2020-05-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Då har hon och hennes klient en förklaringsbörda, som det så fint heter.

Hur görs när polisen vill säkra en sån här brottsplats? Barrikaderar de på något vis, byter de lås? Annars, vilka förutom T har tillgång till lägenheten?

Om polisen gjort en insats för att stoppa otillbörligt tillträde, och någon ändå planterat huvudet, då måste det ju rimligen vara en polis som är insyltad - om man tror försvaret.

Nä du. Ska bli jävligt spännande att se vilka utsagor försvaret lyckas koka ihop.
Advokaten undrar också vid vilken tidpunkt låset byttes ut.
Citera
2020-05-13, 14:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är faktiskt sjukt att ingen ingriper/kollar läget om man hör sånt.
Jag har blivit misshandlad på öppen gata en sen kväll och det var ingen som gjorde ett smack.
Jag kollar hellre en gång för mkt än för lite. Man kan knacka på, smsa och liknande

Men de kan ju försökt nå polis också. Det är inte alltid så lätt som man tror ibland.. Har ringt flera gånger vid olyckor och ibland så kan det vara omständigt att få ut nån. Vid en olycka som hände i närheten av någon kommungräns så ville de verkligen veta exakt vart olyckan hade skett och jag hade inte riktigt stenkoll på vart jag befann mig.
Citera
2020-05-13, 14:22
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Känns orimligt att en väska med en kroppsdel inte börjar lukta ruttet,tar 14 dagar innan den upptäcktes?? I rumstemperatur kommer doften ganska snabbt..

Något stämmer inte..

Så pratet om sperma..
I hur många hem hittar man inte spår av sperma i sovrummet??

Inga spår av pappan i lägenheten??
Lämnade han inte ett enda spår efter sig??
Var han i sonens lägenhet med plast handskar??

Verkar finnas mycket tvivel här..

Hela lägenheten stank liklukt när dom väl kom fram med likhundarna från Tyskland den 28 november, poliserna kunde själva gå mot garderoben och kände att lukten kommer därifrån.

Källan är FUP.
Citera
2020-05-13, 14:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
En psykiskt sjuk person som begår dessa brott är inte rationella i sitt förfarande finns fann i US där dem hittat troféer i olika former hos mördare, Sedan denna T som är GM i detta fall är mer svårläst herre då han inte med ger ngt eller säger mycket i förhören känns lite schizofren över det hela....

Jo det är ju sådana fall man tänker på. Seriemördare som gör det. Samlar på troféer. Dahmer gjorde ju t.ex det.

I detta fall. Han känns som en iskall en. Om han varit schizofren hade man nog kunnat sett detta. Dvs han minns inte ens vad som hände. Då skulle han förmodligen varit mer öppen i förhören och psykisk sjuka personer inser ju att de är just det i de allra flesta fall.
Citera
2020-05-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Men vaaa 😰 är det sant att han skrivit detta 😲😰
Det och lite annat finns på sida 887 i PDF-filen med FUP:en.
Citera
2020-05-13, 14:26
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Det och lite annat finns på sida 887 i PDF-filen med FUP:en.

Men gud 😰 hon skulle lämnat honom direkt 😢
Citera
2020-05-13, 14:26
Medlem
Han har slängt blodiga sopor i en Coop online påse med sitt eget namn på i sitt eget sophus

Sopa 😂
Citera
2020-05-13, 14:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”Beatrice Rämsell säger så här om att kroppsdelen i lägenheten hittades först två veckor efter det misstänka mordet:
– Jag tänker att man hade ett beslut om husrannsakan redan den 19:e och då får man utgå från att den genomfördes. Då kan det inte ha funnits något där.
Den har lagts där i efterhand menar du?”

https://www.expressen.se/gt/krim/wilma-anderssons-pojkvan-mordatalas/

Illa.

Märkligt uttlande. De har ju inte hunnit detaljundersöka HELA lägenheten redan den 19/11.

Brottsplatsen spärrades av den 19/11.
Tishko greps kl 10 i lägenheten, brottsplatsundersökning påbörjades kl. 13.40, och lås byttes kl 18. Alla 3 nycklar som fanns, enligt värden, återfanns i lägenheten under denna tid.

Ingen annan än polisen har varit inne i lägenheten efter ca kl 10 den 19/11.
Citera
2020-05-13, 14:30
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är ju sådana fall man tänker på. Seriemördare som gör det. Samlar på troféer. Dahmer gjorde ju t.ex det.

I detta fall. Han känns som en iskall en. Om han varit schizofren hade man nog kunnat sett detta. Dvs han minns inte ens vad som hände. Då skulle han förmodligen varit mer öppen i förhören och psykisk sjuka personer inser ju att de är just det i de allra flesta fall.
Detta fall lär bli intressant ur många aspekter dels hur dem kommer framställa mordet på W och hur dem kommer lägga skuldbördan på T så dem kommer hålla, Bevisföring finns iom fyndet av huvudet den kan han inte ens försöka förklara bort sig sak samma all blod som polisen funnit i lgh alla saker pekar på han inget på ngn annan!

Misstänker det är lite du är min och ingen annan ska få dig lite får jag känslan välkontrollerad av T var W, SMS trafiken tyder på saker att han inte var psykiskt i balans och att svartsjukan tog överhand mer och mer!
Citera
2020-05-13, 14:31
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Men gud 😰 hon skulle lämnat honom direkt 😢

Hon skulle inte blivit ihop med honom överhuvudtaget. Kanske fler lär sig av detta förhoppningsvis.
Citera
2020-05-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Rättspsykiatrisk vård. Obestämd tid.
De två sista orden i ditt inlägg kan du radera.
All RPV är på obestämd tid. Det ligger i sakens (sjukdomens) natur.
Eller hur?
Citera
2020-05-13, 14:35
Medlem
Vid vilken tidpunkt byttes låset ut?
Var lägenheten under bevakning hela tiden efter att husrannsakan gjorts?
Nåt stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in