2020-05-11, 07:53
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, det blev ju en nyhet pga vem han var.
Han var anmärkningsvärt ung för att dö också. Dock så hade han diabetes som skada efter många år med rejäl övervikt. Så det placerade honom i riskgrupp.
Citera
2020-05-11, 07:53
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kineserna har problem igen enligt AB:

Hoppas dom snabbt kan strypa spridningen innan dom sätter miljoner människor i lockdown igen, eller så kanske Kina börjar köra den Svenska corona modellen.
Citera
2020-05-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det har aldrig någonsin pumpats ut att bara äldre dör. Men eftersom det sker varje dag borde det vara enkelt för dig att presentera åtminstone en enda länk.

Alla vet att även yngre kan drabbas även om chansen är mycket liten. De enda som inte vet det är tydligen ett par Flashback-användare och det kanske beror just på att de aktivt söker information i den hör tråden och här ljuga det friskt om att Tegnell sagt att yngre ej kan drabbas.

FHM sänder varje dag informationen jag citerade, om att handtvätt etc är för att skydda ”våra äldre och våra sköra”.
Tegnell understryker fortfarande när han blir tillfrågad att det är de äldre vi ska skydda (och medger att det misslyckades). Med denna fokus på äldre blir budskapet väldigt tydligt, att corona inte är farligt för någon annan.

Nu när fler och fler länder berättar om svåra komplikationer hos barn som smittats med corona undrar jag om detta kommer tas i beaktande av FHM? Eller om de kommer fortsätta fokusera på äldre.
Citera
2020-05-11, 07:56
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Nej det är inte positivt eftersom 20 000 måste dö och det nu! Många i denna tråds heder står faktiskt på spel.
Varför måste de dö och just med det antalet?

Citat:
Nya fall i Wuhan skapar oro för en andra våg.

Kineserna borde läsa mer på Flashback. En andra våg är inget problem utan det är bara att vidta mycket enkla åtgärder.
Och de åtgärderna är?
Citera
2020-05-11, 07:57
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Jag har gett upp om det här folket faktiskt. Majoriteten kommer även i höst vara nöjda, vi kommer att ha många döda OCH många arbetslösa men Tegnell kommer peka på Belgien och New York och förklara hur bra det gått för oss i jämförelse, och alla kommer sluta upp kring Stefan Löfven i stor tacksamhet.
Jag tror som du skriver att man kommer peka finger mot New York och Belgien men i augusti kommer sannolikt antalet döda vara så många att inte de mest hjärntvättade svenskar kommer att ifrågasätta den fantastiska strategin som vi har.
Jag använder munskydd och handlar precis när affären öppnar upp, sedan tillbringar jag tiden hemma pga att jag tillhör riskgrupp, många av mina vänner förstår inte varför jag gör detta trots lönlösa försök att förklara det för dom. Man vill inte veta hur det ligger till utan kör på som vanligt istället, det är frustrerande när informationen inte går in utan viftas bort som något löjligt.
Citera
Medlem
Citat:

Och de åtgärderna är?

Att låta alla smittas i första vågen, så blir det ingen andra våg! Lär av Sverige!
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hoppas dom snabbt kan strypa spridningen innan dom sätter miljoner människor i lockdown igen, eller så kanske Kina börjar köra den Svenska corona modellen.
Enligt våra experter finns det ju bara två sätt; antingen låsa in folk för gott eller skapa en flockimmunitet tills något vaccin dyker upp.
Citera
2020-05-11, 07:59
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Att låta alla smittas i första vågen, så blir det ingen andra våg! Lär av Sverige!
Ja så är det, ett massmord med lugnande ord och mycket propaganda är melodin.
Citera
Medlem
Citat:
FHM sänder varje dag informationen jag citerade, om att handtvätt etc är för att skydda ”våra äldre och våra sköra”.
Tegnell understryker fortfarande när han blir tillfrågad att det är de äldre vi ska skydda (och medger att det misslyckades). Med denna fokus på äldre blir budskapet väldigt tydligt, att corona inte är farligt för någon annan.

Nu när fler och fler länder berättar om svåra komplikationer hos barn som smittats med corona undrar jag om detta kommer tas i beaktande av FHM? Eller om de kommer fortsätta fokusera på äldre.

Om du tolkar det på det sättet tror jag du är ett hopplöst fall att förklara för. Att skydda de äldre är ju för att det är markant farligare för äldre, inte för att det är helt ofarligt för alla andra. Jag är förbluffad över att någon kan tolka det så idiotiskt som du gör.
Citera
Medlem
Citat:

Och de åtgärderna är?

Jag är sarkastisk. Men åtgärderna ska tydligen vara att gå in och ur karantän och andra restriktioner med en klackspark.
Citera
2020-05-11, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Jag tror som du skriver att man kommer peka finger mot New York och Belgien men i augusti kommer sannolikt antalet döda vara så många att inte de mest hjärntvättade svenskar kommer att ifrågasätta den fantastiska strategin som vi har.
Jag använder munskydd och handlar precis när affären öppnar upp, sedan tillbringar jag tiden hemma pga att jag tillhör riskgrupp, många av mina vänner förstår inte varför jag gör detta trots lönlösa försök att förklara det för dom. Man vill inte veta hur det ligger till utan kör på som vanligt istället, det är frustrerande när informationen inte går in utan viftas bort som något löjligt.

Samma här när jag har berättat om en person jag känner som varit inlagd för corona i många veckor, nu frisk från corona men med kroppen helt körd i botten. Folk blir jätteförvånade. De tror att även om man behöver sjukhusvård är man på benen igen så fort man kommer hem.
Citera
2020-05-11, 08:00
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Några promille barn och icke äldre/människor i riskgrupper drabbas av viruset. Det har vi läst om i tidningar och det har rapporterats om. Men generellt och en stor stor stor majoritet av alla som dör och bli svårt sjuka av covid-19 är äldre och människor med underliggande sjukdomar.

FHM menar att alla borde hålla avstånd från varandra och hålla god hygien för att inte smitta äldre och hjälpa sjukvården att inte få för många inlagda på IVA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in