2020-05-14, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Kan det vara så att han förvarade resväskan som han möjligtvis transporterat delarna i på vinden?

Det kan inte vara så att han har lämnat av olika eller hela kroppen i resväska eller något liknade hos sina brukare?
Citera
2020-05-14, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ok spelar ingen roll GW är kriminolog inte jurist och har ofta fel när det hamnar i domstol. Gärningsmannaprofil är han bra på men inte juridik, så jag skiter fullständigt i hans teori om straffpåföljden.

Fel, han är jurist. Han har en jur.kand.
Däremot kan jag hålla med dig om att GW många gånger är slängig i uttalanden om juridik (även om statistik avseende brott), men jurist är han likväl.
Citera
2020-05-14, 07:03
Medlem
Viking60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstervilda93
Det kan inte vara så att han har lämnat av olika eller hela kroppen i resväska eller något liknade hos sina brukare?

har du svårt att läsa eller.... Han gosa med huvidet inslaget i ALU folie...en trofe så klart...Blatten är sjuk och nu ska han vårdas ....bara tidsfråga till han släpps ut på Svenska gator igen - han är ju sjuk ...behöver vård....9-18 månader på psyk så är blatten lös igen enligt Svensk lag... Fy fan

Sluta spekulera - agera !!!
Citera
2020-05-14, 07:03
Medlem
Snubchurps avatar
Detta är bara så stört. Det värsta är att i Sverige får grova brott inte några större konsekvenser. Här får man lyxvistelse på fängelsehotell och straffrabatt istället. Resurserna läggs på gärningsmännen, det är dessa man vill stötta.
Citera
2020-05-14, 07:04
Medlem
Viking60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Fel, han är jurist. Han har en jur.kand.
Däremot kan jag hålla med dig om att GW många gånger är slängig i uttalanden om juridik (även om statistik avseende brott), men jurist är han likväl.

GW vet i vart fall vad han prator om ....svårt att säga det om dej
Citera
2020-05-14, 07:20
Medlem
Jag har nu läst hela FUP och blev fan ställd att huvudet fanns i garderoben hela tiden. Nåväl. Blod överallt, men utan en kropp och således fastställd dödsorsak kommer han inte dömas för mord. Jag tror som några är inne på, kroppen i en väska, därav dunsar i trappen som långsamma tunga steg. Troligtvis sänkt i nått vattendrag p g a att han själv pratat om strandpromenad och att han var lerig. Mördare brukar hålla sig till platser de känner till.
Citera
2020-05-14, 07:21
Medlem
Fyfan vad sjukt och hemskt. Mördaren vilken jävla psykopat!!
En sak är säker vartfall och det är att Wilmas föräldrar ska omedelbart låsas in bakom galler (de kan gott dela cell med GM) och psykopatens föräldrar deporteras.
Citera
2020-05-14, 07:22
Medlem
ratanax2s avatar
Får inte denna jävla avtar blatte ett livstidsstraff utan tidsbestämning så vill jag inte längre vara ett personnummer i detta land och denna familj på 5 pers emigrerar för gott. Alternativet är att mobben utrotar dessa jävla mördarblattar.
Citera
2020-05-14, 07:23
Medlem
allegragellers avatar
Då får vi hoppas att häktet har en fungerande suicide-watch:

”Pojkvännen fördes sedan under förmiddagen akut till sjukhus efter att personal i häktet upptäckt att han var okontaktbar, enligt GT:s uppgifter.
– Jag kan bekräfta att jag hört det också, att han förts till sjukhus, sa kammaråklagare Jim Westerberg då.
På torsdagsmorgonen uppger SVT Nyheter Väst att den mordmisstänkte mannen är tillbaka på häktet.
– Vi vet varför men det är inget vi kan berätta, jag kan däremot bekräfta att han lever och är tillbaka på häktet, säger polischef Sten-Rune Timmersjö, till SVT.”
Citera
2020-05-14, 07:27
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Jag har nu läst hela FUP och blev fan ställd att huvudet fanns i garderoben hela tiden. Nåväl. Blod överallt, men utan en kropp och således fastställd dödsorsak kommer han inte dömas för mord. Jag tror som några är inne på, kroppen i en väska, därav dunsar i trappen som långsamma tunga steg. Troligtvis sänkt i nått vattendrag p g a att han själv pratat om strandpromenad och att han var lerig. Mördare brukar hålla sig till platser de känner till.
Jag tror att han kommer dömas för mord tack vare blodbilderna, lägenheten ser ut som ett slakthus. Det, i kombination med alla fingeravtryck på packmaterialet kring huvudet, måste helt enkelt räknas som ”bortom rimligt tvivel”.
Citera
2020-05-14, 07:28
Medlem
StefanDavidssons avatar
Fasen alltså. Får inte någon av FUP-länkarna att fungera när jag ska ladda ner till mobilen. Går att läsa i Safari men inte kopiera över till iBooks och ibland stängs sidorna ner bara.. Hittar bara två länkar. Vet inte om de nått någon gräns kanske?

Någon snäll själ som vill lägga upp ytterligare en gång? Hehe 😇
Citera
2020-05-14, 07:30
Medlem
VitMan40Pluss avatar
I FUP finns en bild där hon röker något som skulle kunna vara vattenpipa eller möjlighet hasch. Jag har inte läst hela tråden men finns det något som pekar på att hon missbrukade hasch själv? I sådana fall borde socialtjänsten varit inkopplade så hon var minderårig men det hittar jag inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in