Citat:
Ursprungligen postat av
Nomi121
Vem röstar vi kvar?
Jag kommer rösta kvar
Sami.
Om du inte har ngn given favorit av dessa 4:a så ber jag dig tänka på vad som är bra och bäst för våra ungdomar för de tar efter mycket av det som de ser belönas i Tv.
Att kunna umgås och ha kul utan alkhohol, vara ödmjuk och ha empati, kunna vara sig själv och inte bry sig om hur man ser ut utan bjuda på sig själv som man är, och vara lite vetgirig och vilja lära sig nya saker, och kunna göra stora förändringar i sitt liv och stå för de misstag man gjort, så ska man välja
Sami. För det är just så han är och det ser jag som en bra förebild. Dessutom har han varit väldigt underhållande med sin speciella humor och förmågan att kunna ta sig an olika roller som BB krävt av honom på ett föredömligt sätt.
Men att ägna sig åt kvinnoförtryck och hat och inte stå för sina åsikter och hela tiden ändra sig och säga en sak i ansiktet på ngn för att sen gå och vara elak bakom ryggen som
Mergim gör är inte på ngt sätt ok för våra ungdomar att ta efter. Ej heller det faktum att han anser att man är blek och ful hela tiden och använder brun utan sol på tok för mycket är inte ok. Han har dessutom vägrat vissa tävlingar och inte deltagit till 100 % som förväntas i ett program vilket det än må vara. Har man påbörjat ngt antingen det är BB eller utbildning bör man göra sitt bästa och inte gå och lägga sig och grina eller bråka så fort det inte går ens väg. Att kämpa hör vardagen till. Sen har han nga mindre bra sidor också som att snatta o det anser jag inte är ok på ngt sätt.
Lennie är väl ganska ok, men inte bjudit på så himla mycket annat än positivitet vid vissa tävlingar vilket i o för sig är bra, hoppa och laga mat. Maten hade nog kommit på bordet ändå för många av de som varit i huset har ju ett eget liv utanför och bor själva och lagar sin egen mat om de bara hade fått chansen. Många kanske har givit honom den rollen också för att få slippa kökstjänst när de kan ägna sig åt andra saker som faktiskt BB går ut på. Det som är ytterst negativt med Lennie är att han inte tar sina vänner i försvar när de utsätts för kränkningar och dyl av Mergim. Han har dessutom en stor benägenhet att norpa andras saker och ser det som en rättighet och jag har själv hört honom tala om detta på ett sätt som fick mig att se rött.
Jasmine är helt ok som BB material ändå fast jag inte röstar henne som nr 1. Hon kan skådespela och bjuder på lite humor och tok då och då trots att hon skriker mycket och gärna. Kanske ngt för mycket petig vad gäller utseende också. Hon är naturligt vacker, men säger också att hon inte duger och måste både färga håret i tid och otid och även använda brun utan sol. Hon har och kan vara väldigt elak och har fått flera av deltagarna att åka ut för att själv komma närmre finalen och det måste jag ändå säga är mycket mildare än Mergims sätt. För BB är ju ändå BB och till miljonen vill väl alla, men att spela spelet är bättre än att vara hatisk och kränkande som Mergim varit, så därför anser jag att Jasmine är bättre finalämne än Mergim och Lennie.
Lite åsikter från lilla mig. Ta det som råd eller glöm det så fort du läst det.