2020-05-16, 13:33
Medlem
mscatzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag får verkligen inget grepp om Lennie. Han är en gåta och jag tror att han är höljt i ett dunkel för att han visar ALDRIG några andra sidor än positiva attribut. Han hjälper en liten fluga, han lagar mat, han skuttar när han är glad, han stöttar Mergim.. Bla bla bla. Han sa att han gick in i huset med planen att bli vän med ALLA och att inte hamna i konflikter. Vem planerar sånt för man vet ju aldrig vilka de andra är? Oförutsedda händelser som vi inte vet något om! Varför, för att det syns och fångar tittarnas hjärtan och även övriga deltagare. Jag tror också som jag nämt tidigare att detta har han lärt sig vad gäller konflikter och hur man bäst slipper hamna i rabalder med andra. Man stänger av helt enkelt och slår dövörat till.

Undrar om poletten trillade ner i hans huvud när Jass sade att Amilia körde med härskarteknik.
2020-05-16, 13:36
Medlem
JahLoves avatar
E Jasse i bikten eller har hon fått lämna?
Kom precis in i liven!
2020-05-16, 13:36
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Men det här skuttandet så fort det är nåt, det är väl något han började med i huset eller?
Haha men vad ni har hakat upp er på hans hoppande 😂 han ÄR en rastlös person. Han kan inte sitta stilla på en stol när han blir taggad, benen vill röra sig hela tiden. När det blir nått skoj så sprätter det väl i dom så han vill hoppa. Låt han göra det bara utan att det skulle vara falskt för ni inte trodde han gjorde så på utsidan, eller va ni resonerade i för nån dag sen 😂 jisses ...
2020-05-16, 13:37
Medlem
mscatzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Den STÖRSTA anledningen till varför folk här har agg mot jas är för att Rainbow gruppen hade det (julia, Sami och glas)

Ja, de fattar inte att team Rainbow är slut. Inte ens Sami är Rainbow längre.
2020-05-16, 13:37
Medlem
SevenStarss avatar
Från Mergims live:

Anty: förstår du när Gose står där" (som vinnare)

Mergim: Lennie vinner!
Anty: 100%

Synd att risken är stor att det blir som de vill.
2020-05-16, 13:38
Medlem
Mouchinos avatar
Tänkte på igår när de fick utnämingarna i BB awards. Lennies vinst för "Bäst dirty talk för hans lite snuskigare sida. Va??? Var det de ENDA tittarna kunde hitta på om Lennie, ja då förstår man verkligen hur mycket han har levererat under de här 100 dagarna!!
2020-05-16, 13:44
Medlem
mscatzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Från Mergims live:

Jag har haft svårt att välja, men väljer Sami före Lennie på grund av att jag inte vill ge framför allt Amilia tillfredsställelsen. Lennie valde fler kompisar.
2020-05-16, 13:45
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Tänkte på igår när de fick utnämingarna i BB awards. Lennies vinst för "Bäst dirty talk för hans lite snuskigare sida. Va??? Var det de ENDA tittarna kunde hitta på om Lennie, ja då förstår man verkligen hur mycket han har levererat under de här 100 dagarna!!

Säsongens kock var nog det som låg närmast till hands annars.
2020-05-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Tjäna mer skulle jag inte vilja påstå och direkt förtydliga att jag inte riktigt vet vad din sista mening med det egentligen betyder från din sida, så det jag skriver nu är bara mina åsikter och funderingar i ämnet som sådant?

Att gå in där i 100 dagar och utsättas för det Sami gjort med nykterhet när så mycket alkohol florerat och vara fd alkoholist mer eller mindre, och umgås så stor del av tiden med så många som inte kommer upp i hans intelligensnivå bl a och sen inte få ett öre att spendera på lyx är det största av det största anser jag. Så beundransvärt att göra detta för att kunna bli skuldfri.

Många skulle bara gjort skulden större och sen be om skuldsanering som staten får betala och det tar typ 5 år, och vissa lever dessutom på socialbidrag under den tiden, och det är väl den lättaste utvägen skulle jag säga som lekman i detta.

Så jag ser det som moget av honom att faktiskt göra ngt jobbigt för att bli fri från skulderna. Den storleken han har på skulder tar evigheter att bli fri ifrån bara genom ett vanligt jobb och han kan väl inte få lån till lägenhet/hus/bil eller ngt annat heller för den delen, och har man anmärkningar hos kronofogden kan det väl även vara svårt med alla nymodigheter vad gäller mobil-/data abonnemang som trots allt är ett måste idag..?

Detta måste vara oerhört tungt för ngn som bara är 25 år (var vid starten av BB). Själv skulle jag inte kunna se ngt ljus i tunneln och vara totalt omotiverad för allt. Men här ser vi en kille som är ung och kämpar på och med sin speciella humor och sin vokabulär som uppfattas fel många gånger och går vidare och provar nya saker hela tiden om och om igen. Beundransvärt.

Vill så gärna att Sami vinner för att visa ungdomar och andra, att trots att det är svårt och ser mörkt ut med ekonomi, missbruk, övervikt och utseende över lag eller annat, så kan man få ett bra liv om man bara vill och försöker lite lite med ett steg i taget i rätt riktning.

Mycket bra skrivet! Sami förtjänar en ny start. Om han inte vinner kommer vi att swisha en valfri summa till honom. Vad än som händer kommer han ut som en vinnare.
2020-05-16, 13:47
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Från Mergims live:

Tittar man lite på likes och sådant på deras Insta, Megrims,Amilia och några andra Lennie fanatiker så har dem täten
Skall Sami vinna måste dem mobilisera nu för fulla muggar.
2020-05-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Ja, de fattar inte att team Rainbow är slut. Inte ens Sami är Rainbow längre.
Deras anledning att hata jas kom bara då julia började hata henne pga svartsjuka älskade att jas var stark mot henne och nu amilia. Jag gillar jas iaf mkt mer än julia och finner henne att vara en stark kvinna
2020-05-16, 13:53
Medlem
mscatzys avatar
Få se om de kan hålla tiden kl 14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in