2020-05-15, 12:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det blir veldig tegneserieaktig. Spennende hypotese, men jeg klarer ikke å tro det. Han må i såfall ha navnet Ond Ondesen fra Ondeby eller noe lignende.

Jo, men nå har jo TH blitt framstilt som Ond, Ondesen også da...ikke minst av meg.

Men som sagt, jeg står på affekt/coverup til det er 120% bevist at det ikke er noe muffens med AEH’s kommunikasjon på morgenen. Bestillingsdrap blir like mye tegneserie som «Ond, Ondesen» for meg.
Citera
2020-05-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nei men de kan uansett være et sted. Vil et bein flyte opp om sjødyr har dradd det med seg til et annet sted?
Ja et sted i Oslofjorden f.ex.. Så vidt jeg vet flyter ikke bein.
Citera
2020-05-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ble Futurum-mennene funnet og avhørt? Hvis ikke, hvorfor ble dette sporet lagt bort? Passet de eventuelt ikke inn i den/de hypotesen(e) som politiet hadde?

Ble fiskerne ved Langvannet (en brysk fisker og en fisker med telelinse) funnet og avhørt? Ble det gjort noe for å finne de? Ble de etterlyst? De ble observert der flere ganger både få dager før forsvinningen og i tiden september/oktober (i følge et vitne), men de ble ikke observert der etter forsvinningen. Dette var i tillegg et sted det ikke var vanlig å fiske fra.

"To ganger i høst stusset småbarnsfaren på oppførselen til to menn på denne bryggen ved Langvannet. I bakgrunnen ligger huset til forsvunne Anne-Elisabeth Hagen (68)."

" De var oppsiktsvekkende avvisende mot andre, og de hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse."

"Vi møter han på samme sted som han to ganger før forsvinningen så disse mennene: På en brygge ved Langvannet – bare 100 meter i luftlinje fra huset som politiet mener er åstedet for forsvinningen."
"To svartkledde menn i alderen 35–45 år som snakket østeuropeisk, antagelig ikke polsk, ettersom han forstår litt av det språket. Begge var robuste typer, spesielt den ene var muskuløs og kraftig."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Et annet vitne: en ivrig fuglefotograf som ofte er ved Langvannet for å ta bilder. Han ser av datomerkingen på kameraet sitt at han tok bilder den 29. oktober mellom klokken 10.30 og 12.00 – to dager før forsvinningen. Han mener at det er høyst sannsynlig at det var denne dagen han så de tre fiskerne.

2 andre artikler om vitneobservasjonene av fiskerne:

Du er den flinkeste her inne til å finne frem innlegg som viser sammenhenger, veldig bra Du har svært detaljert kunnskap om saken og bidrar på en stadig bedre måte. Du er den som fikk mest kjeft og fremstod som mest mistenksom, men du har virkelig kommet til din rett Jeg har også lurt på hvorfor politiet tidlig gikk bort fra disse 2. De har vært der minst 2 ganger 100 m ifra huset med telelinser. De var bryske og uhyggelige og ville ikke bli forstyrret. Det er også slik at det i kidnappingsbrevet står at familien er blitt overvåket. Men hvorfor skulle kidnapperne eventuelt trenge å avsløre det? Jeg har alltid tenkt at disse 2 er innblandet med mindre det er mye trafikk på den veien inn mot Futum, noe jeg ikke tror det er, mener jeg har lest at det er lite trafikk der. De går jo der for å følge med på om bilen til Tom er kommet slik at kysten er klar. Hvis de selger narkotika hadde de ikke trengt å gå frem og tilbake slik. Man ser på de at dette ikke er vanlige mennesker. Det er rart politiet ikke klarer å finne ut hvem de er. Noen postet jo link til video av de her inne og mente det kunne være de samme menneskene. Disse er det svært vanskelig å finne. Jeg tror ikke politiet kjenner identiteten deres. Tror du Tom er uskyldig? Hva er din oppfatning av hva som har skjedd, og tidslinjen?
Citera
2020-05-15, 13:03
Medlem
Citat:
Hvorfor tror du han fikk satt opp denne urimelig ektepakten da? Hvis det var så enkelt som du tror hadde han vel aldri laget denne ektepakten.

