2020-05-13, 19:42
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag känner en familj som är flockimmun! Det är visserligen ett ensamhushåll, men alltid något sa fan när han fick se Åmål.

Tror mig veta att ett äldreboende i närheten också har flockimmunitet. 78% av personalen har redan haft corona, och t.o.m. utan att ha haft munskydd! I och med att alla gamlingar redan har dött där så har man nått upp till 78%.

Bra jobbat!

Fast tror du missförstår.
Flockimmunitet är inte när 60% eller mer dör
Flockimmunitet uppstår när 60% av överlevarna hindrar de sista 40% från att bli sjuk via sig själv. De kan såklart bli smittade av andra så nått vidare skydd är det ändå inte. (I gruppen ovan blir det 16% som är kvar som ges lite skydd).

Lustiga är att 2 meters distansen är en mer effektiv smittstoppare än flockimmunitet.
kanske läge börja tillbe en ny gud kära experter på FHM?
Citera
2020-05-13, 19:43
Medlem
Minns ni Spanien? Det där soliga landet som alla åkte till tills coronan kom och härjade. Man skulle tro att de är flockimmuna med den spridningen. Icke.

World News
May 13, 2020 / 7:25 PM / Updated 5 minutes ago
Spanish antibody study points to 5% of population affected by coronavirus

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-spain-study/spanish-antibody-study-points-to-5-of-population-affected-by-coronavirus-idUSKBN22P2RP
Citera
2020-05-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
https://www.svd.se/hur-manga-maste-do-for-flockimmuniteten

Verkar vara en mycket bra artikel men tyvärr låst...

Ja, läste första raderna, mkt spännande rubrik: Hur många måste dö för flockimmuniteten?

Kanske ngn SVD-prenumerant här inne som kommer att sammanfatta den..
Citera
2020-05-13, 19:44
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Sverige kommer aldrig att stänga ner självmant. Vet inte om EU eller FN kan tvinga fram en skärpning

Är rädd för att du har rätt för man vågar inte ändras sig. Man får ju hoppas att någon annan går in och stoppar detta vansinne.
Grannländerna ligger på en nivå som sjunker och sjunker men Sverige skenar med jämför att de andra minskar.
Citera
2020-05-13, 19:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vilket jag gjort och mitt svar till dig blir exakt samma sak ändå.

okej men du gav aldrig svar på det jag skrev.
Citera
2020-05-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ja, mardrömmen är att vi tvingas ta till en satans lockdown när alla andra länder öppnar upp och börjar återgå till det normala. Fy fan vad det skulle suga att vara Europas handikappade man en lång stund framöver. 🇸🇪 ♿️

Dags att fly landet.
Citera
2020-05-13, 19:46
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ja, mardrömmen är att vi tvingas ta till en satans lockdown när alla andra länder öppnar upp och börjar återgå till det normala. Fy fan vad det skulle suga att vara Europas handikappade man en lång stund framöver. 🇸🇪 ♿️

Ja usch. Det är en mardröm och vilken ekonomisk krasch det skulle bli Men jag får mardrömmar nu att i och med Sverige inte får någon koll så kommer företag rasa en efter för nu kan vi lugnt säga att Sverige evenemang hela sommaren kommer vara inställda.

Andra länder öppnar upp. Vi kommer inte kunna göra något
Citera
2020-05-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Egentligen, ironiskt nog, har jag mer respekt för Tegnell och Löfven än för dolda förnekare.
Tegnell och Löfven visas på tv. Jag kan önska honom det värsta man kan önska nån.
Men de är åtmisntone där. Vi vet vem de är och hur de ser ut och vad de heter.
De som gömmer sej här är egentligen ännu värre, då de är bakom en skärm och man kommer aldrig få veta hur de ser ut. Hoppas bara spöken gör hemmabesök hos dem.

