Citat:
Ursprungligen postat av
fraktionen
Mycket bra fångat!
Var rörde han sig på söndagen/måndagen?
Notera förhören med mgm och kollegor. Sid 819. Han är på jobbet och syns vid dörren in till rummet där bil å brukarnycklar finns den 12.
18/11 arbetade han mellan klockan 07.00 – 14.30 och den 19/11 mellan klockan 07.00-09.10
Sid 826 och framåt
Citat:
Jag har för mig att han jobbade på söndagen faktiskt eller om det var på måndagen. Jag vet att jag såg honom på jobbet.Vilken tid kan det ha varit? Det var i samband med att vi hade matuppehåll runt 17:30-18:00. Vart på jobbet såg du honom då? Han kom ut från jobblokalen när jag stod utanför och då hälsade han.
Förstod du vad han gjorde där? Nej, jag tror inte han jobbade. Han kanske hämtade något. Vad fick du för intryck av honom då? Det var ju mörkt och han hade luva på sig så jag såg inte riktigt hans ansikte men han sa hej när han passerade.
Men är du säker på att det var han? Ja.
Sid 824 nycklar saknas till Rut, en som hade hemtjänst.
Citat:
Förhörsledarens anteckning: Jag och Evelina går tillsammans med Gloria in i Ruts lägenhet. I köket i en låda under medicinskåpet finns en pärm. Där kan man se att Rut fick morgonmedicinen tisdagen den 19 november av signaturen TA. Det står inte i listan vem TA är och Gloria vet inte vem signaturen tillhör.
Han har säkert kört kroppsdelar med någon av alla de bilar som finns när han ej var i tjänst. Trött nu men tror de har 20 bilar.