2020-05-13, 10:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
– Hans inställning är att han inte har hanterat kroppsdelen. Han förnekar all kännedom om detta, säger Jim Westerberg.

H E R R E G U D

Men av någon helt otrolig anledning är det bara hans fingeravtryck och DNA som finns på förpackningsmaterialet runt huvudet. Det är minst sagt skickliga personer som försöker sätta dit honom
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-13 kl. 11:19.
Citera
2020-05-13, 10:35
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Han kommer aldrig att bli dömd för mord och det är därför åklagaren har gjort ett andrahandsyrkande. Utan kroppen kan man inte till 100% säga vad som hänt henne och då är det bara för försvaret att argumentera för alternativa händelseförlopp.

Beror väl på hur det ser ut med övrig bevisning. Om det tex finns blodstänk som gör att vissa händelseförlopp är mycket mer troliga än andra. Jag hoppas och tror att det är stenkört för killen.
Citera
2020-05-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Hålls rättegången under dagen??

Nej... Åtalet lämnas in idag och sen ska det bokas dagar för huvudförhandling osv, vittnen ska bokas. Rätt stort maskineri för den här typen av rättegångar och speciellt med tanke på corona
Citera
2020-05-13, 10:37
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avaro
Han kanske inte blir dömd för mord, men kanske för att ha stympat kroppen? Blir troligtvis mildare straff då..

Tror på fällande dom, även om man inte klargöra hur hon dog så är det mycket som talar för att det är han som mördat henne. Dvs hans bostad, de har gjort slut, svartsjuka, grovt våld, de har hittat en kroppsdel hemma hos honom och även blod i lägenheten, sista personen som såg henne i liv. Har inte samarbetat.

Finner det inte trovärdigt att det kan finnas någon annan rimlig förklaring.
Citera
2020-05-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Det är samma poliser i Uddevalla som det tog 5 månader att hitta kulhål och hjärnsubstans efter Marina Johansson

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xw50jW/blodet-hittades-forst-efter-fem-manader

Just det! Och en säng full med blod!

Alltså förstår jag stämningsansökan rätt så är smsen i sekretessbilagan? Jag älskar sms i förundersökningar så det gör mig lite ledsen
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ur stämningsansökan:

Fotografier (förundersökningsprotokoll s. 363-387) för att bevisa att huvudet var väl förpackat i en väska som innehöll även andra föremål tröjor, gosedjur, kalsonger, vantar, träningsbyxor, halsduk och en träskylt med namn "TISHKO" m.m.
Ah har du fupen?
Just lyssnat på PK och ögnat Bohusläningen där jag fastnade för FIKK- ledarens kommentar som citerades: "Daniel Brodin darrade på rösten och hans glansiga ögon vittnade om att tårna trängde sig på. "
Man borde bidra till ett par nya skor!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ohh varför kommer inte fup varken här el från tingsrätten på mejl, har ngn fått från tingsrätten??
Jag tror de hade lite bråttom när de skickade stämningsansökan. Jag fick fem stycken, eller fyra.... har skrivit och bett om fupen. Vi får se när den kommer. Du får läsa stämningsansökan. Killen är så rökt han kan bli. Bevisen man åberopar är otroligt graverande. Men det KAN bli grov misshandel och vållande till annans död. Dvs 16 år. Eller kanske 12 år. Men det återstår att se.

Alla domare är inte samma idioter som satt i Wesström-målet som friar en man som dödat sin kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tror på fällande dom, även om man inte klargöra hur hon dog så är det mycket som talar för att det är han som mördat henne. Dvs hans bostad, de har gjort slut, svartsjuka, grovt våld, de har hittat en kroppsdel hemma hos honom och även blod i lägenheten, sista personen som såg henne i liv. Har inte samarbetat.

Finner det inte trovärdigt att det kan finnas någon annan rimlig förklaring.

Ja det är ändå krosskador i ansiktet och på huvudet så han kan inte skylla på sjukdomsfall eller olycka heller
Citera
2020-05-13, 10:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Varken du eller stackars snutar kan fatta, varför Tishko envist fortsätter med att förneka kännedom.
Konstigt som faen, för detta är ju mkt elementärt.
Att klan kurd väljer att vägra svara, kanske ända in i döden, är en basal strategi, sannolikt väl intränad.
Det är åklagarens uppgift, att koka ihop en hållbar gärningsbeskrivning, givetvis inkl. god bevisning.
Oavsett vilken dom tinget i Ua kommer med, så kommer den att överklagas, senare.
Mycket pengar ska rulla!

Har säkert men heder att göra. Man kan ju inte ha en mördare i familjen så om man inte erkänner så är han ingen mördare
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
GM har fått en rejäl blackout av svartsjuka och kontroll begär som sedan övergått i raseri och meningslöst våld om man läser lite stämningsansökan från åklagare, Att spara huvudet in packat i alu folie samt tape tyder på att han inte ville se ansiktet vid transport styckningen av W vissa klarar av det medans vissa klarar inte av det att stycka en kropp!

Tyder på att GM haft ngn form av sinnesnärvaro oavsett i blackouten han haft för någonstans lär det gått upp ett ljus för han vad han gjort sedan förträngt det till fullo men nog kommer han knäckas under rättegången, Han har gjort allt detta själv inga medhjälpare el ngt frågan är varför spara huvudet av alla kroppsdel var det ngn form av att visa jag ägde henne eller vad var meningen tror nog bitarna kommer klarna och hans försvarsadvokat lär nog göra det mesta för att få han att säga vad som hände för att få sluten psykvård el liknade!
Citera
Medlem
Kan inte denna T UTVISAS tillsammans med hela sin klan av släktingar etc.

I Danmark kan man utvisa och ta ifrån även danska medborgare deras medborgarskap och ävenså ta ifrån familjen deras lägenheter och i princip ställa dem på gatan.

Detta borde man kunna göra även i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Jag har följt tråden från start, men aldrig skrivit något innan.
Vem som skrev minns jag inte, men för rätt länge sen, skrev någon att ett huvud ska ha hittats i garderoben hos T. Troll eller inte.....Ingen aning.

Detta skrev jag den 30/1, men blev direkt utpekad som troll.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in