2020-05-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Og det var jo her generaltabben skjedde, all den tid de etterforsket huset i Sloraveien døgnet rundt med flombelysning. Politiet valgte jo å stole på det som sto i brevet, derav overvåkning.

Og de som kidnapper et menneske og ikke mottar, i dette tilfellet første avdrag skjønner jo at fornærmede har kontaktet politiet. For å sikre ferske vitneobservasjoner o.l burde politiet MAKSIMALT holdt etterforskningen skjult i 14 dager, før de slo full alarm offentlig.

Jeg føler ikke for noen sterk kritikk av politiet her. Plottet er planlagt og lagt opp slik, at politiet måtte velge mellom risikable og dårlige alternativer, og at politiet vil måtte regne med kritikk, uansett hvordan de velger å håndtere saken.

Men saken er ikke avsluttet. Etterforskningen er ikke nedlagt. Tiden vil vise hvordan dette ender.
Citera
2020-05-09, 11:10
Medlem
Haha, jeg ser at en jeg er Facebook-venn med er venn med RU. Verden er liten.
Citera
2020-05-09, 11:11
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Enig at Holden har stått solid i denne saken.
Hvorfor synes du det? Vi har jo normalt ikke fått se dokumentene i ankesaken, som kunne gjort oss i stand til å vurdere Holden sitt arbeid. Mener du han har stått solid i pressen?
Senast redigerad av NikoBoris 2020-05-09 kl. 11:16.
Citera
2020-05-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Selv om faren til RU har en Pinterest tavle med bilder av Amarok biler, så aner vi jo ikke om han selv eller sønnen har en slik bil, langt mindre hvordan den i så fall ser ut. Det trenger ikke bety annet enn at han er interessert i den typen bil. Men en interessant tilfeldighet er det jo.
Takk for informasjon! Jeg misforsto det med Amarok. Det er veldig bra at du korrigerte dette
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
När jag tänker på att bilen körde i hög hastighet och backade in på gräsmattan en morgon vid 09 -tiden, uppstår intrycket att chauffören inte bryr sig om att bilen uppmärksammas.
Det är inte så lätt at kidnappa någon en morgon i dagsljus, som på natten.
Men förstår att man väntade tills TH hade gått till arbetet.
Men vilken risk .. om det handlar om kidnapping.

Tanken kom att hon kanske håller sig borta frivilligt, att hon rymde med den där bilen.
Vill man bort och slippa bråk kan man ju låta sig hämtas på det viset -
huvudsaken man hinner iväg en bit innan man eftersöks.
Det är ju inte kriminellt att byta miljö. Det har ju stått att läsa att AEH ville bort
från hennes dåvarande liv.
...
Bara en annan tanke:
Att paret som bjöd dem på teater hade fått två extra biljetter .. Kan det vara så att TH
gjorde sitt bästa för att få AEH att stanna kvar och ville visa hur trevligt de kunde ha det?
Att det egentligen var han som ordnade med biljetterna?
Du har gode poeng!
Det er umulig å være 100% sikker på hva som egentlig skjedde den morgenen.
Citera
2020-05-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Den siden der så ikke veldig seriøs ut. Hvorfor har noen laget den, finnes ingen telefon, hvem bestiller vaskehjelp på nett? Virker fiktiv. Hvorfor lager man en flott firmapresentasjon for å legge det ned umiddelbart. Noe som ikke rimer..sist endret 07.05.2020, samme dag som broren ble arrestert. Hmmm

Ja, masse skrivefeil og påstander som ikke matcher firmaets korte levetid...
Citera
2020-05-09, 11:17
Medlem
Tror ikke lengre de løser denne saken, hvis det ikke er TH eller noen andre i kretsen er det jo som å leite etter en nål i en høystakk. De har ingen ledetråder i kriminelle miljøer og hva er oddsene for å finne henne hvis det ikke er i nærmiljøet. Hun kan jo være gravet ned hvor som helst i Europa og det blir i såfall flaks om noen skulle finne henne.

Gitt det er kidnapping er hun selvfølgelig for lengst drept. Muligens har kidnapperne fått de 10 mill. De vil selvfølgelig ikke våge og komme med mer krav etter så lang tid. Det ville være altfor risikabelt.

Jeg tror den eneste måten politiet kan finne ut av dette er å utlove dusør for tips som fører til oppklaring.

