Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Så, tänker du att hon använt trubbigt dödligt våld mot sitt eget ansikte? För rättsmedicin konstaterar att dödligt våld använts mot hennes ansikte. Och notera att skadorna inte överensstämmer med t ex ett fall från hög höjd eller liknande utan från kraftiga slag.
Och varför skulle Tishko stycka henne? Är det normalt tycker du? Brukar en normal person som hittar sin döda flickvän stycka kroppen?
Visst förstår väl även du att vi har att göra med en mycket speciell gm, med någon form av störning?
Finns inte en chans att han åker på bara griftefrid. Han har orsakat hennes död, utan tvekan.
På vilken sida i FUP ser du att dödligt våld har använts mot hennes ansikte?
De kunde väl inte fastställa dödsorsaken?
Ett fall från hög höjd behöver inte alltid skada huvudet så mycket, och kroppen har ju inte hittats.
Han verkar inte vara störd jämt, eftersom han kunde jobba. Så han kanske har någon personlighetsklyvning eller liknande. Och Wilmas beteende nedan verkar inte vara så friskt heller:
Sida 638 i FUP:
"Vilma var kontrollerad av Tishko. Hon var väldigt kär i honom men han var kontrollerande.
Hon skall en gång ha gjort ett självmordsförsök genom att hänga sig på vinden, detta var
enligt Vilma mest för att Tishko skulle förstå hur mycket hon älskar honom efter att hon gjort
slut."
Kanske ville hon återigen visa Tishko hur mycket hon älskade honom, genom att göra ett nytt självmordsförsök, tex balkonghopp, hängning, knivskärning eller liknande.
Så vad som exakt hände den kvällen då hon förmodas ha dött, det är väldigt svårt att veta, även för polisen och åklagaren.
Om jag ser Tishko mörda, då är han en mördare i mina ögon. Eller om Gud säger till mig att Tishko är en mördare.