2020-05-14, 23:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Sms:en är inte mer bevis än för att hon också var sjuk. Läste du hennes svar på "jag vill dela dig i fyra delar..."?

Det mest allvarliga som jag ser som Tishko enligt uppgift gjorde innan kvällen Wilma dog, det var när han lät Wilma suga av honom när han körde bil. Jag hoppas att det är olagligt eftersom det är väldigt farligt. Men det kanske var en lögn från Wilma.

Jag tycker det är allvarligare att packa in sin döda flickväns huvud i aluminiumfolie (fullt med hans fingeravtryck). Jag tycker även att det är allvarligare att säga "hon fick vad hon förtjänade" som han säger på häktet.

Du har försvarat honom sedan förra svängen jag läste i tråden. Ända från dag 1 har du försvarat honom. Du måste förstå nu, det är över. Det är över. Du är fortfarande i förnekelsestadiet.
Citera
2020-05-14, 23:20
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Sms:en är inte mer bevis än för att hon också var sjuk. Läste du hennes svar på "jag vill dela dig i fyra delar..."?

Det mest allvarliga som jag ser som Tishko enligt uppgift gjorde innan kvällen Wilma dog, det var när han lät Wilma suga av honom när han körde bil. Jag hoppas att det är olagligt eftersom det är väldigt farligt. Men det kanske var en lögn från Wilma.
Självklart är det olaglig och hans ansvar eftersom han körde 🤦🏼‍♀️ Föraren har ALLTID ansvar så ja störd idiotiska as är han.
Han ska föreställa vuxen..5 år äldre
Han har vriden syn på kvinnor överlag.
Citera
2020-05-14, 23:21
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Intressant, finns det tidsangivelser för dessa iakttagelser? Hänvisning till FUP?

Sida 525 i FUP. Siffran på "pappret".

Klokan var mellan 9-11 på förmiddagen första titten, dagen efter (när det var städat) så var klockan 11.23.
Citera
2020-05-14, 23:22
Medlem
Med risk för att framstå som helt efterbliven, har scrollar igenom hela fup:en men ser inte sms:en mellan Wilma och Tishko någon stans. Vilka sidor är de på?
Citera
2020-05-14, 23:22
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Igår, men den här kroppsdelen hittades inte så länge efter försvinnandet. Varför kan man ju spekulera i, men även undersöka gissar jag. Tex. dna från GM som kommit dit efter mordtillfället.

Vad jag hintar åt är nekrofili och att polis och media kanske mörkar det av någon anledning.
Det var ju två till misstänkta så sekreten kom nog därav men ja, förvånar mig inte om det är så med tanke på fläckarna och fantasierna 🤢
Citera
2020-05-14, 23:24
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Redig och klar sammanställning av drygt 1000 sidor i FUP i schema "dag för dag" av MGM och Wilmas kända/offentliggjorda rörelser - fysiskt och per telefon.

Sedan återstår VAD han gjorde när han var hemma = okänt ... och varför det enbart finns en kroppsdel i lägenheten = okänt.
Tack men sammanfattningen täcker ännu bara 156 av 1000 sidor. Grannarnas iakttagelser och tidsangivelser av bråk och gräl saknas ännu exempelvis.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Nu får ni ursäkta om jag missat saker. Jag har helt enkelt inte följt det här fallet/utredningen, men har det framkommit någon som helst förklaring till varför GM hade kvar BO:s huvud i sin lägenhet, eller finns det några gångbara teorier om den saken?

Lutar det åt att han helt enkelt inte hann göra sig av med det också eller kan det röra sig om något mer bisarrt?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
På biffyxan och sågen har man letat efter men inte kunnat påvisa DNA.

Edit:
Fel av mig, det är bara på sågen man letat efter DNA.

Jo och fel av mig också, vi läste hälften fel båda eller nåt

Men jag ser nu att sågen beskrivs som "mycket rostig ryggsåg". Så min aning om att dom legat där länge stämde, allt låg i samma påsar så därav har man kanske sett det som meningslöst att fortsätta leta DNA på dessa prylar. Vi kan nog lämna dom till handlingarna.
Citera
2020-05-14, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jobbar för sanningen?? 😂😂😂
Du är nog blind då eller vill inte se av någon anledning...
Normal kille som mördar och styckar sitt ex? Fyfan!

Jag tycker inte att han är normal, men jag är långt ifrån säker på hur det här har gått till. Det är fortfarande många frågetecken. Han själv har ju erkänt dråp, enligt en häktesvakt. Och om jag tror på det som häktesvakten säger, så kan jag ju inte kalla honom mördare, utan dräpare. Och hur som helst så säger ju det inte så mycket om hur han var innan mordet/dråpet. Det finns människor som har mördat eller dräpt och varit helt normala innan.
Citera
2020-05-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Lördagen den 16 nov tittar anhörig in i lägenheten via brevinkastet. Lägenheten är lerig, rörig och kläder ligger utlagt överallt på golven mellan vardagsrum/toa/sovrum

Söndagen den 17 nov när anhörig tittar in igen är lägenheten städad, inga kläder, ingen lera och skorna är satta i ordning på skohyllan. Dammsugaren är framme.

Så det verkar som han städat primärt under natten mellan 16-17 november och även under dagen den 17 november.

Stöds även av elförbrukningen som du skriver.
Edit: skrev fel datumsiffra, korrigerat

Han har delvis städat/gjort sig av med bevis sent 18/11 eller tidigt 19/11 (innan han greps), eftersom man hittat en COOP matkasse, med hans namn/adress på, där det låg blodbesudlad kudd-stoppning/dun i. Detta hittades i ett låst soprum typ 25/11 och eftersom senaste tömningen vart 18/11 och Tishko greps 19/11, så är det bara där emellan han haft möjlighet att slänga detta.
Citera
2020-05-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mest troligt är väl att resten av Ws kropp befinnit sig på vinden på söndagen den 17 november och först därefter transporterats bort. Gömd i något rektangulärt, som det finns spår av enligt BlueStar-undersökningen, i en låda eller en resväska.

Hans nervösa reaktion säger väl en del.
När har han transporterat bort den? Sent på söndagskvällen?

Ur förhör med Ws mamma, sid 544.

”När du var i lägenheten på söndagen vad reagerade du över?
- När vi var uppe på vinden upplevde jag att Tishko blev nervös. Han ville inte släppa oss ur sikte.
Placeringen av sakerna i hans förråd stod märkligt nära dörren tyckte jag och det såg annorlunda ut från söndag till måndag då det verkade fattas något på måndagen, vet inte vad men kanske någon påse.”

Mycket bra fångat!
Var rörde han sig på söndagen/måndagen?
Citera
2020-05-14, 23:26
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayhayandup
Med risk för att framstå som helt efterbliven, har scrollar igenom hela fup:en men ser inte sms:en mellan Wilma och Tishko någon stans. Vilka sidor är de på?
Sid 167-169 är den enda SMS rapporten jag hittar. Det är bara mellan Tishko och hans arbete
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-05-14 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in