Citat:
Ursprungligen postat av
Blygdben
Du hat missförstått mig. Jag har ingenting emot dig. Självklart får du ha din åsikt.
Jag har aldrig påstått något annat.
Men MIN åsikt står kvar: Att påstå att alla som inte tror på fullständig lock down och obligatoriskt munskydd har "en människosyn impregnerat av individualism, avsaknad av empati och ganska hög grad av girighet" är helt enkelt fel. Det stämmer inte. Man kan inte rakt av dra alla människor över en kam så där. Det blir väldigt tokigt då.
Sen det här med att dela in folk i förnekare/alarmister är bara dumt (och det är inte bara du som gör det). Linjen är inte så knivskarp. Verkligen ser mer komplicerad ut än så.
Jag har ingenting mot dej heller.
Jag hoppas att du kan räkna bort dej när/om du läser mina inlägg när jag "spyr galla" så som några fått för sej.
Jag är bara enormt frustrerad att i detta land kan det finnas så många som verkligen inte bryr sig om sina medmänniskor.
Men de kallar det för att spy galla. Vad fan kan jag göra. De får väl säga va de vill.
Jag är bara ledsen att behöva konstatera att det är som det är i dagens Sverige.
Du är säkert en av dem som lider av situationen. Det finns en viktig sak med dej och det är att du åtminstone undviker att ljuga så som vissa andra gör. Och det förtjänar du respekt för. Oavsett vilken linje du följer.