2020-05-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Att du är så efterbliven så du tror att folk som dör utan att man vet det kan bli en stor procent av de döda kan inte jag hjälpa. Visst finns det de som är så ensamma så ingen har kontakt med dom men de tillhör en liten, liten, liten minoritet.

300 00 människor lever socialt isolerade. 1/4 av dessa kan vara smittade nu. Dödligheten i denna grupp lär vara stor av ålder och andra faktorer som deras levandes sätt utgör. Så säg att en 1/4 av de dör. Har du 24 000 döda här och nu i olika lägenhet Runt om i Sverige...
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanstullsmannen
Viruset skiter fullständigt i gigantiska pengar. Det sprider sig tills alla har blivit smittade eller har blivit vaccinerade. Nästa våg kommer sannolikt redan i höst. Så tyvärr är det immunitet som gäller tillsvidare. Men jag hoppas såklart på mirakel och ett vaccin för alla redan i höst, dessvärre är det inte så troligt.

September säger Oxford. Till 80% sannolikhet. Enligt dom som kan det här med vaccin.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/brittisk-forskare-vaccin-kan-finnas-i-september/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Du kanske har rätt.
Hoppas det men jag är skeptisk.

Jag är också lite skeptisk. Kanske inte så lätt att ta fram ett vaccin överhuvudtaget och antivirala läkemedel har den nackdelen att resistens kan uppstå vilket inte är särskilt trevligt.
Citera
2020-05-08, 23:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Över 33 miljoner amerikaner arbetslösa.
Covid 19 får till och med den stora frosten från 1709 att se mjäkig ut.
Är vi på väg emot världssvält?

Sötebrödsdagarna är i varje fall rejält över.

Det värsta är att det hela, till stora delar, är helt självförvållat av politiker som vill visa sk. "handlingskraft" istället för sina egna experter på smittskydd och folkhälsa. Jo, de lyssnade på rolettforskaren och dåren Ferguson, alltså samma person som, privat, förlitade sig på immunitet.
Citera
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Nej det vågar jag inte.
Jag är rädd för Clint Eastwood.
Han har en alldeles för tuff framtoning för mig.

Det tänkte man väl, tänk en gång innan du förolämpar folk som gett allt för att bygga upp landet och vilket svek dom får sedan av tegnell
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Exakt, speciellt som de står för endast 2-4 procent av smittspridningen. Men i Norge, och i många delar av världen lyssnar inte politikerna på sina smittskyddsmyndigheter. I stället så försöker dessa politiker att visa sk. "handlingkraft" och blir dessutom lätta offer för grupptryck ifrån politiker inom och utom landet. Dessa "glada amatörer" på folkhälsa i allmänhet har nu ställt till en global ekonomisk, social och psykologisk kris som vi inte sett maken till sedan den stora depressionen på 30-talet.

Allt motiverat med en fabulös forskningsrapport ifrån rolettforskarna på Imperial college. I Spetsen för denna rapport stod Neil M Ferguson. I slutändan förlitade han sig, privat, på immunitet. Samtidigt som hans rekommendationer om en omfattande lockdown nu driver UK mot en ekonomisk, social och psykologisk kollaps. Lägg där till att inte ens detta bromsat upp smittspridningen speciellt mycket. Dödstalen är högst i Europa och att NHS, knappt, lyckats bygga ut intensivvården på flera veckor.
Varför skulle Storbritannien klara detta mycket sämre än andra världskriget då dom inte fick ekonomisk, social och psykologisk kollaps? Vem vet, det kanske kommer att ske goda förändringar där efter detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, den stämmer inte, tyvärr.

Finland har vaccinerat många fler än Sverige mot TBC, för deras vaccinationsprogram har fortsatt ända till 2000-talet.

Men Sverige var först med TBC-vaccin. Så vi är det enda landet i Norden som har vaccinerat 70+ gruppen. Det är det som är viktigt här, för det är de gamla som dör.

