2020-05-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Fint skrevet. Noen burde vise denne til barna.
Ja, enig. Hvorfor har han ikke kjøpt en eller flere privatetterforskere?

Off topic 1: Jeg tipper Elden veldig gjerne vil jobbe som forsvarer i denne saken. Har en tanke om at Elden og Holden skal forsvare Hagen på litt sikt. Så får vi se. Det er nok utrolig spennende og utfordrende for Elden å kunne forsvare noen i en slik spektakulær sak og det har jeg forståelse for.

Off topic 2: Er det bare jeg som ser at 9 millioner EUR tilsvarer omtrent halvparten av beløpet Hagen tjente året i forveien, som referert til i den artikkelen i Dagens næringsliv (tror det var der) der økonomiske opplysninger om Hagen ble brettet ut. Jeg skjønner ikke hvorfor den ble publisert i utgangspunktet? Det ser ut til å ha passet kidnapperne bra.

Off topic 3: Tror dere en eventuell rettssak vil bli vist for offentligheten? Man blir jo så engasjert etter alle skriveriene i mediene.
Citera
2020-05-15, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja, og da koker det ned til 1 medhjelper, som 'bare trenger å avgi falsk forklaring. (Og leve i visshet)

Jeg vil tro TH har mye på mange, som han kunne spilt ut i en slik situasjon. Selv om det er noen som sto AE nær, var hun jo i gitt tilfelle allerede dø, så selve sorgen ville ha kommet uansett.

Ja, jeg heller mot det som det mest sannsynlige.
Hva med kroppen?
Citera
2020-05-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja, og da koker det ned til 1 medhjelper, som 'bare trenger å avgi falsk forklaring. (Og leve i visshet)

Jeg vil tro TH har mye på mange, som han kunne spilt ut i en slik situasjon. Selv om det er noen som sto AE nær, var hun jo i gitt tilfelle allerede dø, så selve sorgen ville ha kommet uansett.

Ja, jeg heller mot det som det mest sannsynlige.

Mine tanker går til Orderud-saken. Der det ble tegnet bilde av en sønn som var svært knyttet til sin mor.
Citera
2020-05-15, 12:15
Medlem
Hoppas han lever lycklig i alla sina dagar och använder pengarna väl. Hur mycket kan man göra av med på en dag? Nu är han förstås så snål så det blir väl till att kolla in extrapriserna med röda lappar. Fan vad irriterande om han skulle klara sig undan fängelse där han trots allt borde vara nöjd med gratis mat och husrum.
Citera
2020-05-15, 12:15
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Hva om gjerningsmennene har hentet tekst fra nettet... «put pressure on» er mye brukt i forbindelse med kidnapping. Funnet tekst fra nettet- Google translate- korrigert teksten etterpå osv...

Det er i såfall gjort manuellt og ikke i google translate eller andre apper. Hvis det var en gjentagende oversettelsesfeil fra en app, så kunne man reversjert oversettelsen til man fant originalspråket.

Hvis han er veldig smart, så hanter han tekst fra nettet og tilasser den ja. UNA bomberen ble vel identifisert pga særegenheter i språket han viste gjennom avisinnlegg og trusselbrev.
Citera
2020-05-15, 12:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Kort prosess mellom 08.56 og 09.05 ? Så falsk SMS og samtale. Noen lyver.

Jeg har også tenkt tanken att det finnes en judas her. En langt oppe i systemet som i skjul hater TH og vil skade ham. Ja, ta fra ham alt han elsker, alt han eier og så skaffe seg kontroll over selskapet. En insider fra helvete som ikke skyr noen midler. En betrodd tjener som vil sette TH i en umulig situasjon han umulig kan vinne. Betaler han taper han, blir han dømt taper han, bli saken lagt ned taper han, kona er borte.... Tilbake blir i beste fall en knust mann som kan utnyttes, judasen ender opp med moneropenger på bok og en urimelig sterk posisjon. Just saying.
Citera
2020-05-15, 12:22
Medlem
Så vidt jeg kan se på Instagram-profilen til MPU var han på ferie/bryllupsreise de aktuelle datoene i 2018, men samtidig litt sketchy at det står at han er nyhetskjendis i bioen. Kona hans driver vel fortsatt vaskefirmaet?

Kan noen lage en liste med navnene som er aktuelle i saken?
Citera
2020-05-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jeg har også tenkt tanken att det finnes en judas her. En langt oppe i systemet som i skjul hater TH og vil skade ham. Ja, ta fra ham alt han elsker, alt han eier og så skaffe seg kontroll over selskapet. En insider fra helvete som ikke skyr noen midler. En betrodd tjener som vil sette TH i en umulig situasjon han umulig kan vinne. Betaler han taper han, blir han dømt taper han, bli saken lagt ned taper han, kona er borte.... Tilbake blir i beste fall en knust mann som kan utnyttes, judasen ender opp med moneropenger på bok og en urimelig sterk posisjon. Just saying.

Jeg tror ikke på eventyr.
Citera
2020-05-15, 12:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Det vi har fått gjengitt av brevet er dette:

Vi har din kone, Anne-Elisabeth. Dersom du vil se henne igjen, må du lese og følge instruksjonene. Dersom du involverer politi og media, putter du press på oss.
Jag kan inte se någon svecism i den texten. Putte press på kan vara en anglicism, men den konstruktionen är snarast mer onaturlig för en svensk än för en norrman. Att putta betyder att ge en lätt knuff på svenska. Den enda andra betydelsen som finns är i golfsporten - att med hjälp av en ovinklad klubba försöka få bollen direkt i hål på en mycket kortklippt gräsmatta.
Citera
2020-05-15, 12:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jeg tror ikke på eventyr.

Ha,ha for meg blir det «plan B».
Citera
2020-05-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hva med kroppen?

Gitt at det som har kommet frem i media stemmer vedrørende tidslinjen til TH ikke kan redegjøres for hele dagen, tror jeg han har gjort alt 'grovarbeidet' selv.
Citera
2020-05-15, 12:30
Medlem
Citat:
Mine tanker går til Orderud-saken. Der det ble tegnet bilde av en sønn som var svært knyttet til sin mor.

Hva mener du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in