2020-05-15, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
1. Om du menar Obduktionsprotokoll så kommer detta troligtvis att presenteras först vid rättegång.
Det finns i FUP vad som framkommit hittills av forensiska bevis på huvudet - som INTE klargör av
vad Wilma avled utav. För huvudet var stadd i stark förruttnelse och för att kunna avge en exakt
dödsorsak behövs resterande delar = kroppsdelar att tillgå.

2. Annars får du nog förklara vad du menar med "journalanteckningar" ...

I delen där det redogörs för diverse sms osv. Finns även journalanteckningar att läsa. Inget ”beklämmande” - utan gällande utslag bland annat. Men utan att på något sätt veta trodde jag att alla typer av journalanteckningar låg under sekretets, och aldrig blev till offentliga handlingar.
Därav mina frågor kring när och varför journalanteckningar bli offentliga?
Att Wilma exempelvis sökt för (nässel-)utslag är väl inte på något sätt relevant för utredningen eller ligger i allmänhetens intresse?
Citera
2020-05-15, 02:10
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är din åsikt och det har du full rätt att ha. Jag kan inte tänka mig att man värderar hans beteende mer än i sina egna tankar. Däremot är alla tiderna enormt viktiga för att få en tidslinje och för att utesluta något annat scenario än åklagarens gärningsbeskrivning.

Jag funderade själv på vilken tid i sammanhanget W hade avlidit och när han kan ha styckat kroppen osv. För min del ser det ut som han ville fly och jag tror att W var död då han började sin tågresa och är ute och vandrar på E6.
Sen är han skum enligt uppgift när föräldrar, kamrater osv pratar med honom vilket dom också uppger. Så visst är det intressant men kanske inte avgörande direkt. Han ljuger om W och resa till Göteborg. Han drar valser helt enkelt och man har sett typen förut.

Jag trodde också först att resan var i panik och han försökt fly platsen bara. Men det kan även vara så att han planerade det i all hast, för att kunna säga att hon åkt till Göteborg om det kniper.

Hade han varit oskyldig blir den resan totalt jävla orimlig. Det är det jag vill säga. Bland annat därför tycker jag den är relevant.

Sen verkar vi tillfälligt glömt blodet i skon. Det är en teknisk bevisning också som inte är att förringa. Han har Wilmas blod i sina skor, sulan på insidan. Skorna som han har på sig på McDonalds den 18 nov. Han har alltså någon gång trampat i Wilmas blod och sedan tagit på sig skorna är min slutsats.
Citera
2020-05-15, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Det enda som inte stämmer i sammanhanget är dessa anonyma inlägg vars reliabilitet inte kan anses särskilt höga förrän de på något sätt stärks.

Även om det var sant så var Tishko hemma vid tidpunkten.

Att en tonåring "bråkat" med andra ungdomar är knappast ovanligt. Tonåren definieras ju på många sätt av asocialt beteende och konflikter.

Jag tror att, med tanke på vad förhörsledare frågar diverse inom FUPs förhörsprotokoll, grundligt undersökt möjligheten och risken för att något slumpmässigt, arbiträrt gymnasiebråk om hasch eller snapchat har lett till att en dödspatrull har skickats till hennes lägenhet, varefter att de styckat och våldtagit hennes huvud. För övrigt; samtidigt som Tishko, hennes uppenbart våldsbenägna och kontrollerande pojkvän tidigare - i text, explicit uttryckt en vilja att stycka Wilma i 4 delar och våldta dem separat i en nekrofilisk våldsutövning.

Snälla, sluta upp med galenskaperna och mafiakonspirationerna nu.

Det som jag skev kommer direkt ur förundersökingsprotokollet ihop "konspirerats" av utredarna i fallet. Och från en användare här i tråden ett par dygn sedan.
Hur vet du att det var tonåringar som bråkade, dessutom att det vid varje tidpunkt ens vad just samma personer de olika grannarna hörde gräla. Hittills finns endas uppgift om en tonårig som misstänks vara inblandad, Wilma.
Citera
2020-05-15, 02:13
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraktionen
Mycket bra fångat!
Var rörde han sig på söndagen/måndagen?

Notera förhören med mgm och kollegor. Sid 819. Han är på jobbet och syns vid dörren in till rummet där bil å brukarnycklar finns den 12.
18/11 arbetade han mellan klockan 07.00 – 14.30 och den 19/11 mellan klockan 07.00-09.10

Sid 826 och framåt
Citat:
Jag har för mig att han jobbade på söndagen faktiskt eller om det var på måndagen. Jag vet att jag såg honom på jobbet.Vilken tid kan det ha varit? Det var i samband med att vi hade matuppehåll runt 17:30-18:00. Vart på jobbet såg du honom då? Han kom ut från jobblokalen när jag stod utanför och då hälsade han.

Förstod du vad han gjorde där? Nej, jag tror inte han jobbade. Han kanske hämtade något. Vad fick du för intryck av honom då? Det var ju mörkt och han hade luva på sig så jag såg inte riktigt hans ansikte men han sa hej när han passerade.

Men är du säker på att det var han? Ja.

