Citat:
Ursprungligen postat av
crisscross
Jaja, småbarnen som ser allt som en tävling. Vi som människor har fått ett nytt virus och det dog en del (inte hälften så många som alarmisterna trodde), vi sänkte hela världsekonomin. Vi har tappat minst 10 år av ekonomisk framgång överallt i hela världen. Det finns inga vinnare här, bara förlorare och det är alldeles för tidigt för att se vilka som kom bäst ut.
Jag kallar mig alarmist, men jag har hela tiden sagt att dödstalen blir höga ifall man inte vidtar åtgärder. Nu har man gjort det i många länder därför verkar dödstalen inte bli så höga. Jag tror att viruset går att utrota om man verkligen försöker.
Sverige har tyvärr valt en annan väg. Att låta viruset härja fritt och det leder till höga dödstal även om viruset inte alls är så smittsamt som man hade trott. För Sveriges del ses inget slut på eländet. Men fortfarande är immuniteten ett stort frågetecken. Hur många i Sverige är immuna och hur många har haft sjukdomen. I värsta fall så är det under 10% som har haft sjukdomen och då kommer detta att hålla på mycket länge med många dödsoffer som följd. Länder som har gått in för att utrota viruset kommer ur detta mycket snabbare och med betydligt färre dödsoffer.
Sverige ligger nu på nionde plats i världen när det gäller dödsfall per miljon invånare. Detta kan inte någon vettig människa tycka är godkänt.