Citat:
Ursprungligen postat av
robcore
Alltså är det huset som har gjort Jasmine snurrig eller är det en tidig demens vi bevittnar? Hon är så ovetande och förvirrad hela tiden. Hon kan ställa frågor om saker dom pratat om bara någon dag eller dagar innan etc. Hon misstolkar ofta vad folk säger också. Bara den här veckan har jag hört Sami rätta henne flera gånger för att hon misstolkat grejer
Är hon bara så för att hon är osäker och inte den skarpaste kniven i lådan helt enkelt?
Har jobbat med personer med tidig demens, och Jasmine kan ibland påminna om en sån person.
Jag diggar henne dock.
Jag funderar på om hon har diabetes eller ngn magåkomma som gör att hon tappar vitaminer och mineraler eller nåt. Hon springer på toa för många gånger per dag än vad som är normalt och nätter med. Vissa brister i kroppen kan göra att tillslut blir man påverkad även i minne och dyl. Sen får vi inte glömma att det är ok att inte vara mest och bäst i allting. Alla borde få bli accepterade ändå för den de är och Jasmine tog så fin hand om Sami igår när han hade ont i magen och försökte i alla fall till skillnad från de övriga. Det ser jag som en bättre egenskap än intelligens. Så jag diggar också henne.