2020-05-14, 22:47
Medlem
ATLAS64s avatar
ser på FIKK Facebooksida att de har nytt sök på Wilma lördag 16 maj men kan någon här förklara varför man söker i detta läge? vad vill de mer finna ? är inte detta en polisiär sak nu ? tänker på de som är med i söket just nu och vad de kan hitta mer ,men förstår dem samtidigt att hennes anhöriga vill ha ett slut och kunna begrava henne på ett värdigt sätt ,Vila i frid lilla Wilma ,mitt hjärta brister
Citera
2020-05-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
ser på FIKK Facebooksida att de har nytt sök på Wilma lördag 16 maj men kan någon här förklara varför man söker i detta läge? vad vill de mer finna ? är inte detta en polisiär sak nu ? tänker på de som är med i söket just nu och vad de kan hitta mer ,men förstår dem samtidigt att hennes anhöriga vill ha ett slut och kunna begrava henne på ett värdigt sätt ,Vila i frid lilla Wilma ,mitt hjärta brister
Så länge Wilma saknas ska man leta. Så är det bara.
Citera
2020-05-14, 22:48
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Nu blir jag konfunderad.. När fan gjorde paret slut egentligen? Om man kollar bland sms:en verkar det som att det bråkar tisdagen den 12:e. Enligt vittnen gjorde de slut den 13:e och enligt Tishko gjorde de slut den 14:e. Den 14:e (dagen D) skickar Wilma sitt sista sms till Tishko klockan 12.13:

Dammsugaren funkar inte

Är inte det ett konstigt sms att skicka om man gjort slut? Jag får fan inte ihop hur deras relation funkade. Hon hade visserligen inget annat ställe att dra till så hon kanske försökte köra på business as usual som de brukade verka göra när det konstant bråkat och samsats efter någon dag.

Den 13 enligt alla andra än T. Enligt utredningen gjorde dom slut den 13 nov står det.

Men den 14 november har Wilma ringt honom två gånger ser jag, så dom kanske kom överens att hon kan flytta in igen då eller nåt. Vet ej. Sedan har dom haft Snapchat som kontaktsätt primärt enligt protokollet, och dessa finns inte med. Det märker man när dom skriver sms. "jag kunde se att du skriver" osv, det är snapchat.
Citera
2020-05-14, 22:49
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag tycker att sms:en ännu mer visar att Wilma var störd. Kanske pga Tishko, men kanske han ville ha en lydig tjej, kanske påverkad av sin familjs kultur mm.
Och hon var ju minst lika svartsjuk och kontrollerande som han, det är ju tydligt i vissa sms, tex på sidan 26 i sms-bilagan nedan, där hon pratar om Tishkos "äckliga ex-flickvän":

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Och han tvingade ju inte Wilma att vara kvar hos honom, utan han tyckte snarare att hon var jobbig och ville att hon skulle låta honom vara, verkar det som i vissa sms.
Tvingade henne inte??
Nä hur gick det när hon ville ifrån honom? Då hon fick NOG??
Han är ett as
Citera
2020-05-14, 22:50
Medlem
Citat:
De måste ju helst hitta kroppen för att fastställa dödsorsak. Det är bättre odds att Tishko döms för mord om man har kroppen.
Citera
2020-05-14, 22:52
Medlem
Citat:

Antagligen vill hennes nära ha ett avslut och en riktig begravning ja! Klart man ska leta tills hon faktiskt hittas!
Hoppas T brister snart och berättar allt!
Citera
2020-05-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag tycker att sms:en ännu mer visar att Wilma var störd. Kanske pga Tishko, men kanske han ville ha en lydig tjej, kanske påverkad av sin familjs kultur mm.
Och hon var ju minst lika svartsjuk och kontrollerande som han, det är ju tydligt i vissa sms, tex på sidan 26 i sms-bilagan nedan, där hon pratar om Tishkos "äckliga ex-flickvän":

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Och han tvingade ju inte Wilma att vara kvar hos honom, utan han tyckte snarare att hon var jobbig och ville att hon skulle låta honom vara, verkar det som i vissa sms.
Tänk att det alltid finns idioter som skuldbelägger offret i varje tråd. Som du kanske läst nånstans, så är det väldigt vanligt att de svartsjuka, kontrollerande männen dödar sina kvinnor när de skall lämna honom. Det är den absolut farligaste situationen i dessa destruktiva relationer. Det är inte Wilma som har skuld till sin död. Det är Tishko. Ingen annan.

Wilma uppträder som hon blivit indoktrinerad i två år till. Hon blev manipulerad, situationerna blev normaliserade, hon var nedtryckt. Fortsätt du belasta henne med skuld - men de vettiga i tråden inser vems skulden är. Du gör bort dig. Rejält.
Citera
2020-05-14, 22:54
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Ha ha, läs på för faan. Samhall jobbar inte alls med hemtjänst. Det är främst städ och industrijobb. Dom har en hemsida du kan gå in på. Sparka inte på dom som redan är sjuka. Dom flesta från Samhall har själva hemtjänst och är på jobb för den sociala biten. Kunde du inte komma med nåt bättre?

lugn nu om du jobbar Samhall... det var bara en liknelse. jag har inget emot folk som jobbar med skitjobb.
Citera
2020-05-14, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juddiluddanlej
Wilma mådde ju helt klart inte bra. Och ja hennes sms är också störda. Jag antar att han manipulerade henne och var väldigt kontrollerande och på så sätt... jag vet inte hur det är att bli så där manipulerad så jag kan inte säga.

Det kanske var ett sexuellt rollspel de körde, det hon skrev om att hon vill vara hans "lilla prinsessa" mm.

