2020-05-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han är häktad. Dock efter att ha läst FUP skulle inte förvåna mig om han fått lugnande. Sparat dessa. Ev blev av med restriktioner när stämningsansökan kom. Tog alla.

Dom får inte så mycket längre utan får klara sig om det inte är något särfall där det krävs. Och en mordmisstänkt labil jävel är under övervakning, så han kan lika väl ha spelat också okontaktbar för att just få komma till sjukhus. Snyft så synd det är om honom. Övervakningen bör vara dygnet runt just nu så den jäveln inte lyckas ta sitt liv.
Citera
2020-05-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja någon större väska måste han ha haft tillgång till inför den 1-åriga USA-resan som inte blev av.

Inte läst tråden/FUP men en tanke slog mig när jag läste det här inlägget.
Större väska som inte verkar vara hittad?
Har polisen koll på upphittat bagage i dom trakterna aset rört sig?
Eller bagageskåp på nån station nånstans.
Citera
2020-05-13, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Så, tänker du att hon använt trubbigt dödligt våld mot sitt eget ansikte? För rättsmedicin konstaterar att dödligt våld använts mot hennes ansikte. Och notera att skadorna inte överensstämmer med t ex ett fall från hög höjd eller liknande utan från kraftiga slag.

Och varför skulle Tishko stycka henne? Är det normalt tycker du? Brukar en normal person som hittar sin döda flickvän stycka kroppen?

Visst förstår väl även du att vi har att göra med en mycket speciell gm, med någon form av störning?

Finns inte en chans att han åker på bara griftefrid. Han har orsakat hennes död, utan tvekan.

På vilken sida i FUP ser du att dödligt våld har använts mot hennes ansikte?
De kunde väl inte fastställa dödsorsaken?

Ett fall från hög höjd behöver inte alltid skada huvudet så mycket, och kroppen har ju inte hittats.

Han verkar inte vara störd jämt, eftersom han kunde jobba. Så han kanske har någon personlighetsklyvning eller liknande. Och Wilmas beteende nedan verkar inte vara så friskt heller:

Sida 638 i FUP:
"Vilma var kontrollerad av Tishko. Hon var väldigt kär i honom men han var kontrollerande.
Hon skall en gång ha gjort ett självmordsförsök genom att hänga sig på vinden, detta var
enligt Vilma mest för att Tishko skulle förstå hur mycket hon älskar honom efter att hon gjort
slut."

Kanske ville hon återigen visa Tishko hur mycket hon älskade honom, genom att göra ett nytt självmordsförsök, tex balkonghopp, hängning, knivskärning eller liknande.
Så vad som exakt hände den kvällen då hon förmodas ha dött, det är väldigt svårt att veta, även för polisen och åklagaren.

Om jag ser Tishko mörda, då är han en mördare i mina ögon. Eller om Gud säger till mig att Tishko är en mördare.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-13 kl. 21:51.
Citera
2020-05-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Glöm inte: 9 dagar. NIO DAGAR missade polisen detta....
Ja, det är faktiskt så dåligt att det liknar ingenting. En tanke jag har haft, och även nån annan här var inne på är att höja straffen för brott mot griftefriden. Lägga till grovt brott mot griftefriden vid tex styckning som ju verkligen är en försvårande omständighet. Ska kosta mer än 2 år tycker man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Är du så jävla dum att du tror det ens är en möjlighet?

Det var en rätt debatterad möjlighet i höstas.

Och det har ju hänt förr att dessa bergsturkar snott får o slaktat direkt på pizzerian
Citat:
Får funna i pizzerias källare
Ett av dem hade slaktats – sannolikt på plats
Först såg polisen fårskit utanför pizzerian.
I källaren hittades sedan tre levande bagglamm och blodspår efter ett fjärde får.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKk2vg/far-funna-i-pizzerias-kallare
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Glöm inte: 9 dagar. NIO DAGAR missade polisen detta....
Och det är det viktigaste i detta horribla?
De missade det inte utan var inte där för att rota runt.
Är väl ändå fortfarande ett mord? Varför fokusera på något du/ni anser är fel när det är så polisen arbetar?
Citera
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej. Wilma 17 år och den åtalade är 23 år.

Har du inte läst någonting om detta så råder jag dig att börja på sidan 1 i denna tråd!

Finns det någon sammanfattning?

Har inte följt fallet och att läsa 2700+ sidor känns rätt överväldigande.
Citera
2020-05-13, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Han trodde polisen bevakade honom och vågade inte gå ut med det?

Sannolikheten var stor för det. Men nu hittade polisen till och med huvudet på hans hem vilket per automatik gör honom skyldig till ytterligare allvarligt brott.
Citera
2020-05-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag utgår från att de inte är anställda för att "känna" utan för att ge adekvat vård till den som beöver just vård.

Skulle de enligt dig slippa ge vård åt en rattfyllerist som skadat sig när h*n kört i diket?

Tishkos vårdbehov är sannolikt mycket stort.
Vi har bara sett början av det.
Glöm inte att han redan, under häktningstiden, har vårdats på rättspsykiatrisk klinik.

Många som får vård på rättspsyk under häktning, men dom får fängelse till slut vilket är det vanligaste.
Citera
2020-05-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Den här fup:en har en del misstag som gör att det blir en uppförsbacke för åklagaren om han vill få den mt fälld för mord.

En undermålig första husrannsakan.
En undermålig sökinsats efter ”resterna”
En undermålig förhörsledare som man skulle bytt ut tidigare då det aldrig ”klickade” mellan henne och den mt.

Man skulle hyrt in det danska teamet som fixade Madsen.

Jepp!
De skulle brukt en mann. Jeg tror ikke han har respekt for kvinner. Han sier jo også til den personen han snakker med i fengselet at han prøver å gjøre henne irritert og sette henne ut av fatning.
Citera
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
På vilken sida i FUP ser du att dödligt våld har använts mot hennes ansikte?
De kunde väl inte fastställa dödsorsaken?

Ett fall från hög höjd behöver inte alltid skada huvudet så mycket, och kroppen har ju inte hittats.

Han verkar inte vara störd jämt, eftersom han kunde jobba. Så han kanske har någon personlighetsklyvning eller liknande. Och Wilmas beteende nedan verkar inte vara så friskt heller:

Sida 638 i FUP:
"Vilma var kontrollerad av Tishko. Hon var väldigt kär i honom men han var kontrollerande.
Hon skall en gång ha gjort ett självmordsförsök genom att hänga sig på vinden, detta var
enligt Vilma mest för att Tishko skulle förstå hur mycket hon älskar honom efter att hon gjort
slut."

Kanske ville hon återigen visa Tishko hur mycket hon älskade honom, genom att göra ett nytt självmordsförsök, tex balkonghopp, hängning, knivskärning eller liknande.
Så vad som exakt hände den kvällen då hon förmodas ha dött, det är väldigt svårt att veta, även för polisen och åklagaren.

Om jag ser Tishko mörda, då är han en mördare i mina ögon. Eller om Gud säger till mig att han är en mördare.

Hur fan är du skapt? Står ju på flera ställen. Sök på "ögonglob" i FUP eller nåt.

Jag hoppas fan du trollar. Annars är du en mycket knepigt skapt varelse...
Citera
Medlem
Farbror GW tror att han bara får 12 år om han fälls, enl tidningsartikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in