Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Mina förväntningar är noll när det gäller massmördare. Dom har redan döda för många och jag hoppas bara vansinnet slutar och vi slutar förneka vårt misslyckande i vår strategi.
Jag tycker också de gjort på tok för mycket misstag, men just nu finns det väl inte så mycket mer att göra? De kommer inte införa striktare restriktioner än vi har nu eller rekommendera och utbilda oss i t ex munskydd.
En lockdown tar tid att få effekt på och våra siffror går ner ändå. När en lockdown hade börjat ge effekt isf så är det ändå högsommar och mest troligt ännu lägre siffror oavsett. Jag är inte säker på att våra siffror skulle gå ner alls i jämförelse om vi körde en såhär sen lockdown och snarare skada ännu mer på lång sikt, just nu.
Då hoppas jag hellre på att de lärt sig en läxa och stänger gränser och kör en snabb lockdown på några veckor i vinter ifall det kommer en våg två! Med masstestning då.
Notera att jag inte nämner flockimmunitet medvetet eftersom jag tycker det råder så mycket oklarheter och olika siffror om det och hur långt vi har nått i det avseendet.