Absolut. Tegnell är inte den värste här. Han uttryckte det någon gång som att det inte handlar om samhällsekonomi utan om människoliv - problemet är att han är extremt kantig och ser inte sina egna brister. Sverige hade dessutom drabbats ännu hårdare med Giesecke. Speciellt skamliga var de som tyckte att FHM agerade för hårt, som verkligen satte sin ekonomi för människoliv, det gav utrymme för FHM att säga, ja men vi kritiseras från två olika håll.
Citera
2020-05-13, 19:47
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ok så det är bara gissningar? Eller har du något som stödjer dina spekulationer?
Har svårt att förstå logiken i att rapportering får mer fördröjning för att man saknar ett centralt register.
Se t.ex. på Spanien som rapporterar in döda även på helger.

Ja men ta Spanien då till exempel. Har du en länk till deras statistik motsvarande SCBs dödstal så vi kan jämföra överdödligheten 2020 jämfört med tidigare år?
Citera
2020-05-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Fast tror du missförstår.
Flockimmunitet är inte när 60% eller mer dör
Flockimmunitet uppstår när 60% av överlevarna hindrar de sista 40% från att bli sjuk via sig själv. De kan såklart bli smittade av andra så nått vidare skydd är det ändå inte. (I gruppen ovan blir det 16% som är kvar som ges lite skydd).

Lustiga är att 2 meters distansen är en mer effektiv smittstoppare än flockimmunitet.
kanske läge börja tillbe en ny gud kära experter på FHM?

Flockimmunitet räknas ut efter en formel baserad på R0 och 60% är inte i närheten av Coronas R0 på 3-5 stämmer.
Snarare 90-95%

Men att flockimmunitet ännu är ett argument i detta är för mig ofattbart då vare sig FHM eller övriga säger sig jobba för det, utan klart och tydligt sagt det är en förhoppningsvis ofrånkomlig sideffekt av att folk blir infekterade, men idag VET vi inte ens om man blir immun tillräckligt länge att det ens är något som kommer inträffa.
Citera
2020-05-13, 19:48
Medlem
Varför gick det från 34 till 147 döda? på en vardag (inte en helg)
Citera
2020-05-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag tror det hjälpt massor men du diskuterar som om detta vore över nu, det vet vi inte ännu. Vad vi vet däremot är att ca 3500 personer dött av en anledning som de inkompetenta på FHM påstod var de, som de skyddade.

Detta kommer grävas i i framtiden men personligen tror jag att de som gräver i detta kommer komma fram till precis det jag tror och trott sedan ca en vecka efter dessa dagliga presskonferenser som FHM har, att de är totalt obegåvade och ifrågasätter varför folket inte krävde något mer och en mer engagerad statsminister som sannolikt satt och tryckte i en bunker för att rädda sitt egna skin.

Men vad går det göra när det blir mer och mer uppenbart att det svenska folket är i hög grad korkade individer som vill att någon annan ska betala för allt. Vart i helvete har alla skattepengar tagit vägen? Vem som helst med en fungerande hjärncell förstår att alla dessa krisåtgärder görs med lånade pengar.

Men att 2500 pers dött på äldreboenden och inom hemtjänst har inte Olsen lyckats undvika heller med sina känslostyrda arrangemang.

Då det bottnar i ett totalt systemfel inom äldrevården som pågått hur länge som helst.
Så det var tyvärr ett omöjligt uppdrag med tanke på hur vi jobbar med våra äldre i det här landet.
ett uppvaknande minst sagt, för alla inblandade.

Sveriges linje har stöd av 80% av folket. Ett MASSIVT stöd. Som bara blir större ju varmare väder det är ute.
Så det finns överhuvudtaget inte ens an antydan till opinion emot det här. Några gaphalsar i pubertal ålder på Flashback förändrar ju inte detta faktum.

Vart skattepengarna gått?? Bistånd, invandring, stora kostnader för migrationsverk, stora summor på långtidsarbetslöshet, Stor nettogivare till EU osv osv.

Nu ska vi snart betala ännu mer till länderna med Lockdown som totalt havererat sin ekonomi. Länder som Grekland, spanien, Italien sitter på +20% arbetslöshet och kräver redan pengar från EU och oss i Norr...

Du får betala vansinnet som de hållt på med.

Island 15% arbetslöshet.
Norge 10,7%

Sverige kickar in på beskedliga 8,3% så långt och med bra finanser lär vi får stå för notan till övriga också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in