2020-05-09, 12:17
Medlem
Och nu börjar bekräftelser på de tidiga misstankarna om eventuell sexuell påverkan dyka upp också..

Sars-CoV-2 hittas i säden hos män som blivit friskförklarade.

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2765654
Citera
2020-05-09, 12:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell har liksom fastnat i detta, allt de säger går emot vetenskapliga fakta och vad övriga världen och WHO säger. Men det har blivit till prestige, nu kan de inte backa.

Mycket prestige ja. Likaså smittokurvorna. De verkar inte bete sig som de förväntat sig. Framförallt inte andra länders smittokurvor. De sa tidigt att det inte går att begränsa smittan. Giseke upprepar det gång efter gång. Ändå är det precis vad många andra länder har gjort. Tom utrotat smittan. De länderna börjar nu öppna upp. Sverige däremot kommer få dras med det här under mycket lång tid såvida det inte utvecklas ett vaccin. Inget land kommer vilja ta emot inresande svenska medborgare under åratal framöver om inget vaccin utvecklas. Vid stor samhällsspridning kommer dessutom effekter av en ev lockdown att att ta mycket lång tid.
Citera
2020-05-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Var inte så "nödig" efter sällskap. Det finns en hel del kraft att hämta i ensamhetens lugn.
Använd tiden till att fundera över dig själv, dina val i livet och hur du vill se dig själv framöver. Använd ensamheten till att lära känna dig själv bättre.

När jag var yngre så fick jag lite panik över att vara ensam för mycket..Numera kan jag hitta personlig kraft i att vara ensam och sköta mig själv under perioder.

En sak jag gjorde i 30års åldern var att ge mig ut i Norrländska vattendragen med kanot och tält. 6 veckor blev det utan att ens prata med någon annan. Telefon var heller inget som fungerade då i lappland. Efter det så har jag inga som helst problem med att vara ensam och måste vara det då och då för att må riktigt bra..

Kanot, tält och ingen mobil i flera veckor låter som en riktigt skön och bra hälsokur.
Citera
2020-05-09, 12:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och nu börjar bekräftelser på de tidiga misstankarna om eventuell sexuell påverkan dyka upp också..

Great! Blir bara bättre och bättre det här!
Citera
Medlem
Citat:
Du är uppenbarligen sådana som CNN och BBC skriver skräckreportage om. Dumme Schwede som tysken säger. En sådan där trygghetsskadad person som har noll förståelse för omvärlden och hur saker och ting hänger ihop.

Är det samma tyskar som drar igång Bundesliga om en vecka trots att Corona i högsta grad är aktivt och farligt.
Kan ju absolut inte ha att göra med svindyra sändningsrättigheter utan är ett projekt för att rädda liv med försiktighet.....
Citera
Medlem
Citat:
Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell har liksom fastnat i detta, allt de säger går emot vetenskapliga fakta och vad övriga världen och WHO säger. Men det har blivit till prestige, nu kan de inte backa.

Med en dåres envishet !

Inte kloka - inte backa ens nu när vi håller jumboplats, i världen.

I Sverige dör fler människor per dygn än någon annan stans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Nej jag tänkte fråga om han har lust att säga vilka nummer jag ska kryssa i på lotto. Behöver nämligen lite cash. Han borde ju veta allt.

Vad säger experterna då? Och vilka är dessa? 100% av alla experter i världen?
Eller 99%?
Har du räknat ut hur många det var?
Räknas kukhuvudet Giesecke som 91%?

Men för fan, CNN som jag tvingas se på varje dag slutar aldrig påtala det, Fauci är väl där mest.

Tegnell har sagt det.

UK har ju gått ut och sagt det.
Citera
2020-05-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Speciellt om man är drabbad av cytokinstormar. Det kan förstöra vävnader och respiratorvården gör dessa skador värre.

Inget som Tegnell och FHM gräver ner sig i...
Ser man situationen inifrån vården ser man den enorma humanitära kostnaden för vår strategi. Vi försöker göra allt på en gång och skapar lidande och skadar vården, och vi skadar också ekonomin, människor dör i tusental, eller skadas för livet. Samtidigt gräver vänstern sin egen grav - igen. Bra jobbat, Stefan. Det känns som att vi försöker täcka alla fronter, men tappar alla till slut.
Citera
2020-05-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Men för fan, CNN som jag tvingas se på varje dag slutar aldrig påtala det, Fauci är väl där mest.

Tegnell har sagt det.

UK har ju gått ut och sagt det.
Det är fascinerande att i dessa tider där alla motsäger varandra hela tiden om allt gällande virus har man åtminstone hittat konsensus om en sak.
Citera
2020-05-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic

Jag har känt ett tag att detta virus när det är etablerat i kroppen letar efter sjuka eller svaga organ.
Symptomen är så otroligt olika och dödsorsakerna också.

Har man således något som är lite svagt så ger det sig efter det.

Misstänker att jag åkt på rond två av detta skitvirus för har tung andning igen men denna gång är magen helt hopplös.

Har lättretat system sedan tidigare, 15 år i bananrepubliker kan inte ens den starkaste mage klara
Citera
2020-05-09, 12:23
Medlem
Honeyflys avatar
Skillnaden mellan dropsmitta, aerosol och luftburen smitta.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Smitta

Det verkar som en del här inte vet om att Coronaviruset är en droppsmitta, aerosol och även en luftburen smitta.

Vid studier som gjordes på Coronaviruset testade man om och i sådant fall hur länge som viruset ev kunde överleva på olika underlag, man testade även om smittan fanns kvar i luften efter hosta/nysning, och i sådant fall hur lång tid efter en hosta/nysning kunde man hitta viruset i luften.

Man konstaterade att viruset överlevde i upp till tre dagar på material av plast och rostfritt stål, under samma test såg man att efter en nysning/hosta så fanns viruset kvar i luften i tre timmar innan man avbröt testet.
National Institute of Allergy and Infectious Diseases
https://www.nih.gov/news-events/news-releases/new-coronavirus-stable-hours-surfaces
Citera
2020-05-09, 12:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är väl lungorna som tar stryk av viruset? Det gör att syresättningen blir dålig och därför svårt med fysisk ansträngning. Tveksamt om personer som får de här lungskadorna någonsin blir helt återställda. Det blir ärrvävnad i lungorna.

Denna sjukdom är inget att leka med, ens för de som överlever sin sjukhusvistelse. Bland annat därför jag ifrågasätter om det här med flockimmunitet genom nedsmittning är så god idé. Bättre med åtgärder som leder till att så få som möjligt blir smittade till vi har ett vaccin. Vi får hålla samhället igång hjälpligt under tiden. Högre krav än så ska vi inte ha. Vad gör det egentligen om ekonomin går lite knackigt under 12-18 månader? Det har vi alla möjligheter att ta igen sen. Förlorade och/eller förstörda människoliv går aldrig att reparera. Regeringen och FHM tycks däremot inte dela min uppfattning och de tycks dessutom ha en majoritet av folket bakom sig konstigt nog. Allt handlar väl dock om vilken påverkan de utsätts för och här spelar förstås media en stor roll.

Jag skulle vilja se siffror på hur många som fått långvariga eller bestående men efter sin Covid19. Det är minst lika viktigt som antal döda. Det måste vara tusentals nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in