Och ang. sms:et där Tishko skriver "jag vill dela dig i fyra delar...". Det tror jag var ungefär som om en tjej skulle skriva till sin kille "jag vill skära av din k** och ha den i handväskan jämt". Eller: "I want you to murder my v*****", som en känd skådespelerska sa till en känd rappare.
Alltså inget att hänga upp sig på, och absolut inget som kan användas som bevisning mot Tishko.
Citera
2020-05-14, 22:56
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Antagligen vill hennes nära ha ett avslut och en riktig begravning ja! Klart man ska leta tills hon faktiskt hittas!
Hoppas T brister snart och berättar allt!
Men psykopater brukar vara duktiga på att förtränga verkligheten ,men man kan ju hoppas att han avslöjar hur allt ligger till
Citera
2020-05-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ingen annan som har reagerat på träskylten "Thug Life" bredvid väskan, på bild i FUP? Lite sjukt, den måste ha satts dit när väskan placerades av gärningsmannen. Den skulle ha vält annars om man kört in väskan med skylten på plats där.

Ja, det var litt merkelig. Petter er nok ikke så fornøyd med å være "avbildet" ved siden av den kofferten...
Citera
2020-05-14, 22:58
Medlem
PuncturedBladders avatar
Jag har knåpat lite på en tidslinje. Har bara kommit till sidan 156 (sidnumrering enligt PDF-dokument) i FUP än. Någon annan får gärna ta vid därifrån.

2019-11-13
14:00 Wilma träffar vän

2019-11-14
12:00 Tishko börjar arbete
ca 12:30 Elförbrukning går upp (någon är i lägenheten, elvärmaren är igång)
13:13 Wilma skickar SMS till Tishko om att dammsugaren är trasig
14:10 Tishkos sista loggade uppdrag
14:21 Wilma telefonsamtal med syster, 0,24
14:21 Wilma telefonsamtal med syster, 9,50
14:30 Tishko handlar cigaretter på Netto under arbetstid med Wilmas bankkort.
14:32 Tishko kommer hem (GPS anger Parkgatan 7, se sid. 146)
14:39 Wilma telefonsamtal med syster, 0,16
14:49 Wilma telefonsamtal med mamma, 0,11
14:52 Wilma telefonsamtal med mamma, 7,20
16:00 Tishko slutar arbete enligt schema
17:03 Wilma telefonsamtal med mamma, 1,28
18:37 Tishko går hemifrån
18:47 Tishko handlar dryck med Wilmas bankkort
18:54 Tishko kommer till Uddevalla station
19:07 Tåg avgår
19:14 Tishko betalar biljett med Wilmas bankkort
19:22 Tishko kommer till Ljungskile
20:46 Wilma svarar ej i mobiltelefonen
20:53 Tishko lämnar Ljungskile enligt platstjänster i mobilen (sid. 152)
21:23 Första inringning om att Tishko går på E6
21:58 Polis hämtar Tishko. Tishko har lerfläckar på tröjan och ingen jacka. Reva på handen men inga skador i ansiktet.
22:00 Vittnesuppgift i andra hand om gräl i Tishkos lägenhet
22:14 Tishko släpps av vid lägenheten

2019-11-15
ca 02:30 Elförbrukning går ned
13:55 Wilmas mobiltelefon stängs av
ca 18:30 Elförbrukning stiger

2019-11-16
Under hela denna dag var elförbrukningen hög vilket antyder att elvärmaren i lägenheten varit på och Tishko hemma.
09:00-11:00 Tishko öppnar ej dörren

2019-11-17
Under denna dag var elförbrukningen hög vilket antyder att elvärmaren i lägenheten varit på och Tishko hemma.
ca 06-10 Elförbrukning låg
11:23 Tishko öppnar ej dörren
15:36 Telefonsamtal Tishko RLC
16:28 Telefonsamtal Tishko RLC
17:00 Wilmas anhöriga tittar runt i Tishkos lägenhet.
17:08 Tishko ringer Wilma
ca 18-21 Elförbrukning låg
18:21 Tishko ringer Wilma
18:49 Tishko polisförhör
20:00 Wilmas anhöriga tittar runt i Tishkos lägenhet.

2019-11-18
Tishko blir under morgonen inringd till arbetet
ca 05-07 Elförbrukning hög
07:00 Tishko börjar arbetet (sid 127-139)
08:44-08:51 Hemtjänstbil vid Tishkos lägenhet, vittnesiaktagelse
09:52-10:17 Hemtjänstbil vid Tishkos lägenhet
11:09-11:28 Hemtjänstbil vid Tishkos lägenhet, vittnesiaktagelse
11:49-11:56 Hemtjänstbil vid Tishkos lägenhet
12:53-13:07 Hemtjänstbil vid Tishkos lägenhet
14:00 Tishko slutar arbetet
ca 14-15:30 Elförbrukning hög
18:00 Tishko är på McDonalds
20:00 Vänner släpper av Tishko vid lägenhet
ca 20 Elförbrukning stiger
21:00 Wilmas anhöriga blir inte insläppta av Tisko i lägenheten
22:45 Tishko är hemma

2019-11-19
Någon gång under dygnet beställer Tishko mat, Coop matkasse
ca 04 Elförbrukning går ned
ca 06-07 Elförbrukning hög
07:00 Tishko börjar arbetet
10:00 Tisko grips

EDIT: Syftet är alltså att ringa in vad Tishko hade för sig från den 14 tills han grips. Om tidslinjen sväller med för mycket ovidkommande information om polisåtgärder och annat blir tidslinjen mindre tydlig och användbar.
Senast redigerad av PuncturedBladder 2020-05-14 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in