Citat:
Ursprungligen postat av
Natalz2
Jag undrade närmast om du varit med om en liknande situation som är aktuell här? Dvs att polisen tar en av dina kunder på bar gärning hos dig.
Eller menar du att polisen öht inte bryr dig om sexköp om den prostituerade är svensk? Det vore ju olyckligt, om sexköp nu anses svårt skadligt för säljarna så ska väl svenska kvinnor skyddas minst lika mycket som de utländska.
Jag menar att polisen som regel inte bryr sig om sexköp hos etniska svenskar så länge det inte finns en problematik i botten som t ex hallick, minderårig eller droger. De lägger energin på de utländska tjejerna och bordellerna. Det är uppenbart om man läser artiklar om razzior.
Så hos en svensk tjej går man som regel fri. Det finns säkert undantag, men de är få. Det är ju lagligt att sälja, men däremot vill polisen inte att folk åker till Sverige för att sälja alternativt blir tvingade hit för det. De tjejerna kan vara kopplade till organiserad brottslighet. De svenska tjejerna däremot är många gånger fristående.
De gånger en lokalkändisar eller rikskändis åkt fast har de vad jag vet alltid varit utländska tjejer alternativt minderåriga inblandade förutom med Littorin (minns inte hennes etnicitet, bara att hon bodde i Sverige).
Men inte lär sig köparna något av det. Roberto är inte sista kändisen som kommer att åka fast hos en utländsk sexsäljare. Det kommer flera.