2020-05-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tror du på Japans?
93 döda
Sydkoreas?
200 döda

Nej inte vietnamns heller
Citera
2020-05-09, 11:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, när jag skrev att Sverige går om Kina i antalet döda om 2-3 veckor så använde jag officiella siffror i båda fallen.
Sverige just nu 3175 döda
Kina just nu 4633 döda
Sverige ökar med drygt 500 per vecka, Kina ökar inte alls

Hoppas du kan räkna.

Och du tror på att Kina haft 5000 döda. Inte undra på att du är värdelös på att förutspå något.

Nu ska jag ut i solen och ta en kaffe.
Citera
2020-05-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tror det blivit en talisman för folk med tendens till magiskt tänkande. Om vi bara klär oss på det sättet/använder dessa symboler, då blir allt bra, och går det åt helvete så är det för att vi inte följde ritualen. En synlig symbol avvärjer allt ont, och sållar dessutom de rättrogna från syndarna som måste straffas.

Tyvärr bygger var konstitution inte på religiöst/magiskt tänkande. Det finns inte grund för att tvinga folk att bära munblöja, precis som att vi inte heller tvingar kvinnor att bära slöja utanför hemmets väggar.

Det är egentligen vara ett slags slöjkrav du förespråkar, så att din inre värld inte rasar samman.

Ditt munskydd skyddar mig från att andas in din viruskontaminerade andedräkt när du inte håller avstånd till mig i affären eller kollektivtrafiken.

I alla andra länder är detta en självklarhet utom i Sverige. Här förväntas folk inte klara av att hantera ett munskydd trots att det för övrigt är 100% eget ansvar som gäller för att minska smittspridningen.

Varför du jämför med slöjor kan väl bara förklaras med att du inte har några bättre argument.
Citera
2020-05-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kul, för virusförnekare brukar ju alltid säga att Kinas siffror INTE är underskattade. Men nu när Sverige håller på att gå om så är deras siffror plötsligt underskattade. Riktigt underhållande.

Nej, givetvis så är Kinas siffor otroligt underskattade. Jag och många fler uppskattar miljontals döda i Kina. Men det blev man tidigare utskattad för att säga.

Är absolut inte virusförnekare utan följer faktiskt dina inlägg och håller med i det mesta. Var bara tvungen att fråga när du skrev så.

Så tror Sveriges siffror absolut är betydligt högre än vad som visas.
Citera
2020-05-09, 11:53
Medlem
En radiointervju med Peter Wolodarski där han bl a frågas om att han i denna fråga hamnat i samma gäng som Hanif Bali.

Konstigt hur journalister vill placera folk i fack med vattentäta skott. De vill att det ska finnas klara sekter typ heil-Tegnell sekten, anti-Tegnell sekten etc. Sakfrågan som kan göra att folk som oftast annars hamnar på olika ståndpunkter plötsligt finner varandra skiter journalisterna i.

Börjar vid 43 minuter.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1492839
Citera
2020-05-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Håll din avkomma hemma om du är rädd. Det finns 1000 låtsasursäkter du kan dra, och ingen myndighet kommer att släpa dina barn ur ditt hem.

Du kallar andras barn för avkomma. Det visar problemet när utomstående ska bestämma över andras barn, låt vara i demokratisk ordning. Dessutom är det skolplikt som gäller nu, och det är kanske detta vi behöver titta över. Finns också andra problem, att barn blir mobbade, och skolor inte gör något. Farliga elever får gå kvar, istället för att sättas i särskola, störa andra barn på lektionerna, det är mobbarnas rättigheter som inte får kränkas. Svensk skola har misslyckats. De som utexamineras som lärare är studenter som tagits in på väldigt låga antagningspoäng - personalen idag har med andra ord inte samma kompetens som tidigare att kunna hantera olika situationer. Du kan byta skola, men systemet skapar samma typ av skolor som inte tar sitt ansvar. Dagens lärarstudenter tillhör de svagaste studenterna. Ev. skulle man kunna utforma skolplikten så att föräldrar får hålla sina barn hemma om de bedömer att barnen utsättas för hälsorisker, men att skolan måste se till att barnen ändå får undervisning, tex genom videolänk. Föräldrar måste ha rätt att kunna skydda sitt barn - det är en grundläggande mänsklig rättighet. Det skulle faktiskt också kunna press på skolor att ta sitt ansvar.
Citera
2020-05-09, 11:54
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Samhället ska stängas ned, bl.a. för att vi andra med våra skattepengar ska slippa betala sjukvård för oförsiktiga dumskallar som dragit på sig smittan.
Så plötsligt handlar det bara om pengar, inte om liv? Jamendåså, då blir det ju enkelt. Psykopat!
Citera
2020-05-09, 11:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Ditt munskydd skyddar mig från att andas in din viruskontaminerade andedräkt när du inte håller avstånd till mig i affären eller kollektivtrafiken.

