2020-05-12, 07:31
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Så gick det med den flockimmuniteten.

https://omni.se/who-fa-i-varlden-har-antikroppar-mot-viruset/a/pL2Eao

Då ligger vi bättre till i Sverige eftersom vi är så extremt dåliga på hålla viruset borta i Sverige!
Citera
2020-05-12, 07:32
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jobbigt för Sverige men 10 gånger jobbigare för alla andra om det ligger till som jag tror (att man inte kan gömma sig). Bara att kriga vidare

Kunskapen ökar om det här viruset. WHO har uttalat sig utifrån ett antal gjorda studier. Flockimmuniteten fungerar inte när bara upp till 10% av de smittade får antikroppar mot det. Det är ett ett hårt slag mot epidemiologerna som haft fel ända från början när de utgått från äldre studier. Som jag sagt: se upp för akademiker. Sveriges modell framstår nu i ännu sämre dager. Så blir det när man är bekväm och vill smyga igenom Covid-19 som i Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-fa-har-antikroppar-mot-corona-i-varlden
Citera
2020-05-12, 07:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Vad menar du?

"Asien, Europa och USA" är ju inte samma område som "Sverige".

Faktum är att jag tror bestämt att en mycket låg andel av dessa länder ens har försökt få flockimmunitet.
Blir det lite klarare här? Gäller naturligtvis alla länder:

WHO says concept of herd immunity is a "dangerous calculation"
Dr. Mike Ryan, the executive director of the World Health Organization (WHO) health emergencies program, said the concept of herd immunity is “dangerous.”
“This idea that maybe countries that had lax measures and haven’t done anything will all of a sudden magically reach some herd immunity – and so what if we lose a few old people along the way? This is a really dangerous, dangerous calculation," Ryan said at a news briefing on Monday.
The term herd immunity is taken from veterinary epidemiology, where people are “concerned with the overall health of the herd, and individual animals in that sense, doesn’t matter,” Ryan said. “Humans are not herds.”

Ryan said the world needs to be careful using the term, as it “can lead to a very brutal arithmetic which does not put people and life and suffering at the center of that equation.”
https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-pandemic-05-11-20-intl/h_15f81e322ab9925b18772fc7f10cf926
Citera
2020-05-12, 07:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Kunskapen ökar om det här viruset. WHO har uttalat sig utifrån ett antal gjorda studier. Flockimmuniteten fungerar inte när bara upp till 10% av de smittade får antikroppar mot det. Det är ett ett hårt slag mot epidemiologerna som haft fel ända från början när de utgått från äldre studier. Som jag sagt: se upp för akademiker. Sveriges modell framstår nu i ännu sämre dager. Så blir det när man är bekväm och vill smyga igenom Covid-19 som i Sverige.

Jag säger som Giesecke:

- Vi släpper det här, va?

Citera
2020-05-12, 07:36
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då ligger vi bättre till i Sverige eftersom vi är så extremt dåliga på hålla viruset borta i Sverige!

Men det betyder ju också att viruset är mer aggressivt och hur är det då med 95 % som skulle ha milda/inga symptom, då stämmer ju inte de siffrorna heller samt att en stor del redan haft viruset. Det betyder ju också att totala dödstalen kommer bli större i slutändan om vi inte hinner få till fungerande läkemedel och vaccin.
Citera
2020-05-12, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Nix, måste vara ditt flöte.

Varför i hela fridens namn skulle jag tro att viruset fungerar annorlunda här? Hur tänker du människa?

Studierna säger att färre än förväntat har smittats i snitt över hela världen.

Det är inte något som "talar emot" flockimmunitet.

Har du ens läst artikeln? Det handlar ju inte om att färre har smittats, det handlar om att färre av de smittade har antikroppar.

Berätta, om man tar och testar 10000 tex i USA som har haft covid-19, och resultatet visar att 5% har antikroppar, tror du det spelar någon roll om hur många som är smittade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills

Fast nu skriver ju WHO att mellan 1 och 10% av befolkningen har antikroppar, inte 1-10% av de smittade.

Men det är klart WHO är också akademiker så det kanske är rätt att feltolka dem.

Själv anser jag WHO vara en korrupt organisation.
Citera
Medlem
Citat:
Positiva effekter av Coronan är förstås att det redan pratas om att det kommer dröja länge innan vi kan börja resa igen. Okynnesresandet måste upphöra. Nu får folk inse att de inte behöver åka över hela världen för att gå en upplevelse. Allt behöver inte vara så jävla maxat. Man behöver inte åka till Thailand, Prag eller Los Angeles för att få ut något av livet.

Ett stort steg mot att göra Sverige mer självförsörjande.

Positivt? Vi bor på två olika planeter. Men det respekterar jag!
Citera
2020-05-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Har du ens läst artikeln? Det handlar ju inte om att färre har smittats, det handlar om att färre av de smittade har antikroppar.

Berätta, om man tar och testar 10000 tex i USA som har haft covid-19, och resultatet visar att 5% har antikroppar, tror du det spelar någon roll om hur många som är smittade?

Nej. Du har fel. Läs artikeln en gång till.
Citera
2020-05-12, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Om vi testar 10000 som har haft covid-19 och det visar sig att det är samma resultat, mellan 1 och 10%, berätta hur vi ligger bättre till här i Sverige?
Citera
2020-05-12, 07:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Fast nu skriver ju WHO att mellan 1 och 10% av befolkningen har antikroppar, inte 1-10% av de smittade.

Men det är klart WHO är också akademiker så det kanske är rätt att feltolka dem.

Själv anser jag WHO vara en korrupt organisation.
De säger specifikt att: Herd immunity is a dangerous conception.

Hur mycket klarare än så kan det bli?
Citera
2020-05-12, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jo visst det finns alternativ. Men hur länge hadde du tänkt att man ska hålla på så?
Tills man hade "stenkontroll" över viruset och dess framtida smitta:

* Goda behandlingsmetoder för att stoppa grov kroppsskada och död brukar vi kunna utarbete, men det tar en viss tid.

* Tills vaccin, förhoppningsvis, kan framställas och distribueras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in