan till skillnad mot dig hålla två saker i huvudet samtidigt, för att i en rättegång skall det bevisas och vara styrkt bortom rimligt tvivel! Därför tycker jag att Mord-delen i åtalet är väldigt svårbedömt juridiskt (skulle vilja säga att jag ger det 50/50 eller möjligen 60/40 till fällande dom).
Citera
2020-05-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det här handlar inte om religion, det handlar om kulturellt bundna värderingar. Bland svenska män är det bara sådana med allvarliga psykiska problem som menar på att mannen ska kontrollera kvinnan, kräver att bestämma vilka hon umgås med, vad hon har på sig och så vidare. Bland män från Mellanöstern är detta istället vanligt förekommande värderingar. Sådana värderingar hör inte hemma i ett land som värnar om kvinnors rättigheter. Psykisk kontroll av en partner går hand i hand med fysiskt våld mot densamma. En kultur som accepterar psykologiskt kvinnoförtryck kommer även bidra till större frekvens av fysiskt våld mot kvinnor.

Tillägg: Hedersvåld och kontroll av kvinnor är oerhört vanligt bland kurder, oavsett religion. Vad jag förstått det så är det vanligare bland kurder än bland araber, och det gäller kristna såväl som muslimska kurder.

Förlåt men kan man säga samma sak om Billy då som mördade Tova? eller nej han är ju svensk, det går ju inte. Eller samma sak om ubåtsfallet där danske peder hansen dödade den svenska journalisten? var han också kurd eller? Lägg av, är själv kurd, har då inte stött på någon under hela min livstid som mördat en annan kurdisk kvinna.
Citera
2020-05-16, 18:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hörru! Jag tror inte någon annan människa i hela universum mördat Wilma än Tishko OCH jag tror alla dagar i veckan att lägenheten är brottsplatsen. Dessutom hoppas jag innerligt att Tishko fälls.
MEN jag kan till skillnad mot dig hålla två saker i huvudet samtidigt, för att i en rättegång skall det bevisas och vara styrkt bortom rimligt tvivel! Därför tycker jag att Mord-delen i åtalet är väldigt svårbedömt juridiskt (skulle vilja säga att jag ger det 50/50 eller möjligen 60/40 till fällande dom).

Domstolen värderar bevisen, och vad jag kan se visar FUP utom allt rimligt tvivel att T är den som hade ihjäl W och därefter styckade henne, finns inget utrymme för att någon annan kan ha gjort det.

Uppsåtligt dödande, det är där skon klämmer, svårt att bevisa, just därför satsar jag en slant på att styckdråp är vad T fälls för.
Citera
2020-05-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Han kör ”silent treatment” som alla psykopater/sociopater/narcissister gör. 😡 Han fick henne att tro att det var HON som betett sig dåligt, för att täcka upp att det var HAN som hade gjort det.

Citat:
Återigen; Jag säger ingenting om att han inte kommer dömas för detta. Men VILKEN bevisning visar att HAN misshandlat henne? Och vilken bevisning visar att HAN har gjort sig av med kroppsdelarna...man har ju inte ens hittat kroppsdelarna!!??
Sorry men all teknisk bevisning säger att hon dog i hans lägenhet. Att du döma en person kräver inte att man motbevisar alla möjliga, långsökta möjligheter. Hade Wilma kunnat mördats av en spritt språngande galen dvärg som bodde under någon bro i Uddevalla? Ja, men det måste inte motbevisas för att döma T.

Det enda åklagaren behöver göra är att bevisa att W dog i lägenheten (finns 100 gånger mer bevis än nödvändigt för detta) samt att ingen annan var medverkande. Det andra tror jag inte är några problem alls.

Det enda cementfallet har gemensamt med Wilmafallet är att ni fortsätter ta upp det.
Citera
2020-05-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Polisen läser väl denna tråd kanske ändå bara undrade med alla bilar som t har kört om dem blivit kollade.
Du sk nog inte ta förgivet att polisen läser i tråden. Bättre att ringa in tipset.
Senast redigerad av Qurera 2020-05-16 kl. 18:45. Anledning: Stavfel
Citera
2020-05-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja , tanken var ju den att Tischko efter styckning av W blivit så nedblodad att han sedan vid vilande på sängen avgett ”kroppsspår” som efter W. Hur sannolikt det är får expertisen avgöra. Dit hör ej jag.

Ja, men om det var Wilmas blod på sängen, vilket det var, kan det inte kommit dit via GM?
Sen kan man ju undra om T har gjort mer med Ws kropp efter mordet med tanke på en del spermafläckar runt om https://forumfiles.com/b3Zaa809of/Anteckning_2020-05-16_184451_jpg
Citera
2020-05-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Varför måste man bevisa att nån hjälp honom..
Men tror inte du han på något sätt fått hjälp?
Jag har postat det innan,efter läst fup, lögner.. speciellt Tishkos pappa...köper inte det..

Nej tror inte han fått hjälp, tycker dom borde kunna bevisa det med telefonavlyssning i så fall.
Blod hade väl hittats i farsans bil. Men det är inte tillräckligt för dom verkar det som.
What ever. Mördandet gjorde han själv.
Och bevisningen är blytung. Han kommer dömas till livstid.
Citera
2020-05-16, 18:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Polisen läser väl denna tråd kanske ändå bara undrade med alla bilar som t har kört om dem blivit kollade.

Håller det troligt att han lånat bilar från jobbet. Redan innan denna händelse.

Han är sedd på jobbet vid rummet där bilnycklarna hänger flera ggr fast han in är i tjänst ens i närheten av den tiden. Dels den 12 dels 18 framgår i FUP.

Hittar inte att alla bilar kollats, ej heller jobbutrymme.
Citera
2020-05-16, 18:49
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Sen kan man ju undra om T har gjort mer med Ws kropp efter mordet med tanke på en del spermafläckar runt om https://forumfiles.com/b3Zaa809of/Anteckning_2020-05-16_184451_jpg
Vad är det vita mitt på överkastet? Ser ut som det är revor?
Citera
2020-05-16, 18:49
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
1. Man måste rent krasst kunna utesluta att det trubbiga våldet mot huvudet inte uppkommit av en olycka eller ett självmord.
2. Det stämmer att dom inte hittat några spår av andra personer i lägenheten och det är ett jävligt bra bevis, troligen ett av dom absolut bästa! Men det utesluter tyvärr inte att hon dödats på annan plats.
3. Det är just resonemang som "Klart han gjort det, vem skulle annars ha gjort det" som folk i okunniga allmänheten slänger sig med, men som inte juristerna gör.
Det är väl ändå utan rimligt tvivel att hon inte slagit sig själv upprepade ggr så det hamnat fragment på möblerna? Eller skada ögongloben?
Uteslutet att det är självförvållat eller omycka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in