2020-05-12, 20:25
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er det fornuftig å slippe han når Tom Hagen er satt fri, hvis det er en reell mistanke mot ham?
Jeg vil absolutt kalle det fare for bevisforspillelse hvis to siktede i norgeshistoriens kanskje mest omtalte sak gis anledning til å snakke sammen. Men de valgte å slippe han fri. Det taler for seg selv.

Eller slapp de han fri for å observere hva som da skjer? Det vil si - om TH og eller noen andre - forsøker å få tak i ham ...
Citera
2020-05-12, 20:25
Medlem
Citat:
Antakelig fordi de ikke hadde bevis for medvirkning. Det var det som sto i kjennelsen.
Takk for svar!
Citera
2020-05-12, 20:26
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Antakelig fordi de ikke hadde bevis for medvirkning. Det var det som sto i kjennelsen.

Hvor kan vi lese kjennelsen? Visste ikke at den var offentlig tilgjengelig? Har du link?
Senast redigerad av Monsen 2020-05-12 kl. 20:29.
Citera
2020-05-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Man kan jo håpe. Mulig det er noe av det de leter så iherdig etter.
Takk! Ja, jeg håper at de har funnet eller finner de nøklene.
Citera
2020-05-12, 20:27
Medlem
Citat:
Er det fornuftig å slippe han når Tom Hagen er satt fri, hvis det er en reell mistanke mot ham?
Jeg vil absolutt kalle det fare for bevisforspillelse hvis to siktede i norgeshistoriens kanskje mest omtalte sak gis anledning til å snakke sammen. Men de valgte å slippe han fri. Det taler for seg selv.

Ja, etter avhør av begge to, separat, og 1,5 år etter hendelsen. Tror ikke akkurat at de ikke har dem under oppsyn fortsatt.
Citera
2020-05-12, 20:28
Medlem
https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836
Citera
2020-05-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvor kan vi lese kjennelsen? Har du link?

Kjennelsen er vel ikke offentlig? Kun TH og Holden har vel sett den?
Citera
2020-05-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hva heter det siste barnet foruten TEH og HHB? Noen som vet?
Hed@a H Be
Citera
2020-05-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvor kan vi lese kjennelsen? Visste ikke at den var offentlig tilgjengelig? Har du link?
Jeg finner ikke hele kjennelsen, men kun dette og noen flere sitat fra kjennelsen:
"«Etter flertallets syn underbygger flere av de bevis som påtalemyndigheten har påberopt som grunnlag for mistanken i liten grad siktelsen for drap eller medvirkning til drap», skriver Eidsivating lagmannsrett i kjennelsen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BR9vzG/lagmannsretten-vil-loeslate-drapssiktede-tom-hagen-han-er-naturligvis-fornoeyd
Citera
2020-05-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hed@a H Be

Takk!
Citera
2020-05-12, 20:32
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
de er begge opptatt av dette med å vente til å se hva politiet kommer opp med, vi er trygge "til det motsatte er bevist" - gjentar det flere ganger, synes ikke de virker så sikre på broren sin annet enn at han ville gjort noe sånt alene.

Nei, og det er faktisk et godt poeng også. «Du lærer ikke en gammel hund å sitte» er det noe som heter, vi er alle slaver av vår egen natur. Ligger det i Tom Hagens natur å arrangere noe sånt?
Jeg har hele tiden trodd på affekt/coverup. Er det ikke det, men et planlagt opplegg, ja da blir jeg litt i tvil faktisk.
Citera
2020-05-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg finner ikke hele kjennelsen, men kun dette og noen flere sitat fra kjennelsen:
"«Etter flertallets syn underbygger flere av de bevis som påtalemyndigheten har påberopt som grunnlag for mistanken i liten grad siktelsen for drap eller medvirkning til drap», skriver Eidsivating lagmannsrett i kjennelsen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BR9vzG/lagmannsretten-vil-loeslate-drapssiktede-tom-hagen-han-er-naturligvis-fornoeyd

Vet du hvem dette er?

"Nettavisen er kjent med at en person i Hagens nære krets er under lupen til politiet som mulig medvirker. Mannen har i avhør blant annet blitt grillet om følgende:

Sin relasjon til Tom Hagen.
Sin relasjon til Anne-Elisabeth Hagen.
Mulig motiv for gjerningsmenn som står bak bortføringen.
Mulige konflikter mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
Om de påståtte kidnapperne familien skal ha hatt kontakt med.
Alibi i tiden før, under og etter selve forsvinningen.
Nettavisen kjenner identiteten til mannen. Han er ikke blitt avhørt som siktet i saken. Politiet ønsker ikke å si noe om hvilken status han har per i dag."

Er det mannen uten alibi, som sa han var i et møte 20 mil fra Oslo 31.10.18, men så viste det seg at møtet var dagen etter, han hadde løyet. At de ikke har pågrepet ham, betyr det kanskje at han etterforskes hemmelig?

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html
Senast redigerad av agvvv 2020-05-12 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in