2020-05-09, 10:13
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Ehh? Va?
Något hen själv tagit upp i tråden och som jag inte orkar ta fram.
Citera
2020-05-09, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, men om inte åklagaren är med på överklagandet så riskerar målsägande att få stå för hela kostnaden vid en eventuell förlust.

Alltihop, hela kostnaden för en ny rättegång?
Citera
2020-05-09, 10:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det krävs väl ett mirakel nu för att någonsin kunna lagföra SD i HR vill jag tro. Men det som skrämmer mej är att denna FUP kommer med stor sannolikhet att bli en manual för framtida mördare. Eller att SD ger ut en bok med titeln Hur man begår det perfekta mordet.

Tror inte du behöver vara så värst orolig, tror inte att det kan begås lika många misstag i början av en utredning som det gjorts i det här fallet, något bör ju bli en lärdom för framtiden och då passar ju det här fallet bra som exempel på hur det inte ska gå till i en mordutredning.
Citera
2020-05-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Något hen själv tagit upp i tråden och som jag inte orkar ta fram.
Ok. Det låter ju synnerligen besynnerligt.
Citera
2020-05-09, 10:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukKuksKlan

Tror det, det var ju det som var det stora problemet vid ett uppmärksammat gruppvåldtäktsfall där de misstänkta blev friade och åklagaren inta valde att överklaga för att bevisningen var för tunn.
Citera
2020-05-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukKuksKlan
Ja, självklart.
Väcker du enskild talan och förlorar målet, blir det i normalfallet du som får ta notan för motpartens alla kostnader.
Citera
2020-05-09, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror det, det var ju det som var det stora problemet vid ett uppmärksammat gruppvåldtäktsfall där de misstänkta blev friade och åklagaren inta valde att överklaga för att bevisningen var för tunn.

Du kanske har rätt men det låter otroligt. Det är en stor apparat. mycket folk vars timlön tickar på.
Citera
2020-05-09, 10:22
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Enligt SD så är det 12-15 alternativa GM och räknar man in typ 12-15 alternativa GM som inte fick
sitt samtycke från henne så finns det minst 30 MGM där ute..
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Alhems åsikter skulle jag gärna vilja höra. Litar fullt och fast på den mannen. Förutom sin blixtrande intelligens och många år i yrket, så har han dessutom ett stort, varmt hjärta och brinner för demokratin och mänskliga rättigheter. Skiljer inte på fattig eller rik.

Det är lite märkligt att de stora proffstyckarna har varit väldigt tysta i det här fallet, professor pojkstreck, Alhem och LGWP har liksom lyst med sin frånvaro, visst de har sagt något rent generellt ibalnd men ändå så har de varit väldigt tysta.

Speciellt Alhem tycker jag lyst med sin frånvaro, kanske NA,s fel men ändå.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, självklart.
Väcker du enskild talan och förlorar målet, blir det i normalfallet du som får ta notan för motpartens alla kostnader.

Aha, där ser man då fortsätter jag på mitt modus operandi.
Citera
2020-05-09, 10:31
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag vet också vad jag gjorde när jag fick veta att Palme mördats!
Men ingen aning om ens dagarna efter, vad jag hade för kläder på mig, om jag cyklade eller promenerade dit jag skulle, eller vad klockan var då beskedet kom, tror det var e.m.
En rad detaljer och allmänna omständigheter vet jag inte ens i närtid efteråt så noga.
Var jag hos den jag brukade besöka den dagen? Ja. Men dagen innan? Vet ej.
Har inte varit i förhör men blev en gång, oskyldigt, anklagad och delgiven misstanke om att typ torsdagen si och så klockan xx tillsammans med annan slagit sönder en bensinmack.
Så klart jag inte hade en aning om vad jag gjort den torsdagen, först. Men huvudet går igång och man hittar hållpunkter. Dagen innan var jag hos NN och sen skulle vi till XX osv och ganska snart har man faktiskt plockat fram nästan allt. Och inte fnittrade jag en enda gång. Misstankarna togs tillbaka, jag hade varit och setts där precis innan nån gick bärsärk.
Citera
2020-05-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Enligt SD så är det 12-15 alternativa GM och räknar man in typ 12-15 alternativa GM som inte fick
sitt samtycke från henne så finns det minst 30 MGM där ute..
Låter som typiskt SD håller dig "intresserad" när du egentligen inte alls vill veta av karln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in