2020-05-13, 11:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Expressen.se:

"Advokaten om kroppsdelen
Beatrice Rämsell säger så här om att kroppsdelen i lägenheten hittades först två veckor efter det misstänka mordet:

– Jag tänker att man hade ett beslut om husrannsakan redan den 19:e och då får man utgå från att den genomfördes. Då kan det inte ha funnits något där.

Huvudet har lagts där i efterhand menar du?

– Vi har en huvudförhandling framför oss och jag vill inte föregripa det. Det är där som materialet skall framföras. Det finns mycket frågetecken och detta är ett av dem."
Huvudförhandling, där har vi det! Men, sannolikt är det såklart huvudet man funnit...
Citera
2020-05-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man byter oftast lås också. Men jag kan inte säga om det skett här. All tejp och plast inne i väskan bar dessutom hans fingeravtryck. Här finns inget att bortförklara.

fatta,,,det blir inte MORD han åker för
Citera
2020-05-13, 11:41
Medlem
Haha, MGM är inte den skarpaste kniven i lådan.

Bortförklaringarna! Jesus!

Och att behålla en kroppsdel och blod hemma

IQ fiskpinne
Citera
2020-05-13, 11:43
Medlem
SmartSkalles avatar
Att ta ihop med en inavlad klankurd som Wilma gjorde är alltså inte så smart, hon fick betala det ultimata priset för sin egen dumhet.
Getherdar från outvecklade medeltida skithålsländer med förlegad kvinnosyn och kvinnovåld i sitt DNA ska överhuvudtaget inte befinna sig i utvecklade länder, dvs i Europa.
Tyvärr blir det som vanligt ingen utvisning, så invällaren är ute om nåt år igen för att göra det enda han kan, dvs att mörda nästa naiva flickstackare som inte förstår sitt eget bästa.
Senast redigerad av SmartSkalle 2020-05-13 kl. 11:46.
Citera
2020-05-13, 11:44
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man byter oftast lås också. Men jag kan inte säga om det skett här. All tejp och plast inne i väskan bar dessutom hans fingeravtryck. Här finns inget att bortförklara.
Exakt! Blir så less när folk fortfarande håller på och påstår det inte finns bevis mot honom.
Hon blev ju mördad och flyttad i lägenheten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
FUP

https://forumfiles.com/R4g5R2y6o5/3280-19_pdf
Jag kan inte öppna den. Kan du använda docdroid.net?

Jo, det gick bra. Stort tack!
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-13 kl. 11:47.
Citera
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
FUP

Snabbt jobbat, Tack
Citera
2020-05-13, 11:46
Medlem
Enligt FUP var det ett huvud "stadd i förruttelse"i väskan.

Usch!!
Citera
Avslutad
Citat:
FUP

Tack, nu jävlar ska här läsas.
Citera
Medlem
ariberts avatar
G W Persson har nu uttalat sig om att det kan bli svårt för åklagaren att bevis mord om man inte har hela kroppen.

Jag minns kakelugnsmordet på 60-talet då bankmannen Rodius mördade tandläkaren Aspelin och eldade upp kroppen i en kakelugn, då fanns inte ett spår av den mördade. I det aktuella fallet finns enl. uppg. ett huvud. Det borde räcka och bli över.

När det gäller begravning behövs inte hela kroppen, räcker med någon del och det behöver inte vara någon vital del. Har hänt vid flygolyckor där det räckte med delar av en hand.
Citera
2020-05-13, 11:47
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Haha, MGM är inte den skarpaste kniven i lådan.

Bortförklaringarna! Jesus!

Och att behålla en kroppsdel och blod hemma

IQ fiskpinne
Han menar att just detta ska tala för att han inte styckmördat henne:
https://www.expressen.se/gt/krim/wilma-anderssons-pojkvan-mordatalas/
Citat:
I förhöret, som GP har tagit del av, säger pojkvännen att om han "hade styckmördat min tjej" så hade han inte sparat hennes kvarlevor.
Citera
2020-05-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Hur skulle någon kunnat lägga det där? Lägenheten var inte tillgänglig för någon mer än polisen/teknikerna..
Endast hans fingeravtryck på samtliga materia som huvudet var förpackat i..
Blod, blodstänk samt liklukt i sängen.
Han har definitivt packat in huvudet eller menar du att hans händer huggits av och använts, sedan sytts tillbaka på honom?

Försök o ta reda på om lgh var bevakad 24/7 eller datum för utbytt lås ?

Då ändrar jag mig på den punkten…..Dock är det ej bevis för att han mördat henne….. Hur kan man veta att han var ensam i lgh ?..... Nån mördade och han styckade…..= 2år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in