Dette har så klart ikke politiet midler til og TH har så langt vært lite interessert i å denne muligheten.

Så om det er kidnapping som gikk galt vil de aldri finne ut av det.
Citera
2020-05-09, 11:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Tror ikke lengre de løser denne saken, hvis det ikke er TH eller noen andre i kretsen er det jo som å leite etter en nål i en høystakk. De har ingen ledetråder i kriminelle miljøer og hva er oddsene for å finne henne hvis det ikke er i nærmiljøet. Hun kan jo være gravet ned hvor som helst i Europa og det blir i såfall flaks om noen skulle finne henne.

Gitt det er kidnapping er hun selvfølgelig for lengst drept. Muligens har kidnapperne fått de 10 mill. De vil selvfølgelig ikke våge og komme med mer krav etter så lang tid. Det ville være altfor risikabelt.

Jeg tror den eneste måten politiet kan finne ut av dette er å utlove dusør for tips som fører til oppklaring.

Dette har så klart ikke politiet midler til og TH har så langt vært lite interessert i å denne muligheten.

Du har fått med deg at det sitter en i fengsel nå?
Citera
2020-05-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Den siden der så ikke veldig seriøs ut. Hvorfor har noen laget den, finnes ingen telefon, hvem bestiller vaskehjelp på nett? Virker fiktiv. Hvorfor lager man en flott firmapresentasjon for å legge det ned umiddelbart. Noe som ikke rimer..sist endret 07.05.2020, samme dag som broren ble arrestert. Hmmm

Enig i at nettsiden ser dårlig ut, men hvis du ser på FB så ser den mer reell ut med over 200 likes pluss et par kommentarer der noen er fornøyde med vasking. Er en del før og etter bilder av vask også, så det kan jo se ut til at hun utenlandske kona til MPU har drevet dette da de bodde ved Kolbotn et sted? Flyttet nå og driver med noe annet?

Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

Enig, jeg tror de løser saken dersom det er TH og andre medhjelpere i nærmiljøet.

Dersom det er en reell kidnapping tror jeg ikke de finner henne noe sted med mindre noen har flaks om noen år som du sier. Jeg antar at de har kvittet seg med henne ganske godt i form av å begrave hun langt ned, eller brenne hun opp? Da vil man jo være nødt til å vite hvor hun ble brent for å finne noen beinrester eller at en av GM forsnakker seg til noen som tar kontakt med politiet? Umulig om ingen sladrer. De lever godt på ti millioner. Kan bli frista til å gjøre det igjen med noen andre rike med dårlig sikkerhet når de ser hvor "lett" det var? Kan være de gjør feil neste gang.
Citera
2020-05-09, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for informasjon! Jeg misforsto det med Amarok. Det er veldig bra at du korrigerte dette

Du har gode poeng!
Det er umulig å være 100% sikker på hva som egentlig skjedde den morgenen.

Tack!
Jag är ny i tråden ...
Nu är ju en 30 årig man i TH:s bekantskapskrets häktad. Vi får hoppas att det medför något.
Citera
2020-05-09, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Muslimsk, halvdum skjeggete påtaleleder gjør noe med motivasjonen hos de som jobber med saken, og var årsaken til at de ikke fikk fengsling heller. Tommy Brøske må gå av om han ansatte den fyren.

Er han muslim? Jeg hadde mer tippet Tjekkisk eller noe i den duren med det etternavnet. Hvor kommer han fra opprinnelig?
Citera
2020-05-09, 11:24
Medlem
Dette er en eldre artikkel, men den viser et oversiktlig bilde over mulige fluktruter:

(16.01.19) "Tre mulige fluktruter fra huset til Anne-Elisabeth Hagen"
https://www.aftenposten.no/norge/i/RxM4wO/slik-kan-anne-elisabeth-hagen68-ha-blitt-bortfoert?
Citera
2020-05-09, 11:25
Medlem
[quote=Idasma|71508472]Enig i at nettsiden ser dårlig ut, men hvis du ser på FB så ser den mer reell ut med over 200 likes pluss et par kommentarer der noen er fornøyde med vasking. Er en del før og etter bilder av vask også, så det kan jo se ut til at hun utenlandske kona til MPU har drevet dette da de bodde ved Kolbotn et sted? Flyttet nå og driver med noe annet?[quote]

Fødte vel en unge for 12 timer siden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in