2020-05-12, 17:31
Medlem
Ni kan sluta diskutera skillnaderna mellan Japan och Sydkoreas metoder för det räcker med ett par ord: Organisation, disciplin, kollektivt ansvar. Lägg till länder som Vietnam, Taiwan, Singapore och kolla deras siffror. Sverige har inget av detta utan istället politiker bestående av svetsare, niggers och rastafeminister. En befolkning som lever i bubblan att Sverige är världens bästa land vilket vi som lever i den riktiga världen vet bara är en illusion för det tåget gick för längesen. Låt ni era barn växa upp i Svenneland och vänta på en pension som aldrig kmr
Citera
2020-05-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nej. Den logiska förklaringen är att man testar intensivt i början, medan man fortfarande har chansen att fatta vilka man skall testa öht. INNAN det spridit sig i hela befolkningen. Jmf om Sverige hade testat sportlovsresenärerna och satt dem i karantän, t.ex.

Om du hade läst artikeln jag skickade så hade du sett att Sydkoreanerna just fokuserade direkt på att testa en stor specifik grupp människor, som de visste att smittan fanns i.

Sen slängde de på appar, masker, social distansering, testning vid behov, ovanpå det.

Det spelar ingen roll vad man lägger fram, så länge du inte läser det så går det ju ej att debattera. Trist när människor ej är intresserade av att lära sig något. Det är så klart upp till dig. Men jag lämnar debatten med dig, då du hellre fantiserar fritt än läser något.

Du får gärna fortsätta tro att Sydkoreas totala kross i jämförelse med Sverige, beror på tur eller besvärjelser.
Men kan du förklara varför resultatet är exakt likadant för Japan trots att de inte har testat och smittspårat.

När ska du förklara det?
Citera
2020-05-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/greece/

Grekland har 152 st döda så här långt i Covid-19. Grekland har ca 700 tusen mer personer än Sverige.

Jag vågar nog påstå med att Grekland klarat denna pandemi på ett föredömligt sätt så här långt. Att någon från Sverige säger att de kommer misslyckas om de öppnar upp och särskilt blir angripna på att de väljer vilka de ska ta emot tror jag de skiter i helt ärligt.

Förutom en sådan som Tegnell vad tror du skiljer Grekland och Sverige och varför det ser ut som det gör?

Jag tror att det beror på att Sverige och Grekland har valt olika strategier.

Grekland har utgått ifrån att man kan kväva viruset och hålla det borta, Sverige har utgått ifrån att man inte kan det.

Vad tror du är skillnaden?

Jag tror varken att Greklands eller Sveriges taktik fungerar för övrigt och jag är ingen regimkramare så kan vi lägga de förolämpningarna åt sidan.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Ni kan sluta diskutera skillnaderna mellan Japan och Sydkoreas metoder för det räcker med ett par ord: Organisation, disciplin, kollektivt ansvar. Lägg till länder som Vietnam, Taiwan, Singapore och kolla deras siffror. Sverige har inget av detta utan istället politiker bestående av svetsare, niggers och rastafeminister. En befolkning som lever i bubblan att Sverige är världens bästa land vilket vi som lever i den riktiga världen vet bara är en illusion för det tåget gick för längesen. Låt ni era barn växa upp i Svenneland och vänta på en pension som aldrig kmr

+1
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Tyckte mig läsa i skräpmedia häromdagen att Tyskland som öppnat upp, redan har åkt på bakslag, att smittan har börjat komma tillbaka i Wuhan!

Smittade i Kina idag=1, Tyskland=236.

Alla hoppas innerligt att lockdownländerna åker på bakslag, så att inte Sveriges val sticker ut för mycket i statistiken.
Citera
2020-05-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Men kan du förklara varför resultatet är exakt likadant för Japan trots att de inte har testat och smittspårat.

När ska du förklara det?

Jag har redan förklarat det, jag kan inte hjälpa dig om läsförståelsen brister. Du får läsa om inläggen igen och läsa på mer själv om Sydkorea och Japan.
Citera
2020-05-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Begrav myten om att Sydkorea har testat bort viruset med andra ord.
Citera
2020-05-12, 17:35
Bannlyst
Citat:
Du kan inte förstå basala argument. Grekland har lyckats på grund av lockdown. De har inte lyckats för att de har släppt in massa turister.

Grekland stängde aldrig sina gränser, du blev satt i karantän i 2 veckor. Så vad yrar du om?
Citera
2020-05-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag har redan förklarat det, jag kan inte hjälpa dig om läsförståelsen brister. Du får läsa om inläggen igen och läsa på mer själv om Sydkorea och Japan.
Nej, du har inte alls förklarat det. Du har skrivit massa länkar om att Sydkorea har masstestat, vilket inte ens är sant.
Citera
2020-05-12, 17:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Du kan inte förstå basala argument. Grekland har lyckats på grund av lockdown. De har inte lyckats för att de har släppt in massa turister.

Jag har inte sagt något annat snälla du. Jag förstår inte att du påstår något annat när vi pratar om två olika saker. Dels säger jag att de lyckats bra med sin strategi och dels pratar jag om framtida resor.

Att jag ställde över frågan till dig vad du tror, och att du sedan hävdar något som jag inte sagt så blir det lite fel.
Att du sedan hävdar till att de lyckas genom en Lockdown gör mig lite förvånad. Har du inte sagt att Lockdown är fel och hyllat Sveriges strategi??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Grekland stängde aldrig sina gränser, du blev satt i karantän i 2 veckor. Så vad yrar du om?
Det är samma sak. Stänga gränser och ha 14 dagars karantän.
Citera
Medlem
Skorges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Berätta, står det i rapporten vilka individer dessa studier har testat? Nej precis

Och då tycker du det är ett rimligt antagande att det är bekräftat Covid-infekterade som har testats? Hur tycker du det går ihop med att 20% av de anställda på Danderyds sjukhus testades positivt för antikroppar (https://www.svd.se/femtedel-av-sjukhuspersonal-har-haft-corona)?

Med din slutledningsförmåga så har alltså mellan 200 och 2000% av alla anställda på Danderyds sjukhus haft Covid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in