2020-05-16, 06:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Skolstängningen i Norge. Danmark och Finland gick tvärs emot landets motsvarande FHM. Men nää kärringarna gick ihop (ja kvinnliga statsministrar i alla utom Sverige) och sket i vetenskapen och experterna. Idag har vi facit, Skolstängningen var fullständigt Kontraproduktiv, det samma gäller idiotin med lockdown. Danmark har iaf insett sitt misstag och öppnar hastigt upp på alla fronter. Men vad gör då Sverige? Jo rädda för internationell kritik så tammefan kör FHM hårdare restriktioner, UD lika jävla blåsta. Nu när vi vet att coronan knappt är farligare än influenss så ska det belånas 500 miljarder oxh göra lata svenskar ännu latare. Samt konkursa tusentals familjeföretag, jävla idioter

Din låga begåvningsnivå blir tydlig när man läser:

- Danmark har iaf insett sitt misstag och öppnar hastigt upp på alla fronter.

Att de öppnar upp är en del i deras strategi. De öppnar inte hastigt upp på alla fronter, de öppnar upp i tre faser och ska snart påbörja fas tre i uppöppnandet.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-05-16 kl. 06:52.
Citera
2020-05-16, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Ok, vet ej jag heller men har för mig jag läst detta någontans att colesterolet hade en funktion vid blidandet av d-vitamin från solen.

Och minskande colesterol verkar vara en av effekterna a c19 så det kändes rimligt.

Att micke D tillsammans med långvarig skärmtid inte direkt främjar hälsan är ju sant..

Frågan är hur många av de som haft D-vitamin brist samtidigt varit överviktiga? Jag har tyvärr inte tid att undersöka det närmare.
Citat:
There is an increased risk of vitamin D deficiency in people who are considered overweight or obese based on their body mass index (BMI) measurement.[28] The relationship between these conditions is not well understood. There are different factors that could contribute to this relationship, particularly diet and sunlight exposure.[28] Alternatively, vitamin D is fat-soluble therefore excess amounts can be stored in fat tissue and used during winter, when sun exposure is limited.[29]
https://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_D_deficiency#Obesity
Senast redigerad av deconstruction 2020-05-16 kl. 06:58.
Citera
2020-05-16, 07:12
Medlem
Stackars tid av idag med moralstinna och halvsovande människor i tjänst. Här i Thailand är det även livsfarligt att gå in till 7-11 och få en dos sprit i ansiktet när du tror det var ett virus test. Kanske något för kåtstinna svenskar att ha dörrvakt till bordellerna. Men planering saknas väl då ingen såg det komma. https://forum.thaivisa.com/topic/1164335-customer%E2%80%99s-covid-19-screening-at-7-eleven-goes-horribly-wrong/
Citera
2020-05-16, 07:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Skolstängningen i Norge. Danmark och Finland gick tvärs emot landets motsvarande FHM. Men nää kärringarna gick ihop (ja kvinnliga statsministrar i alla utom Sverige) och sket i vetenskapen och experterna. Idag har vi facit, Skolstängningen var fullständigt Kontraproduktiv, det samma gäller idiotin med lockdown. Danmark har iaf insett sitt misstag och öppnar hastigt upp på alla fronter. Men vad gör då Sverige? Jo rädda för internationell kritik så tammefan kör FHM hårdare restriktioner, UD lika jävla blåsta. Nu när vi vet att coronan knappt är farligare än influenss så ska det belånas 500 miljarder oxh göra lata svenskar ännu latare. Samt konkursa tusentals familjeföretag, jävla idioter
Ja, hur kan de gå emot allt sunt förnuft och göra så? De skulle ha tagit in dig som expertkonsult. För tänk om de stänger Sverige ute också.
Citera
2020-05-16, 07:13
Medlem
Dödligheten ligger nu lite högre enligt Lisa Brouwers på FHM

Från runt 10.000 som man hävdat tidigare till 30.000 döda

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7474682
Citera
2020-05-16, 07:15
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Din låga begåvningsnivå blir tydlig när man läser:

- Danmark har iaf insett sitt misstag och öppnar hastigt upp på alla fronter.

Att de öppnar upp är en del i deras strategi. De öppnar inte hastigt upp på alla fronter, de öppnar upp i tre faser och ska snart påbörja fas tre i uppöppnandet.

Jag har haft rätt sedan ruta ett, tvärtemot alla era domedagsprofeter. Man insåg hastigt att viruset i princip bara drabbade äldre sjuka. Ja inte ens hundraåringar begav sig till de sälla jaktmarkerna. Men vad händer, jo global jävla panik och ekonomisk härdsmälta. Och kärringarna här på flashback är fanimig värst som har våta drömmar om lockdown så alla kunde känna sig lika värdelösa.
Citera
2020-05-16, 07:24
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, hur kan de gå emot allt sunt förnuft och göra så? De skulle ha tagit in dig som expertkonsult. För tänk om de stänger Sverige ute också.