Den ektepakten är så absurd att den faller på sin egen orimlighet. Det påpekade jag för över ett år sedan. Lika absurt som brevet från kidnapparna.

Ektepakten är ett dokument som är ett bra underlag i en förhandling mellan parternas advokater. I det fall EH hade varit i livet och genomfört skilsmässan. Ett dokument som THs advokat hade avrått honom för att visa upp i en domstol. Det hade blivit skandal, och det hade kostat honom mer pengar, än en frivillig uppgörelse.

Ektepakten visar en man som bygger upp en förmögenhet, men har en personlighet som vilar på en bräcklig grund. Det är en osäker man som använder pengar för kontroll och för att behålla sin fru. Det är lika tragiskt för honom som för EH, att känna sig tvungen att använda maktmedel för att hålla ihop en familj.
Citera
2020-05-15, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Känns som fallet står och väger litegrann. Samtidigt som fokuset tilltar på TH så blir detaljer tydligare som i vilket annat fall som helst borde tyda på ngn form av hjälp eller bistånd i smått. Likväl: vem hjälper en stolle med nåt sånt här? Och skulle inte somliga lösningar se annorlunda ut om hjälp verkligen hade funnits? Tidpassningen på morgonen, samtalen, ankomsten till jobbet, tidsfönstret som ger alibi, mördarens eller mördarnas förmodade plikter under dagen känns rätt vågat om AE inte redan är död. På samma sätt känns flera av dessa sakerna förstås vågade om de inte är repeterade/övade. Skulle det inte röra sig om förplanering borde f.ö. 70-åringen haft ett ganska styvt pensum genom hela natten. Och svårare att få hjälp. Men vem hade gjort sig delaktig i den plan som således förplanerades? 99 av 100 hade tackat och gått när de fått höra kidnppningshistorien. Hur goda kakorna än var.

Historien, detaljerna, momenten är en persons verk. En ensamt skruvad person. En vanmäktig och storhetsförblindad persons verk.

Alternativen till detta borde handla om motiv, dumhet, girighet och förtryck eller exploatering. Finns inga egentliga signaler i sådan riktning. Företaget och förmögenheten och anställningar står på spel och några inom företaget enas om att AEs försvinnande skulle rädda upp saken? Men den som är överhönset på att tänka har inte alla hästar hemma och förleder oförståndiga men giriga medhjälpare att delta? En klick kring TH. TH har charmat L*tta i receptionen? Nåt liknande skulle kunna skissas med familjen i centrum snarare än företaget. Nån form av klyfta eller tvist har uppstått i familjen, barnen tar i tysthet TH:s parti mot modern pga förmögenheten och ser ingen rimlighet i AEs önskemål. AEs hälsa vacklar över tid. Familjen bestämmer sig för att röja AE ur vägen? Kanske troligare än mycket annat. Eller: konflikten har svävat omkring ett tag och Th har planerat för alla eventualiteter. Men ngt av barnen hinner före och TH får sen städa upp?

Rent sannolikhetsmässigt pekar det mesta mot TH själv. Har båda i paret gått och väntat under många år på ”pensioneringsdagen”, då AE via någon tumskruv på TH (bröllopsdagen?) skulle utkräva sin ”rätt” och pensionera TH och upplösa eller avyttra eller överlämna verksamheten till döttrarna? Eller, TH har fruktat detta? Svinhugg går igen?

Inte fasen har nån med klart förstånd planerat detta, ensam eller i grupp.? Antingen lutar tornet pga att hjärnan ifråga ”lutar”, eller så har något oförutsett tillstött som får saker att se märkliga ut. En medhjälpare som kommer få välja mellan att sitta 5-8 år eller tjugo verkar ju inte heller synas till uppriktigt sagt. Även om vissa saker framträder först när det dagas. Och våras.
Just presis!
Citera
2020-05-15, 13:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Just presis!

😆
Citera
2020-05-15, 13:08
Medlem
Citat:
Du kan ikke sammenligne TH med Stordalen, og jeg er også enig i at for folk flest virker dette merkelig men det finnes mennesker som er så glad i penger at de får vondt hvis de bruker for mye. Det er jo en grunn til at denne ektepakten er satt opp, det er jo fordi TH ville sikre at pengene forble hos han, så det er ikke så enkelt å tenke at dette kunne de fikset.

