2020-05-15, 15:28
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Tror du att det finns attraktion från offret?? På riktigt? Känner inte dig men tror inte du är så dum.

Nä, inte nödvändigtvis. Men man kan väl hävda att slamsugare, sopgubbar etc har På många sätt oattraktiva arbeten. Eller undersköterskor. Folk som krälar i avföring på daglig basis, eller blir nedspydda av narkomaner i tjänsten inte heller skulle gå till sitt jobb om de inte fick betalt. Anledningen till att man gör en skillnad på sex är att det finns en moralism kring det, att det är ”heligt”. Och bara för att du inte skulle sälja sex frivilligt så finns det många som gör det. Alla är inte offer, utan snarare offer av att samhället stigmatiserat deras arbete.

Med det sagt vill jag understryka: traffickingligor borde låsas in på livstid. Det finns otroligt många som far illa i prostitution, och jag tror att en reglering av marknaden hade gjort mer än ett förbud av sexköp, som tvingar sexarbetaren att arbeta i det fördolda där det kan hända saker. Eller om de organiserar sig för att skydda varandra riskerar att åka fast för koppleri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbaker
Jag tror helt enkelt att paolo ville ha lite nya upplevelser och hans tjej intr har nånting med det att göra.

"Nya upplevelser" = Hans tjej är för tråkig att ha sex med helt enkelt. Hade hon varit roligare och bjudit på nya upplevelser hade han inte behövt gå till prostituerade. Hans tjejer kommer undan på tok för lindrigt i det här!
Citera
Medlem
Undrar om dom tog han på bar gärning med läderboll i munnen?
Citera
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad är dina tankar om konstnärer som tar emot beställningar?
Vad har det med saken att göra? Säljer de sina kroppar menar du?
Citera
Medlem
StefanDavidssons avatar
”Det var första gången”
”Jag blev utsatt för övergrepp som liten”
”Kan bara fylla hålet med smärta”
”Det här är det smutsigaste man kan göra, därför en del av självskadebeteendet”

Alltså.... Vilken jävla idioti 😂
Citera
2020-05-15, 15:29
Medlem
volvo 240s avatar
Nu var det ju bra att han åkte dit, men. Våran sexköpslag är så himla bakofram att man baxnar. Även prostitution måste ju vara förbjudet och inte bara köpet av sex. Det vore ju som om det vore lagligt att sälja heroin men olagligt att köpa det. Jag tror att det på sikt skulle dra ner trafickingen med om man förbjöd försäljning med. Ja, många tjejjer skulle få mycket skit i början från halickar osv men jag tror att det skulle minska på sikt. Sen vad folk gör i andra länder som är lagligt där ska ju svenska staten skita fullständigt i.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Varför tror alla i denna tråden det?

Nej. Efter Me Too är man körd för alltid om man pysslat med dessa saker

Nejdå, inte alls. Virtanen är ju halvt inne i värmen igen och det han gjorde (eller inte gjorde) är sju resor värre. Som sagt, det kommer bli lite time-out för behandling, och sedan tillbaka med fokus på "mäns övergrepp mot kvinnor" istället för Farmen och matlagning. Var ju knappast någon tuff utfrågning han precis gick igenom om man säger så
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jösses vilken storm i ankdammen det blev av det här. Nymoralisterna går i spinn och den spelade uppbragtheten är total.

I mina ögon är detta inget som belastar Paolo Roberto. Han köpte en tjänst som han kanske inte kunde eller ville utsätta sin livskamrat för. Det har ingenting med otrohet eller känslor att göra, han kanske ville förskona henne från sina mest perversa lidelser och såg istället till att köpa den tjänsten externt. Inget märkligt med det. Prostitution är världens äldsta yrke och inte mer förnedrande än många andra sätt vi säljer våra kroppar på i våra förvärvsarbeten. Att exempelvis jobba som undersköterska och torka rumpan ren på nedbajsade åldringar är inte heller glamouröst. Det enda som skiljer är att det ena anses vara "hederligt arbete" och det andra anses vara kriminellt och sunkigt. Att prostitution är ett lagbrott beror enbart på att Sverige är extremistiska i sin syn på livsglädje. Sex och berusningsmedel omgärdas av massor av skam och förbud i Sverige och det är klart att det bjuder in kriminella intressenter att erbjuda tjänster som folk efterfrågar även när lagboken förbjuder. Det är inte svårare än så.

Sen gillar jag inte Paolo av andra anledningar, jag anser att han är en liten skrytbög med en aura av komplex men just att han betalade 1500 för att rövköra en rumänska är inget jag skulle lägga någon värdering i. Det är bara små människor som accepterar flockmoral.

Du verkar ha en ganska rejäl bildningslucka när det kommer till trafficking/människohandel.
Han kunde ha vänstrat med en jämbördig istället för att stödja en av de värsta formerna av utnyttjande av (och våld mot) utsatta unga kvinnor. Ingen, förutom hans sambo hade brytt sig om hans snedsteg.

Jag hoppas att hans karriär tar slut helt och hållet i och med detta.
Citera
Medlem
fejsetnr1s avatar
Har aldrig gillat han men nu tycker ja dessutom han är riktigt äcklig,,,Jo hon ville sälja sig tycker det e skönt med sex med främmande män ... Så kanske han tänkte?.. ne tänka är nog inte hans starkaste grej,,,,
Citera
Medlem
Otrolig hetsjakt på Paolo. Alla kan göra misstag.
Citera
Medlem
B´stards avatar
Blev nyligen sambo:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Op9dnA/paolo-robertos-nya-steg-med-karleken

"Det är bra att ha lite kvinna hemma, det är bra på många sätt, säger han i programmet."

Tydligen räckte hon inte till till allt...

Han gör bra o prisvärda fryspizzor, trist om dessa försvinner - hoppas de (han äger inte varumärket själv, Dani Evanoff (känd från draknästet) är storägare i bolaget - Paolo sitter inte ens i styrelsen.

https://www.fri-kopenskap.se/article/view/655581/dani_evanoff_vi_ska_bli_ett_miljardforetag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Första men inte sista....

Nu har han fått smak på öststatsfitta så nu är det kört. Paulo: "Det var som att tränga in i en dubbelbakad calzone, fast ännu lite skönare.."

Men dom säger att han tog henne i röven...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in