Fast enligt ”Anders Tegnell” som du besvarade är TBC-vaccinet inte livslångt. När fick Sveriges 70-plussare sin sista dos? För 40-50 år sen, eller kanske ännu längre tillbaka? Om jag minns rätt slutade det att ges allmänt på 1970-talet.

Så om ”AT” har rätt (vilket jag inte vet) så kanske deras vaccinationer ändå inte har någon effekt längre.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Storbritannien måste väl ligga nära iallafall? Med sina 600-700 rapporterade döda varje dag.

Det har du helt rätt i. UK spelar åtminstone i samma liga som Sverige (de spelar dessutom i samma liga som Sverige när det gäller att ha särskilda helgsiffror). Men UKs trend eller väl ändå tydligt nedåtgående och inte bara FHM-nedåtgående som i Sverige? Men för stunden får vi nog erkänna att UK åtminstone delar förstaplatsen med Sverige. Det skulle fortfarande vara intressant att se en pedagogisk lista över döda per dag per capita.
Citera
2020-05-08, 23:33
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Skit i blodgrupper. Ät C-vitamin, D-vitamin och Zink och se till att få hydrokloroxin utskrivet.

hydrokloroxin är utskrivet. Följer annars dina råd gällande vitamin C och D.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Är det 33 miljoner fler arbetslösa nu än före Corona? Shit. 10% av befolkningen arbetslösa till följd av lockdown.

Före Corona var US arbetslösa 3,5 procent.
Nu säger officiella siffror 14,7..men de är underskattade eftersom en del arbetslösa inte syns i statistiken än på grund av olika karantärer.

Blir "intressant" att se vad Maj månads siffror kommer att säga.

Hela världen är på gång att krascha.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanstullsmannen
Viruset skiter fullständigt i gigantiska pengar. Det sprider sig tills alla har blivit smittade eller har blivit vaccinerade. Nästa våg kommer sannolikt redan i höst. Så tyvärr är det immunitet som gäller tillsvidare. Men jag hoppas såklart på mirakel och ett vaccin för alla redan i höst, dessvärre är det inte så troligt.

Immuniteten är ju tyvärr ett gigantiskt frågetecken (inte att den existerar, utan hur länge den hjälper) så jag skulle inte satsa på det kortet.
Citera
2020-05-08, 23:34
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Exakt, speciellt som de står för endast 2-4 procent av smittspridningen. Men i Norge, och i många delar av världen lyssnar inte politikerna på sina smittskyddsmyndigheter. I stället så försöker dessa politiker att visa sk. "handlingkraft" och blir dessutom lätta offer för grupptryck ifrån politiker inom och utom landet. Dessa "glada amatörer" på folkhälsa i allmänhet har nu ställt till en global ekonomisk, social och psykologisk kris som vi inte sett maken till sedan den stora depressionen på 30-talet.

Allt motiverat med en fabulös forskningsrapport ifrån rolettforskarna på Imperial college. I Spetsen för denna rapport stod Neil M Ferguson. I slutändan förlitade han sig, privat, på immunitet. Samtidigt som hans rekommendationer om en omfattande lockdown nu driver UK mot en ekonomisk, social och psykologisk kollaps. Lägg där till att inte ens detta bromsat upp smittspridningen speciellt mycket. Dödstalen är högst i Europa och att NHS, knappt, lyckats bygga ut intensivvården på flera veckor.

Vad jag avskyr dessa av globalistiska krafter köpta forskare. Hur mycket tror du Giesecke höstar in från organisationer som Soros et. al finansierar. Han äger en Herrgård god för 18-30 mill. Han har skrivit EN bok i fackfältet + artiklar, ger ingen inkomst, statlig pension. Antagligen gott konsultarvode från WHO och FHM. Globalisterna hatar när nationer samlar sig kraftfullt. Ingenting som en pandemi får hota den globala världsordningen. Jag tror inte Ferguson är korrupt.
Senast redigerad av PrivateBusiness 2020-05-08 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in