I alla andra länder är detta en självklarhet utom i Sverige. Här förväntas folk inte klara av att hantera ett munskydd trots att det för övrigt är 100% eget ansvar som gäller för att minska smittspridningen.

Varför du jämför med slöjor kan väl bara förklaras med att du inte har några bättre argument.
Jag håller avstånd. Vad pratar du om? Fattar du inte att vi infört social distansering och inte behöver tårtan på tårtan i form av varma, fuktiga, patogenkryllande munblöjor.
Citera
2020-05-09, 11:57
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Att ens tänka tanken att låta bekräftad smittad personal vårda patienter med lågt immunförsvar, är så korkat att nackhåren reser sig.

Än värre är att folk BEORDRAS att arbeta trots att de är coronapositiva. Det borde kunna åtalas som försök till dråp eller minst vållande till kroppsskada.

Finns många giriga företagsägare som enbart tänker på egen plånbok. Vägrar följa lagar och regler i sin iver att bli rika på andras bekostnad. Det är INTE fint att trampa på andra för egen vinnings skull..men det verkar många tro numera.
Citera
2020-05-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Och du tror på att Kina haft 5000 döda. Inte undra på att du är värdelös på att förutspå något.

Nu ska jag ut i solen och ta en kaffe.

Gå ut i solen och njut av kaffe.
Det finns inga förbud.
Detta att det inte finns förbud har staten ansvar för.
De är direkt skyldiga att det dör tusentals personer i Sverige.
Pga att de låter gå såna som du dricka kaffe ut i solen så dör det folk.
Staten tycker det är viktigare att en medborgare ska få dricka kaffe i solen än att en annan ska fortsätta andas.

Staten är direkt skyldigt till tusentals döda.
Och lika skyldiga är de som stöder staten i detta beslut.
Alla dessa förtjänar att avrättas.
Citera
2020-05-09, 11:58
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast nu är det inte luftburet utan droppsmitta, hade det varit luftburen smitta så hade det gällt tyngre skyddsutrustning än enbart munskydd då det är en så kraftig smittorisk.
Corona är aerosol och luftburet, i studier har man konstaterat att viruset funnits kvar i luften i tre timmar sedan avbröts testen.
"The scientists found that severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) was detectable in aerosols for up to three hours"
https://www.nih.gov/news-events/news-releases/new-coronavirus-stable-hours-surfaces
Citera
2020-05-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
You are wrong, Mr Tegnell knows everything about those items !
Bra Iakttagelse där, ursäkta! När jag skrev ned MR T namnet fortsatte tangenterna att spela på. Han är inte ensam att veta hur S skall skötas!

Efter miljontals självspelande nedslag tröttnade jag att se på, insåg min litenhet och gav upp, upp, upp. Då jag har hypnos utbildning läser jag hur MR T manipulerar med sitt covid snack och sina öppna meningar likt en astrolog som vill ha rätt.

DÅNald gör på samma sätt för att efteråt kunna säga "vavadejasa". Vilka idoler till menlöst folk som inte orkar tänka själva utan behöver en rygg framför sig som skydd.

Allt väl, värmen har falnat och beach vinden väntar som tur är i ett grymt varmt segt Thailand under okänd covid belägring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in