Sid 824 nycklar saknas till Rut, en som hade hemtjänst.
Citat:
Förhörsledarens anteckning: Jag och Evelina går tillsammans med Gloria in i Ruts lägenhet. I köket i en låda under medicinskåpet finns en pärm. Där kan man se att Rut fick morgonmedicinen tisdagen den 19 november av signaturen TA. Det står inte i listan vem TA är och Gloria vet inte vem signaturen tillhör.

Han har säkert kört kroppsdelar med någon av alla de bilar som finns när han ej var i tjänst. Trött nu men tror de har 20 bilar.
Citera
2020-05-15, 02:19
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Du menar bevisprövning för värdet på beviset nämns ju inte. Du kanske skall återkomma med ett utförligare utdrag?
Om du är intresserad av frågan rekommenderar jag att du läser Ekelöf Rättegång IV, och kanske särskilt kapitlet om bevisvärdering (han hänvisar till RB 35:1 förövrigt).
Citera
2020-05-15, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Var vel inte en "flasbackare" utan en av dom som bor der.

Fup side 497
Veljan tror att det var vid c:a 17.00–18.00 den 14 november som han blev irriterad på en
mörkblå Ford Focus. Detta på grund av att bilen stod parkerad precis vid bakdörren av
fastigheten så Veljan hade svårt att ta sig in genom dörren när han parkerat sin bil på
baksidan av fastigheten. Dörren är en plåtdörr som går bakvägen till adressen
Göteborgsvägen 23C. Veljan kände inte igen bilen. Han tror/vet att ingen på adressen äger en
sådan bil

Jag tror det det är samma, ja. Flashbackare menar jag var hen som skrev här i tråden om händelsen bara ett par dagar sedan och undrade om hans iaktagelse finns med i FUPen. 2-3 personer var där med, lite äldre en T och W.
Citera
2020-05-15, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Var bilavsugningen det värsta han gjort? Läs FUP så får du en annan bild av han. Hon var ju livrädd, vågade knappt hälsa på sin syster

Han och även Wilma, utsatte de andra trafikanterna för livsfara genom avsugningen, och de deltog inte frivilligt i den farliga aktiviteten, utan blev tvingade in i den. Därför är det värst av alla de saker, som jag hittills vet att Tishko gjorde innan kvällen då Wilma dog.
Och det finns inga tecken vad jag vet, på att Tishko tvingade henne till dessa saker, mer än kanske genom att ställa ultimatumet "om du inte gör detta, då är det slut mellan oss".
Därmed inte sagt att jag tycker sådana ultimatum är bra.
Citera
2020-05-15, 02:29
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Notera förhören med mgm och kollegor. Sid 819. Han är på jobbet och syns vid dörren in till rummet där bil å brukarnycklar finns den 12.
18/11 arbetade han mellan klockan 07.00 – 14.30 och den 19/11 mellan klockan 07.00-09.10

Sid 826 och framåt

Sid 824 nycklar saknas till Rut, en som hade hemtjänst.

Han har säkert kört kroppsdelar med någon av alla de bilar som finns när han ej var i tjänst. Trött nu men tror de har 20 bilar.

Nycklarna till Rut hittades i Tishkos jacka. Beslag BG127092-2 i FUP. Hon har bland annat ett förråd dit en av nycklarna passar.
Citera
2020-05-15, 02:37
Medlem
Googlas avatar
Läste smsen. Jävla cringe alltså. Han lät ju som den vettiga för det mesta förutom hans extrema svartsjuka. Men hon skrev så mycket skit och långa meddelande att man skämdes. Men i FUP så låter han ju onekligt sjuk
Citera
2020-05-15, 02:48
Medlem
Sandtags avatar
Är det konstaterat att han hade medhjälpare? Finns deras identiteter läckta i tråden? Lokalbor bör spotta familjerna i ansiktet. Hennes familj får begrava ett huvud .
Citera
2020-05-15, 02:54
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Är det konstaterat att han hade medhjälpare? Finns deras identiteter läckta i tråden? Lokalbor bör spotta familjerna i ansiktet. Hennes familj får begrava ett huvud .

Nej. Men låter som de täcker över för honom. Men inget bevisat. Hans kompisars namn finns i FUP (första sidan)
Citera
2020-05-15, 03:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
Det är typisk whitetrash-beteende... egoist-morsan vill knulla ostörd med sin nya kille, så stackars flicka fick hitta plats hos porrskadade mördarkurder. Vidrigt. Så går det när man inte bryr sig om sina barn. Även kurden är skadad pga att pappan skiljt honom från mamman när han var barn och tagit honom till Sverige. Dumma egoister ska inte få ha barn...

Tycker det är så stört att föräldrarna skall spela offerkoftan här när de aldrig ens brytt sig om dottern. Det finns ju massor av bevis att Wilma hade inte log att bo med mamma och ens träffa sina småbröder, Och nu när hon är död så går morsan ut och gråter i press och i Efterlyst trots hon nekat sitt eget barn i flera år att komma hem och bo. Wilma har bett om detta.
De personer som verkar bry sig mest om Wilma var hennes kompis och kompisens mamma. Och därutöver verkar Tishkos styvmamma vara den som ser sig moderlig.

Wilmas biologiska familj borde skämmas och är högst delaktiga att det gått såhär för Wilma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in