2020-05-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ja for eksempel. Og så har det også kommet frem at de kvelden før gikk ut på restaurantbesøk som de takket ja til på veldig kort varsel. En som skal utføre sitt livs forbrytelse og drepe kona neste dag går ikke på impuls ut på byen og tar seg et glass og kommer hjem sent på kvelden i forveien. Spesielt ikke TH skal jeg tro karaktetistikkene av han.

Så konklusjonen er at det er en reell kidnapping med økonomisk motiv?
Citera
2020-05-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Men tror du at noen guttunger fra Råholt har noe motiv for å drepe AE ?
Nei. Jeg vet ikke hvem som hadde motiv for å drepe AE.
Citera
2020-05-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Har han kommenterat Monero specifikt?
Han har heller ikke kommentert på den tråden som handlet om kidnappingen av AEH og monero inne på gruppa.

Det er kanskje det mest mistenkelige, med tanke på hvor aktiv han har vært.
Citera
Medlem
Jeg tror at det var:

1) Et planlagt drap som var planlagt å skulle se ut som en kidnapping.
eller
2) En planlagt kidnapping (for penger) som gikk galt.

og jeg tror at TH ikke har noe med forbrytelsen å gjøre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Nei. Jeg vet ikke hvem som hadde motiv for å drepe AE.

Det finnes bare en som potensielt har noe å vinne på at AE forduftet.
Citera
2020-05-09, 20:16
Medlem
Hei igjen alle

Poltiet har sagt de har spilt et spill hele veien med media og TH jeg tror løslatelsen og det at de sa de kunne fengsle fler, gjorde det dagen etter og løslot begge to nesten samtidig ikke er tilfeldig eller en feil. Tror dette er bevisst spill og politiet har bedt høyesterett om å ikke behandle anken, men løslate han så de kan overvåke bevegelsen hans.
Bedre en føelsle og anelse jeg har

Vet politiet ofte gjør det i nark saker. Later som de ikke har nok å ta dem på allikavell, og overvåker ræva ut av de mistenkte etter de blir løslatt.
Citera
2020-05-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg føler ikke for noen sterk kritikk av politiet her. Plottet er planlagt og lagt opp slik, at politiet måtte velge mellom risikable og dårlige alternativer, og at politiet vil måtte regne med kritikk, uansett hvordan de velger å håndtere saken.

Men saken er ikke avsluttet. Etterforskningen er ikke nedlagt. Tiden vil vise hvordan dette ender.
håper du har rett, og at politiet er kjent med hva som skal til for fengsling, men at de av etterforskningshensyn måtte agere nå, selv om det betydde at de ikke hadde grunnlag nok for videre fengsling

viktig å ha i minne at siktelsen er opprettholdt
aftenposten
Politiet mener altså fortsatt at det er skjellig grunn til å mistenke Tom Hagen for å ha medvirket til å ta livet av Anne-Elisabeth Hagen.

Skjellig grunn til mistanke betyr at det er sannsynlighetsovervekt for at siktede har handlet slik politiet hevder. Altså teoretisk mer enn 50 prosent sannsynlig.

Det fikk de støtte for i Nedre Romerike tingrett da de onsdag i forrige uke fikk medhold i å fengsle Tom Hagen for fire uker med brev- og besøksforbud og forbud mot aviser og kringkasting i hele fengslingsperioden, og fullstendig isolasjon inntil 13. mai.

For å bli dømt for en straffbar handling, er kravene mye høyere. Da skal det være bevist ut over enhver rimelig tvil.
Senast redigerad av eeqaz 2020-05-09 kl. 20:20.
Citera
2020-05-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det finnes bare en som potensielt har noe å vinne på at AE forduftet.
Å? Fortell gjerne.
Citera
2020-05-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Å? Fortell gjerne.

Jeg har samme teori som politiet om det sier deg noe.
Citera
2020-05-09, 20:20
Medlem
Detta fall utvecklar sig allt märkligare och märkligare, må jag säga! Ena stunden har man intrycket av att norska polisen vet precis vad den gör, och bara försöker tajma in de olika momenten i sin aktion för att få maximal effekt! Andra stunden förefaller den som en amorf hydra, den där fångstarmarna slår vilt, som efter månader av letargi plötsligt vaknat till..!

Sanningen ligger kanske någonstans mittemellan...
Citera
2020-05-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ja for eksempel. Og så har det også kommet frem at de kvelden før gikk ut på restaurantbesøk som de takket ja til på veldig kort varsel. En som skal utføre sitt livs forbrytelse og drepe kona neste dag går ikke på impuls ut på byen og tar seg et glass og kommer hjem sent på kvelden i forveien. Spesielt ikke TH skal jeg tro karaktetistikkene av han.
Du har gode poeng! Jeg er enig med deg.

Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Hei igjen alle

Poltiet har sagt de har spilt et spill hele veien med media og TH jeg tror løslatelsen og det at de sa de kunne fengsle fler, gjorde det dagen etter og løslot begge to nesten samtidig ikke er tilfeldig eller en feil. Tror dette er bevisst spill og politiet har bedt høyesterett om å ikke behandle anken, men løslate han så de kan overvåke bevegelsen hans.
Bedre en føelsle og anelse jeg har

Vet politiet ofte gjør det i nark saker. Later som de ikke har nok å ta dem på allikavell, og overvåker ræva ut av de mistenkte etter de blir løslatt.
Hei Jeg tror at du har rett i det med bevisst spill fra politiet.
Citera
2020-05-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Så konklusjonen er at det er en reell kidnapping med økonomisk motiv?
Min konklusjon så langt er at 2 personer står bak dette. To personer med sterke bånd.
De har rekognosert systematisk .
De har en perifer tilknytning til noen i familien.
Planen var å legge ut spor som kunne peke mot TH, samtidig som det kunne skapes tvil om dette. Planen var å kjøpe seg tid på en finurlig måte.

De har tatt seg inn i boligen og fraktet offeret med seg. Det skulle se ut som en kidnapping, men jeg tror dessverre ikke det var realistisk å holde henne til fange
Motivet har vært penger.
Planen gikk ikke som forventet. De trakk seg med et uheldig utfall.
Da de likevel innhentet mot etter en stund, og de så at politiet fikk mistanke mot TH, så de sitt snitt til å gjøre et siste forsøk på å få ut penger, og de lyktes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in