Citat:
Ursprungligen postat av
GaretheGOLFERbale
Sålde ni i öppningen? Osäkerheten ligger som en våt filt över Stockholmsbörsen. Det ser oroväckande svagt ut på flera håll.
Köpte 100 Bonava B och 100 Klövern B vid öppning

Har lite kontanter kvar och funderar på att köpa på mig lite mer Pandox i morgon
Har upptäckt att risknivån med 100% aktier just nu är något jag är helt bekväm med

Detta till skillnad från tiden när jag fortfarande hade bolån samtidigt som jag hade pengar på börsen.
Inga lån. Noll risk för avgiftshöjningar på boendet (även 5% ränta på föreningslånet skulle inte leda till avgiftshöjning) och nästan ingen risk att varken jag eller frun blir av med jobbet även vid en långdragen allvarlig kris, och tjugo år ungeför till pension, gör att man kan känna sig bekväm med en del risk just nu
Inte särskilt orolig för nya ras heller egentligen. Har man bolag med lågt P/E och stabila utsikter (som Rottneros) så behöver inte aktierna gå dåligt bara för att index gör det
Enda som retar mig lite är att mina förhoppningsbolag drabbats hårt av krisen. Inte så att jag grämer mig för förlusterna eftersom det får man vara beredd på med förhoppningsbolag men åtminstone ChromoGenics förtjänade ett bättre öde än att gå i konkurs på grund av att konsulter åker hem till Storbrittanien på grund av lock-down. Inte så att det är klart att der kursar på grund av det men de var i en känslig period och tidsförlusten kan nog leda till konkurs. Vi får se...