Citat:
Ursprungligen postat av
Mufff
Haha det hörs att du baserar din syn på prostitution av att ha sett Lilja 4-ever och feministerna som syns och hörs nu efter Paolo-nyheten.
Givetvis har du helt fel. De tjänar bra pengar på det här yrket, pengar som dessutom står i direkt paritet med deras utförande. Varför skulle de inte försöka vara så närvarande som möjligt när det är ett sätt för dem att få återkommande kunder?
Komiskt också att läsa hur så många hävdar att dessa kvinnor som säljer sex är fattiga stackars offer som gör det som en sista utväg, men samtidigt vill ta ifrån dem den enda inkomstkälla de lyckats skaffa sig. Utan detta hade de med andra ord inte haft en spänn. Att dessutom se på dessa kvinnor som hjälplösa offer utan någon förmåga till egen beslutsfattning är en rätt risig kvinnosyn. Jag ser de snarare som självständiga kvinnor som valt detta och äger sitt eget val av yrke.
Prostitution kommer alltid att finnas. Gör man det lagligt får man bort den stora delen av trafficking, vilket är det smutsiga i det hela. Men många verkar inte fatta att man kan välja att hora utan att vara en del av trafficking eller att man horar under ett hallick. Att man aldrig frivilligt kan göra pengar på att sälja sex betyder ju att alla sexutövare inom porrindustrin också är offer...
Vi vet inte omständigheterna kring kvinnan Paolo var med och bör därför inte påstå något annat än att han valt att bryta mot lagen om sexköp och hur han satte hela sitt liv på spel.
Utmärkt inlägg. Ja, de kvinnohatande betahanne feministerna säger ju bara det deras feministiska flickvänner vill höra. Att vara feminist är att hata kvinnor.
Allt Paolo Roberto gjorde var att betala en kvinna för att få knulla henne. Detta skiljer sig inte från att bjuda ut en kvinna på middag eller köpa henne ett par nya skor för att sedan få knulla henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smegma
Jag förstår inte dom som menar att Elin Härkönen skulle vara en pangbrud? Helt ärligt så tycker jag att hon är mer motbjudande än bjudande. En korsning mellan Camilla Läckberg och Gunde Svan. Ingen sex appeal what so ever.
Nä hon är inte snygg alls om du frågar mig, och det är talande att Paolo betalar för prostituerade samtidigt som han dejtar henne. Paolo var nog bara med henne för hennes ålder. För honom är hon såklart fräsch.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smegma
Pålle, pålle, pålle - vilken skit du har ställt till med. Du är körd så in i helvete livet ut. Inga feta penningar, inga bjudningar och ingen glans i finrummet.
Jävla SOPA!

Ja Paolo kommer få det tufft nu framöver, men han har rent tekniskt inte gjort något moraliskt fel här. Han var ju inte ens gift med Elin, och folk gör ju ändå slut och tar ut skilsmässor på löpande band, så det är inte hela världen om det tar slut nu mellan Paolo och Elin.
Jag tycker att vi borde stödköpa Paolo's fryspizzor. Paolo borde byta leverantör av hans fryspizzor och sälja dem hos Netto, Lidl och Willys istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
ballobas
Än sen? Självklart är det inte första gången Paolo Roberto köper sex, det fattar vem som helst.