2020-05-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eline91
De genomför sök igen via FIKK på lördag med tre utgångsplatser. Kan GM ha sagt något nu efter att han fått läsa FUP?

Spännande. Vilka platser handlar det om?
Citera
2020-05-14, 22:27
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Arbetsfordonet er nog kontrollerat.
Fup. side962

Ja du verkar ha hittat något om det på sid 962 - det missade jag. Får läsa igen på den sidan.
Citera
2020-05-14, 22:28
Medlem
Någon som har en fungerande länk till fup? Ingen av de jag hittat i tråden funkar, sidan bara laddar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Ja, och din poäng är? Ska han inte hunnit flytta kroppen på 15 minuter?

Jo men 15 - 20 minuter skriver några, 20 - 25 minuter någon annan. Det är lite skillnad.
.
Är det fastställt att det inte märks efter 14/19 minuter eller måste det vara minst 15/20?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Ur FUP samtal med socialsekreterare:

Telefon i månadskiftet okt/nov nu sa hon att det var slut med killen Tishko.

Då kommer jag ihåg att hon sa "– Kan du ringa till Socialtjänsten och säga att jag behöver en bostad. "
Då sa jag "– Jag är ledsen Wilma men du har mamma och pappa, två vårdnadshavare

Inte så lätt att flytta hem när man har två egoistiska, oansvariga föräldrar?
Men lägenheter till skäggbarn har vi i mängder!
Finns många människor som inte borde ha barn. Wilmas mamma och pappa är två ypperliga bevis för detta. Den ena föräldern våldtar henne, och den andre bryr sig inte om henne. Den enda som verkade bry sig på riktigt var den flyktingvurmande styvmodern. Inte optimalt, men bättre än inget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
Någon som har en fungerande länk till fup? Ingen av de jag hittat i tråden funkar, sidan bara laddar..

Båda funkar, men tar lång tid att ladda.
Citera
2020-05-14, 22:29
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Att han inte gillar islam kan jag köpa men att han röstade SD och hyllade Trump behövs det lite bevis för.

Det framgår i FUP. SD:are sexmördade sitt ex. Varsågod aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Först vill jag ge er rådet att alltid hänvisa till sidan som står i själva FUP på det inscannade pappret där, och inte till sidan som er pdf-läsare säger att det är, för det är olika sidor, i min läsare iallafall.

Sen läs på sida 642 och 643 i FUP vad Wilma berättade för sin kompis H****, enligt kompisens vittnesmål:

"Förhöraren:
Du uppger i skrivelsen att det har varit personer som varit ute efter Wilmas pappa, vad vet du om det?
H****:
- Det vet jag inte. Wilma har inte pratat så mycket om det. Men det var det som jag skrev om att det var en bil som följde efter henne. Så hade hon frågat när hon kom hem till pappan varför en bil hade följt efter och då hade pappan svarat att det är ju de här människorna. Han visste vilka det var."

Låter det inte väldigt mycket som något man ljuger ihop för att verka intressant och spännande, typ "min pappa jobbar för CIA"?

Och om det var så att hon ljög om det, kan man då lita på det andra som hon berättar för H**** om sin pappa på sida 642 i FUP?
Och om hon ljög även om det, kanske för att få sympatier och för att få bo hos sin kompis, när hon inte kunde bo hos sin mamma och pappa. Då undrar jag vad mer hon kan ha ljugit om, tex om Tishko att han har slagit henne och hade strypsex med henne på kyrkogårdar mm.

Och den enda som egentligen enligt FUP, säger att de faktiskt själva har fått uppleva Tishkos "dåliga" sidor, från tiden innan Wilma dog, det är väl Wilma?
Alltså de som säger dåliga saker om Tishko i förhören, de verkar mest hänvisa till vad Wilma har berättat för dem om honom. Tex på sida 638 i FUP, om att Tishko var medlem i SD och ogillade andra invandrare:

"Tishko var medlem i SD, han är själv kurd men gillade inte andra invandrare."

Var det Tishko eller Wilma som hade berättat det för vittnet I*****?

Och det här på sida 577 i FUP:

"Under kalaset med min son då Wilma öppnade upp sig lite så sa hon att Tishko tvingat Wilma att ha med sig sina 15 åriga vänner i en trekant. Hanna från Kungälv nabbade på detta. Wilma berättar att de sitter i vardagsrummet och så säger Tishko att Wilma kan stå i hallen och titta på när han har sex med Hanna men Wilma kunde inte de utan gick in i sovrummet och hörde allt istället. Jag sa till Wilma att detta inte var okej och sa detta till pappa också.
När Wilma berättade detta för min mamma så svarade mamma 'det var väl dumt att välja en kompis'."

Det står inget om detta i förhöret med Wilmas kompis H****. Så ingen har bekräftat att det faktiskt hände, utan det kommer från Wilma.

Sen har vi Wilmas märkliga självmordsförsök där hon försökte hänga sig på vinden, på sida 638 i FUP.

Jag bara säger att Tishko kanske inte var så hemsk innan Wilmas död som det verkar, och att Wilma kanske hade större del i sin död än vad det verkar, tex självmord, olyckshändelse eller slagsmål som slutar med att Tishko råkar slå eller putta ihjäl Wilma.
Och sen kanske Tishko fick panik och tänkte att polisen kommer misstänka att han har mördat henne, så han bestämde sig för att stycka henne. Och då genomgick han en personlighetsförändring som gjorde honom till den han är nu.

Även ni som hatar invandrare (ungefär som Tishko gjorde/gör enligt vittnesmål), och ni som hatar män, borde väl tycka att det är bättre, om det visar sig att Wilma inte blev kallblodigt mördad av Tishko?

Om du läser bilagan med smskonversationen förstår du snabbt vilken typ av kille Tishko är.

Allt talar för att Wilma talat sanning om hans kontrollbehov och misshandel.
Citera
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Det står i FUPen att de svenska hundarna är tränade för att hitta både blod och liklukt så för att få tag på en hund som bara var tränad för att känna av liklukt så fick de ta in en från Tyskland.

Ja så var det nog. Vilket får en att misstänka att Polisen redan då starkt misstänkte att W ej var i livet fast de inte hade hittat kroppsdelen. Förstår att de inte enbart kunde fastställa om W var avliden om de använde de svenska hundarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Jag tycker det ser ut som att han gjorde det i vasken i köket
Varför annars så mkt blod där på kanten? (enligt bild från fup, postat tidigare i tråden)
Han nackade väl henne över diskhorn

Tvättade väl av knivenn och händerna där efter nackningen i vardagsrummet, tror jag allafall men bara han vet.
Citera
2020-05-14, 22:30
Medlem
Browndawgs avatar
De fem köksknivarna och ryggsågen som hittades av FIKK hade inget blod på sig enligt NFC i FUP.

Däremot har man inte kollat DNA på dom står det. Varför inte? Det hade väl inte varit en dum idé. DNA/Fingeravtryck. Kanske något att komplettera med inför hovrätten. Kanske får man inget vettigt ur det men då har man iallafall kollat.

Edit: En förklaring kan ju vara att dom var rostiga och jävliga och legat länge ute i naturen. Men ser inget om det heller.
Citera
2020-05-14, 22:33
Medlem
nidbilds avatar
Tishko Ahmed från Irak, det mångkulturella projektet är helt fullkomligt misslyckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in