2020-05-15, 16:49
Medlem
-DaRude-s avatar
Han lär väl halvt frias.

Mörda en människa, stycka kroppen, dumpa allt men behåll huvudet i en resväska på mordplatsen.

Sitt sedan som ett jävla fån och förneka allt.

Hur kommer det sig att du har ett huvud i din garderob? Vet ej.
Blodet på väggarna? Vet ej.
Hon mördades ju i din lägenhet när du va där? Skitsnack.
Grannar vittnar om kvinnoskrik den kvällen? Trams.
Det finns tekniska bevis. Gäsp.

Nåja, tur för dig så har vi inte hittat resten av kroppen som du styckat så duktigt så du går fri från mord.

Tack svenne, skönt att man belönas för att man utfört styckningen rätt iaf. Skönt att detta är över nu.
Citera
2020-05-15, 16:52
Medlem
Jag får ta mig fan inte ihop detta.

Efter att nu ha läst varenda sida i FUP så är det två saker som främst slår mig.

Denna resa till USA, har man kunnat bekräfta eller avfärda den, ex har man kollat hans konton etc om han faktiskt köpt biljetter (kan inte minnas att jag läste något om det). Han verkar vara en kille som är relativt påläst om det mesta "allmänbildad" så jag tycker det låter väldigt konstigt att han skulle missa det här med visum. Ett troligare scenario som jag ser det är att något hänt mellan han och Wilma strax innan och att han kände att han var tvungen att dra en manipulation på den nivån hon skulle förlora honom för en lång tid framöver. Jag tycker det klingar rätt bra med att han knappt tog med sig packning, inte verkar ha sagt upp sig från sitt jobb och inte heller talat om det för sina föräldrar. Så jag tänker att han bara lossades dra för att ställa till med lite mind fuck?

Det som sedan hänt efter mordet på Wilma tolkar jag som "smart dumt" AKA irrationellt tänkande. Hans tågresa tillexempel och användningen av Wilmas kort längs vägen tolkar jag som att han försökte skapa ett falskt spår till Göteborg, vilket även skulle kunna styrkas av att han själv hävdad att hon dragit till Göteborg när dom "gjorde slut". Men helt glömt bort GPS och övervakningskameror, kan till och med vart så att han slog av GPSen på telefonen men inte wifi eftersom Google även checkar mot mac addresser.

Paketeringen av huvudet så säger han "om jag hade gjort det hade jag använt handskar" när hans fingeravtryck på folie och tejp kommer på tal. Jag tänker att säkert haft handskar men att dumfan används vad som fanns hemma och tagit saker som hans fingeravtryck redan fanns på.

Det som stör mig i allt detta "dum smarta" är att han mitt i allt detta lyckats göra sig av med en kropp. Och jag tror knapps han gjort sig av med det på något smartare sätt än resterande dvs troligtvis något som kan uppfattas som korkat, och trotts det så har man inte lyckats hitta den, den enda jag kan tänka mig är att man inte lyckats tänka på hans irrationella nivå och därav missat söka av irrationella saker.

Sorry för WOT men var tvungen att skriva av mig.

Edit: Det fanns muskelvävnad på väggen i vardagsrummet, hur djupt sitter sånt? Krävs det stickskador / stycknign för att få upp det på väggen eller kan det även bli om man t.ex dunkar någons huvud mot en hård kant etc. ?
Senast redigerad av zadnahoj 2020-05-15 kl. 16:59.
Citera
2020-05-15, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Enligt systerns vittnesmål var det så att Wilma ville bo hos sin mamma men inte fick, har svårt att tro att systern hittar på det i förhör ..

Systern kanske inte hittar på utan bara berättar vad Wilma har sagt till henne. Systern och mamman kanske inte har pratat om det ännu.
Citera
2020-05-15, 16:53
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
dessa huvudskador är dödande om du inte kommer till sjukhus snabbt

Det finns värre huvudskador som man många ggr överlever vid vård inom några timmar.
Hon har inga stora blodsutgjutelser i huvudet. Hon kan däremot varit djupt medvetslös och uppfattats som död av en person i affekt..
Citera
2020-05-15, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Eller så rökte han så mycket att han missade att städa bort synligt blod och helt enkelt glömde att han lagt huvudet där i skåpet. Han kanske inte hade någon tidsuppfattning, alla som mötte honom säger att han verkade påverkad förutom föräldrarna och kusinerna. En kompis säger att han var i djup chock.
Vem vet, sådana typer gör saker som ingen vettig person kan begripa.
Det kan säkert haft betydelse. Droger eller inte så har jag dock svårt att se att en normal person skulle kunna göra något sånt här utan annat med sig i bagaget.
Citera
2020-05-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Kan väl va så att Tishko börjat skrika när han insett vad han gjort, och sedan först efter en panikattack börjat stycka o städa
Nej. Vittnet Göran går ju ut och är på väg upp för att ringa på och detta ser vittnet Peter genom dörrhålet. En av dem har missbedömt tiden.
Citera
2020-05-15, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Rent generellt, ja. Sen finns det undantag givetvis.

Rent generellt, NEJ!
Citera
2020-05-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Anser att man ska skriva korrekt och huvudskadorna är inte livshotande i sig, enligt protokollet.
Tycker tvärtom...
Tycker i allra högsta grad våldet mot ansiktet,ögonhålor,huvud är i sig är livshotande...
Så anser jag och förhoppningsvis korrekt skrivet...
Men...det kan ta många timmar innan man dör av dessa skador,stort lidande..
Inget man kan vifta bort...
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-15 kl. 17:12.
Citera
2020-05-15, 17:00
Avstängd
Hur såg Wilmas vardag ut? Jobbade hon?
Jag får en känsla av att han drogade ner henne på morgonen och sen gick han till jobbet som vanligt och var inte där länge och kom sen hem för att "avsluta" det men han pallade inte trycket, så när grannarna klagade på oväsen i lägenheten runt 18-19 så kan han ha ringt sina föräldrar och sen runt 22 så hämta dem upp delarna och det kan va där Wilmas blod fanns i T föräldrars bil.
Citera
2020-05-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
"Väl någon som ringt"? Allvarligt. Du har inte läst FUPen va? Ändå kastar du ur dig skit emot folk som gjort det. Läs den och kom tillbaka sen så får vi se om skygglapparna blivit mindre...

Det är flera sidor i FUP om 112-samtal om nån som knatar runt på E6. Polisen är ju såklart snäll och skjutsar hem honom. Undrar hur de poliserna mår. Skjutsat hem en mördare så han kan stycka ett flickebarn....fy fan....

Jag tror han hade gjort det innan?
Citera
2020-05-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Hur såg Wilmas vardag ut? Jobbade hon?
Jag får en känsla av att han drogade ner henne på morgonen och sen gick han till jobbet som vanligt och var inte där länge och kom sen hem för att "avsluta" det men han pallade inte trycket, så när grannarna klagade på oväsen i lägenheten runt 18-19 så kan han ha ringt sina föräldrar och sen runt 22 så hämta dem upp delarna och det kan va där Wilmas blod fanns i T föräldrars bil.

Nej, vid 22 så satt han i en polisbil. Om du läser förhören med far och mor så inser man även att det är osannolikt att dom skulle ha vart inblandade.
Citera
2020-05-15, 17:03
Medlem
Groggnaks avatar
Tycker inte det är konstigt o diskutera om Wilma dog före eller efter Tishkos utflykt till Ljungskile. Det har stor relevans eftersom det finns vittnesmål som pekar på båda delarna men inga bevis för vad som faktiskt stämmer. Klart man får teoretisera lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in