2020-05-10, 15:48
Medlem
Är det någon som vet tidslängden på hur länge man aktivt prövar lösa ett mord?
Citera
2020-05-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Og møtene opphørte straks etter forsvinningen.

Med minst 10 møter skulle man tro interessen var stor for krypto - tross påstått manglende interesse for ny teknologi. Forsvant plutselig interessen igjen? Eller hadde han fått det han trengte?

KAN det ha å gjøre med at kona forsvant, og at han fikk andre ting å tenke på ?
Citera
2020-05-10, 15:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Retten vet alt dette og har konkludert med at det ikke har en sannsynlig sammenheng.
Politiet har selvsagt visst om dette siden 2018.

Ikke noe unaturlig i at en forretningsmann er interessert i krypto. Men for NRK og VG er jo dette en stor sensasjon.
Men att TH skulle vara intresserad av kryptovaluta går ju helt emot alla andra utsagor om honom, att han är en enkel, gammaldags, oteknisk och icke-digital fyr. Med den karakteristikan blir det svårt att förstå intresset av kryptovaluta som verkar utspela sig i en helt annan sfär än byggbranschen och energibranschen.
Citera
2020-05-10, 15:51
Medlem
Citat:

Tvärtom TH är effektiv, 10 möter gav god planläggning👍
Citera
2020-05-10, 15:52
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det kan godt hende at politiet har visst om kontakt mellom TH og RU. Men jeg tror at politiet har søkt etter THs datautstyr, som vil gi konkrete beviser på hans tilknytning til kryptorigget, Monero-kontoen, bitcoin-kontoene og trusselbrevet.

Da blir det ikke lenger en ord mot ord-situasjon, der RUs forklaring om at han har vist TH både det ene og andre innenfor kryptoverden ville ha blitt benektet av TH.

Og jeg tror ikke at TH har nevnt disse møtene under sine politiforklaringer og avhør. Det går nok ikke lang tid før TH er inne til nye avhør, og en mulig ny pågripelse.

Det kan tyde på at Holden også er delvis uvitende om de ti møtene pga av av karakteristikkene han har gitt TH og at han på direkte spørsmål om relasjonen mellom disse to ville svart mindre bagatelliserende om han visste at dette skulle komme frem.
Etter 31/10, når TH virkelig trengte noen å snakke kryptovaluta med, så opphører møtene. Hører liksom Holden for meg nå: "Faen!!"
Citera
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Monika Sviglinskaja ? Birgitte Tengs ? Baneheia ?

Jeg har boken om Monika, jeg har lest mye om BT, Baneheia har jeg ikke satt meg godt nok inn i til å uttale meg om.

Jeg er absolutt ikke ukritisk til Politiet, men jeg tror også at alle disse kjente fadesene gjør at Politiet vet at de blir ettergått, og spesielt i en sak om dette, med sterke krefter i sving.

Jeg har ikke inntrykk av av Politiet gjør noe som helst forhastet i denne saken, bortsett fra når de blir tvunget til å gjøre det av tidshensyn, som innhentingen av RU.
Citera
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, men at han ikke får til å bruke et minibankkort, eller sende en sms? Det får jo selv en som har downsyndrom til. Tror ikke noe på at han hadde så lite teknisk innsikt.

Enig med deg. Kan tenke meg at enkelte overdriver, og at de ikke vet nøyaktig hvor TH har sin kompetanse. Han har nok måttet sette seg inn i en god del. Men bruker sikkert ikke tid på det han ser som unødvendig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hehe, ja, hun er bilde av her. Mari#t By#e, tja hvem vet, kanskje TH brukte å slenge henne oppå bordet avogtil. https://web.archive.org/web/20160722205200/http://tomhageneiendom.no/index.php/kontakt-oss
Hon ser snäll och söt ut. Inte omöjligt alls att hon har en nära relation till chefen. Företagsledare och chefer blir ofta utsatta för frestelser på kontoret. De jobbar nära, lär känna varandra, det är praktiskt, m.m.
Citera
2020-05-10, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tenker på hva det betyr at politiet har endret siktelsen mot RU. Det er svært interessant.

Mener politiet nå at RU ikke var klar over at han deltok i planleggingen av et drap? At RU genuint trodde han var med på å planlegge en bortføring, hvor meningen var at AE skulle returneres i god behold?

Da politiet endret sin hovedhypotese sommeren 2019 kan det først da ha gått opp for RU at han har blitt lurt? Skjønt at det hele tiden var meningen at hun skulle drepes. Kanskje har han da mottatt 10 mill i kryptovaluta som et ekstra plaster på såret, eller rett og slett for å holde tett.

Med de 10 møtene i forkant av AEs forsvinning og siktelsen om grov bortføring, så er det åpenbart at politiet mener han har medvirket fra starten og i planleggingsfasen.

Tror du er inne å noe her. Kanskje har politiet truet med at hvis han ikke forteller alt slik det var, så ryker han rett i varetekt. Mange blir livredde når de hører om varetekt og 4+4+4 uker. Han knakk vel kjapt tenker jeg etter bare noen få timers avhør, den unge kunstneren, og er siktet for bortføring eller medvirkning til dette.
Men det kan hende at politiet har gitt han et tilbud om en siktelse som gir han en lavere straff hvis han innrømmer skyld, eller at de har lurt han til å tro at de har fellende bevis, men hvis han innrømmer medvirkning til bortføring, så slipper han å fortsatt være siktet for medvirkning til drap. En ganske annen strafferamme der.
Men det var noen andre her som sa at han østeuropeiske politimannen hadde sagt noe annet, at han fremdeles var siktet for drap eller medvirkning til dette, usikker på hva som er sant.
Citera
2020-05-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men att TH skulle vara intresserad av kryptovaluta går ju helt emot alla andra utsagor om honom, att han är en enkel, gammaldags, oteknisk och icke-digital fyr. Med den karakteristikan blir det svårt att förstå intresset av kryptovaluta som verkar utspela sig i en helt annan sfär än byggbranschen och energibranschen.

En kan være interessert i økonomien bak krypto selv om en ikke behersker teknologien.
Citera
2020-05-10, 15:54
Medlem
Citat:

Han har hatt et aktivt investeringsår det siste året, opprettet flere selskap og blant annet holdt på med to store eiendomsprosjekter. Men det ble kanskje ingen kryptoinvesteringer.
Citera
2020-05-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Tror du TH har 10 møter om kryptovaluta kun som et potensiellt investeringsobkjekt?

Hvorfor ikke ? Han har sikkert hatt mer en 10 møter om eiendom i løpet av sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in