2020-05-14, 16:11
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Bättre att var kalkrygg än syltrygg som de 22 . Flockimmuniteten har aldrig varit en strategi om så varit fallet får du gärna länka

FHM kan ju hävda att de aldrig klart och rakt ut sagt att det är flockimmunitet de strävat efter, men... det finns ett utrryck på Engelska,
If it sounds lika a duck, and walks like a duck, its a.....

Alla uttalanden från Giesecke och AT har ju låtit som ankan.
Citera
2020-05-14, 16:11
Medlem
Citat:
Uppenbarligen vet du inte själv vad som ska testas; dom som är sjuka just nu ( enkelt test) eller dom som haft Covid19 ( betydligt svårare test)?

Testa ett stort representativt urval av den inhemska befolkningen till att börja med.
Kombinera detta med absolut nödvändig testning av personer i nyckelyrken och övriga som kan tänkas ha potential att vara/bli superspridare.

Därefter kan man testa på mera specifika nivåer för att till exempel fastslå om det är klustersmitta vi har att göra med..eller inte.

Osv,osv...man kan aldrig testa för mycket.

Sveriges problem är det rakt motsatta.
Citera
2020-05-14, 16:13
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Björn Olsen bland annat.

Vad gör Sydkorea och Hong kong nu?

Sverige har bättre alternativ?

Om det dör 60 000 människor i Sverige.

Hur ska man försvara det?

Jag ställde dig en ganska enkel fråga men fick ett obegripligt svar. Men jag ska försöka tolka dig vänligt. Enligt dig så har Björn Olsen att alternativ till Flockimmunitet antingen via vaccin eller förvärvad pga sjukdom. Vad är det?

Resten av dit inlägg är obegripligt svammel för att undvika att svar på en enkel fråga
Citera
2020-05-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Två pressträffar för barn men fortfarande ingen för gruppen som drabbas hårdast och som man säger vara de viktigaste att skydda, de äldre... Man vill väl inte svara på frågor från dom som har det värst!?
Vilka ska gå på den träffen, deras goda män?
Citera
2020-05-14, 16:15
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jo, att hålla käft!

Highly sensitive laser light scattering observations have revealed that loud speech can emit thousands of oral fluid droplets per second.

Inte ett alternativ för halva jordens befolkning...

Jag skulle föreslagit munskydd men det är tydligen lika komplicerat som att trä på en kondom (tom AT:s föräldrar misslyckades ju med det).

"These observations confirm that there is a substantial probability that normal speaking causes airborne virus transmission in confined environments."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det hade varit stora ökningar i Danmark, Finland, Norge för dom, när de gjort mer tester men där går fallen ner ändå.

Fallen ligger inte på samma nivå.
7-14 april hade Sverige +3865 fall
7-14 maj hade Sverige +4661 fall

Varför jämföra med 7-14 april, då vi nådde peaken i slutet av april, och efter det har vi gått ner, trots ökad testning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Precis. Som jag sa tidigare så har vi varit sena på bollen i det mesta och sedan när vi väl kommer till skott så tar det tid.

Hoppas de har lika fel om att detta kommer pågå länge som de haft om många andra saker. Jag ger inte upp hoppet om att viruset har eller kommer försvagas, eller att bra mediciner och vaccin kommer.

Jag har inget hopp om att detta virus bara kommer att försvinna,eller bränna ut sig.
Tyvärr så är det ett Coronavirus detta handlar om,och de brukar ju inte försvinna direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Om man tittar på www.c19.se och enbart väljer att behålla kurvorna "på IVA", "på sjukhus" och "döda"...
(klicka under grafen för att välja)
Så tycker jag det ser ut som om maxkapaciteten på IVA och på sjukhus nåddes för några veckor sedan.
De nedgångar man ser i iva och sjukhuskurvorna kan förklaras med utbränd personal, sjuk personal och död personal.
Alltså nedgång endast för att kapaciteten är nådd och sjunker.

The tinfoil is strong in this one
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
FHM kan ju hävda att de aldrig klart och rakt ut sagt att det är flockimmunitet de strävat efter, men... det finns ett utrryck på Engelska,
If it sounds lika a duck, and walks like a duck, its a.....

Alla uttalanden från Giesecke och AT har ju låtit som ankan.

Ok, då kan du kanske förklara vad alternativet till flockimmunitet är om vi utgår från att ett vaccin är klart tidigast om ett år och finns för distribution till någon miljard människor
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Vad menar du med att masstesta. Vilka som är sjuka just nu eller vilka som har haft sjukdomen. masstestförespråkarna är (medvetet eller omedvetet) väldigt oklara på den punkten.

Båda alternativen ger väl endast fördelar oavsett? Hjälper att ha koll på smittan och bromsa den, samt ger en bättre koll på när flockimmunitet kan nås.

Men oavsett så är det ju fortsatt endast spekulationer om hur länge en immunitet ens räcker och hur det ligger till med permanenta skador. Därför jag personligen har svårt för allt dreglande om flockimmunitet eftersom jag gärna hade velat att de hade mer kött på benen om dessa saker innan man börjat snacka om det som den heliga graalen.
Citera
2020-05-14, 16:17
Medlem
arbetets avatar
Sanningsministeriet går långt i att tysta oppositionen. Även utländska journalister utsätts för påtryckningar:

Korrespondenter i Sverige utsätts för påtryckningar
Utländska journalister som arbetar i Sverige vittnar om hur de utsätts för koordinerade kampanjer som kritiserar den svenska hanteringen av coronapandemin, rapporterar Sveriges Radio Ekot.

Den franska tidningen Le Mondes Sverigekorrespondent Anne-Francoise Hivert berättar att hon stämplas som vänstervriden och beskylls för att skriva falska artiklar.

– Det är folk i utlandet som anser att de vet bättre vad som händer i Sverige, säger hon till radion.
https://omni.se/korrespondenter-i-sverige-utsatts-for-patryckningar/a/MRVr60

Hoppas de får upp ögonen för vad som har pågått i Sverige i åratal.
Citera
2020-05-14, 16:17
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Testa ett stort representativt urval av den inhemska befolkningen till att börja med.
Kombinera detta med absolut nödvändig testning av personer i nyckelyrken och övriga som kan tänkas ha potential att vara/bli superspridare.

Därefter kan man testa på mera specifika nivåer för att till exempel fastslå om det är klustersmitta vi har att göra med..eller inte.

Osv,osv...man kan aldrig testa för mycket.

Sveriges problem är det rakt motsatta.

Återigen, du vet inte vad som ska testas om man har sjukdomen eller om man haft sjukdomen
Sen tro jag att WHO skulle var tacksam om du kan berätta för dom vilka som är potentiella superspridare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in