2020-05-15, 18:47
Medlem
2442245335352s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frifrysaren
Har du någon koll på hur det ser ut i vår omvärld? Har du någon koll på varför Sverige är ett rikt land? Känner du någon människa? Är du en människa? Var finns en enda tjej från öst eller från Asien som gör detta frivilligt? Du tror inte de flesta är ungefär likadana? Tips: läs lite, kolla någon dokumentär, lyssna på någon dokumentär. I övrigt: du är precis anledningen till att sådant här fortgår.

Klart som fan det finns de som uppskattar att jobba med att sälja sex och gör det frivilligt. Och så finns det såklart en andel som blir tvingade och som inte trivs och inte bör jobba med yrket. Det finns bägge sorter och du är en idiot. Om prostitution vore lagligt skulle alla som inte gjorde det frivilligt sluta med det, för det hade inte längre funnits någon marknad för sånt.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Löjligt som fan att Coop slutar köpa in hans produkter, att TV4 osv avbryter samarbete med honom. Moralpaniken här från etablissemanget är skenhelig och töntig. Särskilt med tanke på att prostitution är lagligt i många EU-länder, men i Sverige är det värsta haram att betala en kvinna för en avsugning. Då kommer genast feministerna med deras "du köper någon annans kropp" och liknande vänsterideologisk ownership retorik.

Prostitution är ju olagligt endast pga att fula feminister vet att de inte skulle kunna försörja sig på det, och Paolo Roberto har inte gjort något fel här. Överhuvudtaget är ju hela det här fallet bara ännu ett exempel på feministernas mansfientliga politik.

Hoppas Paolo klarar sig igenom det här tramset, alternativt borde han flytta till USA och öppna företag där, eftersom amerikanerna är mer liberala med prostitution och cannabis än Sverige.
Hade det visat sig att han betalat en vacker instagrammodell 100 000 kr för sex hade vi inte haft samma diskussion som när det visar sig att han betalt 1500 kr för en rumänsk slav. Det är att han utnyttjat en kvinna i extremt underläge som är problemet. Inte att han köpt sex. Jag bryr mig inte om han köper sex. Jag bryr mig om huruvida han behandlar människor illa. Och att behandla människor illa är något av en slags definierande egenskap hos Paolo Roberto.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Tror det handlar om makt. Man gillar att folk är i underläge. Nu köper jag dig och då ska du göra som jag vill. Han är ju inte särskilt fager. Kanske han kan charma upp nån desperat eller nåt? Han kan ju knappast mäta sig med de andra killarna du nämner. Justin Bieber och Hugh Grant kan nog välja och vraka.

Så du menar att svenska kvinnor som åker till Gambia och köper prostituerade utövar makt?
Citera
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Rätt konstigt att detta är en grej. Kvinnor kan av fri vilja sälja sex. Men männen som köper det blir straffade. Det är som att hänga upp grillade kycklingar i en tigerbur och förvänta sig att de inte ska bli uppätna. Män har större sexuellt behov än kvinnor. Därför har prostitution uppstått (enligt sägen det äldsta yrket). Giriga kvinnor tjänar pengar på sextörstande män. Det vet vi.

Men ogillar man prostitution och känner sig tvungen att lägga sig i ett otvunget förhållande mellan två vuxna måste man strypa utbudet. Men det vore att skuldbelägga ”de utsatta kvinnorna”.

En sån här rent kak-moralisk lagstiftning som ger konstiga effekter. Kvinnor kan vifta med musen lagligt men kåta män blir straffade. Börja med att kriminalisera utbudet, innan konsumenten kriminaliseras. Som med narkotikan. Nuvarande lagstiftning följer feministisk logik, dvs ingen logik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Det är ok, du och andra kan och får fortfarande gilla honom, han har gjort ett dumt och korkat misstag som han får stå för men han har ju inte gått och mördat en skolklass eller ett äldreboende....

Nä han har bara misshandlat ett gäng pensionärer och rånat dom! Stort mycket stort....åå jag glömde att det sprangs endel när det kom till lite motstånd!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har han bara restaurangen kvar nu?

Jag antar det. Är kanske den som blir hans ”räddning”.

Var tvungen att googla för att se vad den hette och den verkar heta Pane Fresco och det är många som kommer att gå dit utan att veta att det är hans restaurang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det tror jag. Vanliga sunda män köper inte sex.

Enligt din måttstock på sund man givetvis.

Tror det var Guillou som för många år sedan hävdade att man måste förstå att ingen kvinna frivilligt vill ha gruppsex. Snacka om att förtrycka den kvinnliga sexualiteten.

På samma sätt som det kittlar att köpa sex torde det kunna kittla av att sälja sex.

Döm inte alla efter dina egna snäva ramar och begränsade erfarenheter.
Citera
2020-05-15, 18:48
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Oj vilken uppståndelse!! För något som inte ens är kriminellt i resten av världen i stort sett.
Trafficking är olagligt i stort sett alla länder.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frifrysaren
Sa en som vet? Eller vad? Läs vad du skriver. Hoppas ingen kvinna någonsin träffar dig.
Vad är du upprörd över? Att jag tror att sexköp handlar om sex och inte om makt? Hur är ens världsbild om man blir upprörd över det? Har du diagnos?
Citera
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Att gå till hora är inte konstigare än att ta en bira efter jobbet. Så skippa skitsnacket nu.
Hm … att ta en bira efter jobbet – och därefter förklara i TV4-soffan att man ägnat sig åt ”det smutsigaste och vidrigaste som man kan göra”. Och vidare:

– Öl dövar ett svart hål i min själ. Men det var första gången jag provsmakade …
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Rimligtvis får väl folk som köper sex göra lite normala avvägningar. Handlar det om en ung utländsk tjej i någon sunkig lägenhet med stora karlar som vaktar ytterdörren kanske det kan skvallra om att allt inte riktigt står rätt till.
Men att göra som Kapten Klänning är ok alltså? Skönt att se att det finns vettiga MÄNniskor. Du är ju härlig. Hoppas du inte har barn iaf.
Citera
Medlem
Tycker detta mest var uppfriskande efter flera månaders matande med Corona. Något nytt äntligen. Tack Paolo för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in