Stordalen er for øvrig en milliardær som lever i luksus, så langt fra TH sin verden som det kan få blitt.

Normän, miljardärer, är likheter vi kan komma överens om. I förhållande till förmögenhet kom Stordalen billigt undan, men han har en svansföring där han framstod som generös i Norge!
Citera
2020-05-15, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det har du nok rett i. Jeg tenkte i så fall på en relasjon som ev ikke er veldig nær, eller en relasjon av en relasjon som ikke er veldig nær.

Men hvis denne saken ikke involverer nære relasjoner i det hele tatt, kan Futurummennene være i ganske nær relasjon med oppdragsgiver.

Men du vet jo at agvvv mener at oppdragsgiver isåfall er TH, så hva mener du med at futurmmennene kan være i nær relasjon til oppdragsgiver? Jeg syntes at du stiller ledende påstander/spørsmål.
Citera
2020-05-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Den ektepakten är så absurd att den faller på sin egen orimlighet. Det påpekade jag för över ett år sedan. Lika absurt som brevet från kidnapparna.

Ektepakten är ett dokument som är ett bra underlag i en förhandling mellan parternas advokater. I det fall EH hade varit i livet och genomfört skilsmässan. Ett dokument som THs advokat hade avrått honom för att visa upp i en domstol. Det hade blivit skandal, och det hade kostat honom mer pengar, än en frivillig uppgörelse.

Ektepakten visar en man som bygger upp en förmögenhet, men har en personlighet som vilar på en bräcklig grund. Det är en osäker man som använder pengar för kontroll och för att behålla sin fru. Det är lika tragiskt för honom som för EH, att känna sig tvungen att använda maktmedel för att hålla ihop en familj.

Ja om TH skulle være GM er vel dette trolig motivet. Det finnes mennesker som får kick av å se formuen sin vokse, og jeg tror TH er en sånn mann.
Citera
2020-05-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Normän, miljardärer, är likheter vi kan komma överens om. I förhållande till förmögenhet kom Stordalen billigt undan, men han har en svansföring där han framstod som generös i Norge!

Stordalen er ikke gjerrig verken med seg selv eller andre, ja GS fikk nesten litt for mye ut av dette etter min mening. Hun hadde ikke barn med han en gang, og de var kun gift i 10-15 år. Å sammenligne han med TH blir utrolig feil.
Citera
2020-05-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Du er den flinkeste her inne til å finne frem innlegg som viser sammenhenger, veldig bra Du har svært detaljert kunnskap om saken og bidrar på en stadig bedre måte. Du er den som fikk mest kjeft og fremstod som mest mistenksom, men du har virkelig kommet til din rett Jeg har også lurt på hvorfor politiet tidlig gikk bort fra disse 2. De har vært der minst 2 ganger 100 m ifra huset med telelinser. De var bryske og uhyggelige og ville ikke bli forstyrret. Det er også slik at det i kidnappingsbrevet står at familien er blitt overvåket. Men hvorfor skulle kidnapperne eventuelt trenge å avsløre det? Jeg har alltid tenkt at disse 2 er innblandet med mindre det er mye trafikk på den veien inn mot Futum, noe jeg ikke tror det er, mener jeg har lest at det er lite trafikk der. De går jo der for å følge med på om bilen til Tom er kommet slik at kysten er klar. Hvis de selger narkotika hadde de ikke trengt å gå frem og tilbake slik. Man ser på de at dette ikke er vanlige mennesker. Det er rart politiet ikke klarer å finne ut hvem de er. Noen postet jo link til video av de her inne og mente det kunne være de samme menneskene. Disse er det svært vanskelig å finne. Jeg tror ikke politiet kjenner identiteten deres. Tror du Tom er uskyldig? Hva er din oppfatning av hva som har skjedd, og tidslinjen?
Er det denne bryggen/plassen ved Langvamnet som filmes i en Insider episode hvor en dopselger blir intervjuet? I så fall kan plassen være suspekt for kriminelle. Episoden om dopsalg i Norge og transport av dop i posten.
Citera
2020-05-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ja om TH skulle være GM er vel dette trolig motivet. Det finnes mennesker som får kick av å se formuen sin vokse, og jeg tror TH er en sånn mann.

Den meningen köper jag helt. Det är inte bara girighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in