2020-05-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vad betyder det då? Att FHM är bäst?

Gillar inte när folk inte förstår vad de läser.
Därför påpekade jag just detta.
Citera
2020-05-14, 18:37
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Läste precis på AB att Uber rekommenderar alla sina förare utom dem i Sverige att använda munskydd. Det slog mig; tänk om Sverige är ett experiment. De behöver minst ett land som sticker ut för att förstå virusets spridning i hela världen.

Vi är referensgruppen...

Ofrivilligt...
Citera
2020-05-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Läste precis på AB att Uber rekommenderar alla sina förare utom dem i Sverige att använda munskydd. Det slog mig; tänk om Sverige är ett experiment. De behöver minst ett land som sticker ut för att förstå virusets spridning i hela världen.

Precis!
Vi betalar inte till WHO, vi får betalt..
Citera
2020-05-14, 18:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Något måste de ju komma med,men testantalet kommer fortfarande att vara alltför begränsat för att bygga några säkra slutsatser på.

Vi behöver testa betydligt större volymer för det.

Grejen är väl att vi inte har labb för det. Tester är ju en sak med de måste analyseras också. I t.ex Tyskland och Sydkorea kryllar det ju av labb. Detta är problemet de står inför om det ska vara 100000-tals tester.
Citera
2020-05-14, 18:40
Medlem
jack.danielss avatar
Över 2000 sidor men ännu har jag inte sett nåt ”häftigt” namn på sjukan? Det är corona hit och covid19 dit!

Varför inte namnge sjukan: Kina-pesten? Wuhan-sjukan? Kom ihåg när vi i framtiden pratar om den här tiden med yngre förmågor som inte var med, så gäller det att ha ett säljande namn. Så vi kan sälja in alla överdrifter
Citera
2020-05-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Han jobbade dock inte med specifikt covidpatienter vad jag förstod.
Men lika tråkigt för det såklart.

Nej, men som vårdpersonal lär man vara mer utsatt generellt än andra för smitta, speciellt då man ju under lång tid endast testat de som lagts in, inte kreti och pleti som går runt och hostar på vårdcentraler t.ex.

Vårdpersonal verkar ju även uppvisa högre andel antikroppar generellt, utifrån de mätningar man läst om hittills. Hustrun säger sig vara övertygad att det var en patient på jobbet i alla fall, arbetsgivaren säger att de ej vet.

Men ja, som jag sa förut någon gång, många sådana här fall kommer i princip nästan vara omöjliga att utreda, pga vår låga testning. Sorgligt iaf oavsett hur det gått till, hoppas det inte blir fler vårdpersonal nu, de behövs mer än nånsin.
Citera
2020-05-14, 18:41
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nu grinar du om Sverigebilden utomlands igen trots att du bestämt hävdade att du inte bryr dig om den. Du är fan en parodi
Du läser som du har förstånd till. Jag skiter i Sverigebilden men vill inte hamna i en landskarantän för att du, din egoistiska skithög, inte kan bete dig som folk. Vi har världens mest slappa inställning till pandemin och ändå bölar ni sittkissarsvenssons om hur ”tungt” allt är. ”Ujuju vi måste öppna upp” som om det fanns något att öppna upp. Du begriper verkligen inte det enkla, va? Jävla fårskalle, dra åt helvete.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-05-14 kl. 18:46.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Bättre att var kalkrygg än syltrygg som de 22 . Flockimmuniteten har aldrig varit en strategi om så varit fallet får du gärna länka

Vi som inte är autister har förmågan att läsa mellan raderna.

Hä löns int förklara för den som int begrip.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Exporterar man människor då eller? Norrmän får väl åka hit?

Varför skulle norrmän resa in till Sverige, och ta med sig smittan till Norge?
Citera
2020-05-14, 18:42
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Grafen för nya IVA patienter har fallit riktigt brant, halverats från över 40/dag till under 20/dag på en månad.
Om det fortsätter i samma takt är vi nere nära noll /dag om en månad, dödsfallen bör då inte vara speciellt höga heller.
Jag tror vi kommer att ligga under 10/dag om en månad (mitten på Juni)

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
2020-05-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så du har troligtvis inte haft corona, mer sannolikt att du haft vanlig influensa.

Det är väl mer sannolikt att det var just Corona. Känner massor som haft det, både bekräftade och obekräftade.
Citera
2020-05-14, 18:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ytterligare en läkare död:

Läkarvännen säger:

Jag försökte rädda honom. Men tyvärr kan vi inte uträtta under. Sverige har förlorat en mycket duktig läkare, säger han.

62 år, ej riskfaktorer enligt familjen. Bott i Sverige sen 80-talet. Efterlämnar en fru och två barn. Frun tror att han smittats på arbetet.
Arbetsgivaren säger att de haft gott om skydd på arbetet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v941p/lakaren-reber-zandi-62-dog-av-coronaviruset

R.I.P. ✝️🌹Sorgligt.

Japp extremt tragiskt. Men två läkare alltså. Bägge invandrare. Kanske ligger något i detta att invandrare verkar drabbas hårdast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in