Med mig som konsult hade landet blomstrat garanterat. Jag hade krävt svenskspråkig och nordiskt utbildad vårdpersonal med fast anställning. Inga timanställda rumäner som inte har råd med en enda karensdag. Med fungerande äldrevård kunde Sverige, ja hela världen vara helt öppen idag. Nu funderar jag på att flytta till Tahiti faktiskt, frågan är varför jag ska betala över en halv miljon i skatt till denna idiot-sfär
Citera
2020-05-16, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exprimis
jag kan hålla med om att det blev rörigt när hon skulle ställa frågorna tyvärr, jag uppfattade enligt nedan och jag vill väldigt gärna höra svaret på dessa högst relevanta frågor så jag hoppas att ni vågar ställa frågorna igen kom igen journalister!!!

för två månader sen så införde region sthlm ett nytt regelverk avs prioriteringsordning för vilka som ska få sjukhusvård, där man inte rekommenderar sjukhusvård till tex de som behöver hjälp med att ta sin medicin och sköta sin ekonomi vilket skiljer sig från socialstyrelsens riktlinjer.
Orsaken var att undvika katastrofläge enligt reg Sthlm

två frågor ställs till soc.styrelsen/fhm
1 känner ni till de medicinska prioriteringarna som har pågått i 2 månader som skiljer sig från socialstyrelsens riktlinjer

2 har ni utrett om orsaken till att att vårdbehovet inte har överstigit sjukvårdskapaciteten beror på det nya regelverket avs prioriteringar för vem som ska få sjukvård
Ok. Hon borde ju ha uttryckt det som du gjorde, istället.

Jag är inte insatt, men jag har iaf. uppfattat det som att man inte infört nån ny prioritetsordning? Utan att det sedan tidigare finns ett regelverk för hur man ska prioritera i en tid av extraordinär kris och resursbrist. Men eftersom svenska läkare aldrig tidigare varit i en sån krissituation, så satte Socialstyrelsen ihop ett ”stöddokument” där de sammanfattade det här regelverket.

Det var i så fall ingen styrning av vårdresurserna från Socialstyrelsens sida, utan ett kunskapsstöd för läkare som riskerade att ställas inför etiskt svåra val. För att inte läkarna ska må dåligt. Det kan ha funnits en efterfrågan för ett sånt dokument från läkarkåren eller fackförbund.

De har antagligen inte utrett 2). Det kan ju tidvis ha gjorts väl snäva prioriteringar, men ärligt talat, det är typ inga gamla människor med varken hemtjänst eller äldreboende som är en kandidat för den sortens IVA vi pratar om.

Jag tror hon snubblat på en annan kategori som kan ha hemtjänst, som yngre personer med grav synnedsättning eller andra handikapp. Men man gör en individuell bedömning, där dessa grupper aldrig skulle prioriteras bort på basis av att de har hemtjänst, eller för att de får en viss poäng på någon teoretisk skala.

Hela COVID-19 upptakten var ett fullständigt debacle, där världen över målade upp det som att respiratorn var liv eller död för de som blev sjuka. Men i den logiken så missade man att 75% av de som drabbas allvarligt aldrig var kandidater för den typen av vård, till att börja med.
Citera
2020-05-16, 07:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Med mig som konsult hade landet blomstrat garanterat. Jag hade krävt svenskspråkig och nordiskt utbildad vårdpersonal med fast anställning. Inga timanställda rumäner som inte har råd med en enda karensdag. Med fungerande äldrevård kunde Sverige, ja hela världen vara helt öppen idag. Nu funderar jag på att flytta till Tahiti faktiskt, frågan är varför jag ska betala över en halv miljon i skatt till denna idiot-sfär
In accordance with the measures in place to stop the spread of COVID-19 in French Polynesia, the authorities have taken new measures effective from May 13th 2020.
Access to the territory for all non-residents of French Polynesia is still suspended (since March 18, 2020), until further notice
.

https://tahititourisme.com/en-us/covid-19/

Sorry about that!
Citera
2020-05-16, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Schweizarna har ju kommit fram till att barn under 10 år inte är mottagliga för viruset och kan således inte heller smitta andra.

I Sverige är 11,6% av befolkningen under 10 år - så redan där har vi en grundplåt på 11,6. Läggs då x % till så kan vi få ett riktigt stort tal för flockimmuniteten.

Då måste det ju vara fritt fram för alla ledsna far- och morföräldrar över 70 att träffa och krama sina barnbarn igen. Åtminstone så länge de är under 10 år.

Varför lyssnar inte FMH på schweizarna?
Citera
2020-05-16, 07:41
Medlem
Citat:
Om du gjort det hade min släkt i S jagat dej tills dom träffat dej och hur hade du blomstat då? Virusets globalisering är här för att stanna och varje land får ligga som de bäddat. Du är inte ensam någonstans och likväl är du det överallt.
Citera
2020-05-16, 07:48
Medlem
Citat:
Säkerligen betalar du en halv miljon i skatt i fantasiernas Sverige, men inte i verkliga Sverige.

Känner du till något om Tahitis lockdown?
Lightening of the lockdown restrictions in French Polynesia
Measures effective from May 13, 2020

Lockdown measures are lifted in the islands (except for Tahiti, Moorea, Maiao and Tetiaroa): all establishments welcoming general public will be able to reopen without any restriction.
https://tahititourisme.com/en-us/covid-19/

Du är inte ens kapabel att använda Google när du skall ljuga.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-05-16 kl. 07:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in