2020-05-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vad skall man säga om ett virus som de inte vet allt om. Betyder det att viruset inte finns i en enda människa i NZ? Eller är det någon som är sjuk och går omkring men får inte det där utbrottet som gamla får. Jag tror inte de har utrotat viruset.
Vad tror ni händer när dom släpper in turister eller andra resenärer?
Eller skall dom stänga gränserna förevigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Står att han dog med Corona.

Ja, han dog ju av Corona, man brukar inte dö efter bara 4 veckor hux flux, annars. Det stämmer väl in på att de flesta dör efter 3-4 veckor. Det finns ingen annan officiell info än så, så jag går på det som står. Vill du starta skvallertråd om en avliden person, så gör det nån annanstans tack.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Står att han dog med Corona.
Jag misstänker att den som skrev eller citerades inte menade att särskilja MED eller AV, han blev smittad av corona och dog av covid-19.
Citera
2020-05-15, 22:19
Medlem
Platz.se redovisar ikväll 389 på IVA, det borde ses som ett framsteg, men som några debattörer här har sagt kan det också innebära en utsortering i vården, fler som inte behandlas i respirator för dom är för skröpliga. Samtidigt har vi höga dödssiffror och det håller inte hela tiden att säga, "det beror på smittan för tre veckor sedan". Det börjar bli lite tjatiga argument.

Platz.se redovisar också ikväll en överraskande hög dödssiffra, nämligen svindlande 3673 avlidna. Jämfört med Folkhetsar-myndighetens siffra 3646 innebär det 27 nya. Då stoppas FHM från att i morgon redovisa glädjesiffror på 20 nya avlidna, men jag är riktigt misstänksam, dom lägger sig på 3676, det känner jag på mig, 30 nya och på söndag högst 5 nya vilket innebär att Anders Tegnell kommer att få alla möjiga riddarordnar och blir hedersgäst på Nobelfestern. Mannen som räddade Sverige??
Citera
2020-05-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Existerar viruset bara runt 1.3% över hela Sverige?

Närmare 1,3 promille skulle jag tro. Om du har kört bil genom Sverige förstår du vad jag menar.

Min poäng är att viruset inte är utrotat för att det inte finns i en viss del av världen.
Citera
2020-05-15, 22:20
Medlem
qwerty-66s avatar
Överdödlighet vecka 18 finns nu på

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Finns en fin karta med olika färg beroende på överdödlighet. England är värst men Sverige ligger högt.
Frankrike o Spanien ser mycket bättre ut nu.

Förmodligen så kommer Sverige överta Englands toppnotering om ett par veckor då vi har högst dödstal per capita nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förmodligen har de haft en drakonisk karantän och andra mycket hårda regler. Ett land som Kina har också väldiga resurser för att stoppa en smitta. Liksom, där bor 1,4 miljarder människor. Staten där har otroliga resurser. Kolla bara på de temporära sjukhus de byggde.

Kina hade en extremt hög beredskap. De sjukhus som sattes upp på en vecka låg lagrade som moduler troligen i närheten av där de byggdes. De har haft enorma mängder skyddsutrustning och läkemedel.
Dessutom har de haft färdiga planer för hur ett sånt här utbrott skall hanteras. Om de inte visste att detta skulle hända så var de i alla fall väldigt medvetna om risken.

Detta är raka motsatsen till Sverige som har haft noll beredskap och inga planer alls utom att låta smittor spridas fritt.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
PO Engkvist?
Han dog 25 April så jag tror inte riktigt att det var han
Citera
2020-05-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Om allt bara är vilda gissningar, så borde man utgått från försiktighetsprincipen redan från början, vilket man tyvärr ej gjorde. Det här experimentet med Sveriges befolkning är totalt vansinne.

"Försiktighetsprincipen" är inte en "to do"-lista för pandemier.

Man kan anklaga alla länder för att inte ha utgått från den luddiga försiktighetsprincipen.
Citera
2020-05-15, 22:21
Bannlyst
Ruggigt om det stämmer. Samma händer våra äldre här hemma.

"NYC Hospitals Murdering Black Covid Patients!" ICU Nurse Nicole Sirotek Risks it ALL to REVEAL, Murder, Mismanagement, & Corrupt "Care"

https://www.youtube.com/watch?v=WKdTq6ur8oM&feature=youtu.be
Citera
2020-05-15, 22:22
Medlem
Med tanke på att 29000 har testats positivt för covid är vi iaf uppe i nästan 0,3% av befolkningen som har immunitet, som absolut minimum

Jag tror så här. Antal fall kommer plötsligt dyka. Vi begränsar oss mycket, de oförsiktiga har snart smittat alla som de kan och vi andra som har begränsat våra liv kommer ge ett r tal på 0,5 eller lägre.

Smack så kommer antalet nya fall att halveras från nuvaramde 700 ish per dag till 350 och en vecka senare 150-200.

Det är resultatet av att ganska många redan haft det och alla våra försiktighetsåtgärder.
Citera
2020-05-15, 22:22
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Närmare 1,3 promille skulle jag tro. Om du har kört bil genom Sverige förstår du vad jag menar.

Min poäng är att viruset inte är utrotat för att det inte finns i en viss del av världen.

Du får mer än gärna komma med underlag för denna geniala analys.

För det är ganska så utspritt i Sverige samtidigt som man aldrig har någon riktig koll pga brist av testning.

Men men, surprise me!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in