2020-05-13, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och där kom du. En femtonåring är lättmanipulerad, framförallt när hon är kär. Nej, jag läser inte dina inlägg - så det har jag missat. Det här blev ett undantag. Men jag har läst fup. I fupen läser jag om en då 21-åring som slog klorna i en då 15-åring. Han blev kontrollerande, slog henne, tvingade sig på henne, tvingade henne till handlingar hon inte ville, osv osv osv. DET läser jag.

Vad läser du? Nej, förresten, svara inte. Citera inte.

Det är ju just det som du beskriver, som gör att troligheten ökar att hon har skadat sig själv först och dött, och sen blivit styckad av Tishko. Och bara det faktum att hon stannade kvar hos Tishko, trots att han enligt vittnesmål var så hemsk mot henne, tyder på att hon inte var psykiskt stabil.
Rätt ska väl vara rätt?
Om hon har skadat sig själv och dött av det, då ska han inte dömas för mord, utan bara för griftefrid.

Läs gärna mitt förrförra inlägg innan du svarar.
Citera
2020-05-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Var de jämnåriga?

Är du helt ny i tråden? Wilma var 17 och Tishko 23. Står överallt.
Citera
2020-05-13, 20:44
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Du har så rätt. Vi är många som håller med. Så är det. Man undrar hur deras konstiga hjärnor fungerar
Konstigt 🤔 jag är verkligen inte höger men tycker han ska låsas in och nyckeln kastas...
Idioti att dra in politik i detta.
Han är skyldig och störd så det skriker om det
Citera
2020-05-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Här läst stora delar av FUPn nu och de scenario kan vi glömma, han slog ihjäl henne i vardagsrummet och styckade henne o sängen och badrummet och använde säng med sängkläder och badrumsgolvet som skärbräda. Vilket klantskalle han är rökt och blir dömd för mord inga tveksamheter.
Han styckade henne inte i sovrummet. Var har du fått det ifrån? Och man skriver i analysen i fupen att hon mycket väl kan ha varit levande och tagit sig till sängen själv. Men hon KAN ha blivit släpad dit och lagts död på sängen. Det kunde man inte avgöra. Dock har hon legat död på sängen i 15-10 minuter då hon avgivit likdoft på underlaget.

Läs om, läs rätt.
Citera
2020-05-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det är ju just det som du beskriver, som gör att troligheten ökar att hon har skadat sig själv först och dött, och sen blivit styckad av Tishko. Och bara det faktum att hon stannade kvar hos Tishko, trots att han enligt vittnesmål var så hemsk mot henne, tyder på att hon inte var psykiskt stabil.
Rätt ska väl vara rätt?
Om hon har skadat sig själv och dött av det, då ska han inte dömas för mord, utan bara för griftefrid.

Så hon slog sig själv i huvudet med trubbigt föremål och skadade sitt eget ansikte med olika sorters verktyg? Läs fupen.
Citera
2020-05-13, 20:45
Medlem
Citat:
Rätt ska väl vara rätt?

Du har ingen vetskap om hur sådana förhållanden fungerar du. Även den starkaste kan bli nedbruten av ett misshandlande psykande as till pojkvän Läs lite psykologi hur det fungerar i misshandelsförhållanden...
Citera
2020-05-13, 20:46
Medlem
tinkyminkys avatar
Förhör med Wilmas mamma, Linda Andersson. Sidan 555 i fup.

"Tishko har berättat att han var uppfostrad med stryk, att hans pappa slagit honom.
Wilma var rädd för pappan och vid ett tillfälle när Wilma antytt att Tishko använde droger
gick han till angrepp mot Wilma så Tishko fick gå emellan. Wilma sa att hon då blivit så rädd
då hon trodde att pappan nästan skulle döda Tishko."
Citera
2020-05-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det fanns blodstänk med hår i på väggen. Det tyder på sparkar mot huvudet. Vad som hänt med kuddvar tyder på en knivattack.

Svårt att sparka till sig att få ett huvud från kroppen
Citera
2020-05-13, 20:47
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Här är hur han jobbade, eller inte jobbade;

Tisdag 12/11 Söder 2 Bokad 15:30-22:00. - Gick hem, sjuk, ca kl 17.
Torsdag 14/11 Söder 3 Bokad 12:00-16:00. - Sista loggade uppdrag 14:10.
Måndag 18/11 Söder 2 Bokad 07:00-14:00.
Tisdag 19/11 Söder 3 Bokad 07:00-15:30. - Försvann från arbetet strax efter kl 9:15

Läste i FUP att en av dagarna han jobbade var han hem minst 5 svängar. Men hittar det inte igen i FUP.

Enligt FUP ingen positionering under två dagar efter den 14:e. Klädfynden på Arendalsvägen 12.
Senast redigerad av Mindbusiness 2020-05-13 kl. 20:52.
Citera
2020-05-13, 20:48
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Rätt ska väl vara rätt?

Du har läst fupen?
Sett bilderna på blodet överallt?
Slog hon sig själv alltså?så blodet stänkte?
Nej förresten. Bortse från frågorna, vet ändå bortförklaringarna å hans vägnar 😖
Hur i helvete kan man ge honom försvar??
Tvi
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Du har ingen vetskap om hur sådana förhållanden fungerar du. Även den starkaste kan bli nedbruten av ett misshandlande psykande as till pojkvän Läs lite psykologi hur det fungerar i misshandelsförhållanden...

Det var just så jag menade. Läs mitt förra inlägg igen, helst utan att ha några fördomar om vad jag menar.
Citera
Medlem
SmygarBerits avatar
Vad är teorin med att han vandrar efter vägen där mitt i natten? Ströläste bara den delen av FUPen. Att folk ringt in och en polis åkte dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in