Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyMnemonic
Jag tror det hjälpt massor men du diskuterar som om detta vore över nu, det vet vi inte ännu. Vad vi vet däremot är att ca 3500 personer dött av en anledning som de inkompetenta på FHM påstod var de, som de skyddade.
Detta kommer grävas i i framtiden men personligen tror jag att de som gräver i detta kommer komma fram till precis det jag tror och trott sedan ca en vecka efter dessa dagliga presskonferenser som FHM har, att de är totalt obegåvade och ifrågasätter varför folket inte krävde något mer och en mer engagerad statsminister som sannolikt satt och tryckte i en bunker för att rädda sitt egna skin.
Men vad går det göra när det blir mer och mer uppenbart att det svenska folket är i hög grad korkade individer som vill att någon annan ska betala för allt. Vart i helvete har alla skattepengar tagit vägen? Vem som helst med en fungerande hjärncell förstår att alla dessa krisåtgärder görs med lånade pengar.
Men att 2500 pers dött på äldreboenden och inom hemtjänst har inte Olsen lyckats undvika heller med sina känslostyrda arrangemang.
Då det bottnar i ett totalt systemfel inom äldrevården som pågått hur länge som helst.
Så det var tyvärr ett omöjligt uppdrag med tanke på hur vi jobbar med våra äldre i det här landet.
ett uppvaknande minst sagt, för alla inblandade.
Sveriges linje har stöd av 80% av folket. Ett MASSIVT stöd. Som bara blir större ju varmare väder det är ute.
Så det finns överhuvudtaget inte ens an antydan till opinion emot det här. Några gaphalsar i pubertal ålder på Flashback förändrar ju inte detta faktum.
Vart skattepengarna gått?? Bistånd, invandring, stora kostnader för migrationsverk, stora summor på långtidsarbetslöshet, Stor nettogivare till EU osv osv.
Nu ska vi snart betala ännu mer till länderna med Lockdown som totalt havererat sin ekonomi. Länder som Grekland, spanien, Italien sitter på +20% arbetslöshet och kräver redan pengar från EU och oss i Norr...
Du får betala vansinnet som de hållt på med.
Island 15% arbetslöshet.
Norge 10,7%
Sverige kickar in på beskedliga 8,3% så långt och med bra finanser lär vi får stå för notan till övriga också.