2020-05-08, 23:25
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag måste få dela med mig lite positiva saker ikväll.
Träffat två gamla damer på olika boenden den här veckan som överlevt det här viruset.
85 och 90 år gamla krutgummor.
Skönt att sprida lite liv bland alla dödstal.

Härligt att höra, då finnes det lite hopp
Citera
2020-05-08, 23:26
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Över 33 miljoner amerikaner arbetslösa.
Covid 19 får till och med den stora frosten från 1709 att se mjäkig ut.
Är vi på väg emot världssvält?

Sötebrödsdagarna är i varje fall rejält över.

80 miljoner kineser arbetslösa så vi får väl se vad som händer i längden......
Citera
2020-05-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Än finns det hopp!

Säg det till anhöriga till 3175 avlidna personer... Och till de avlidna själva, om du har någon connection med The Other Side, om den finns.
Citera
2020-05-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
80 miljoner kineser arbetslösa så vi får väl se vad som händer i längden......

Det är naturligtvis helt ohållbart detta,och med en trolig andravåg svepandes över västvärlden uppkommande höst och vinter så är det nog bäst att se om sitt hus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Säg det till anhöriga till 3175 avlidna personer... Och till de avlidna själva, om du har någon connection med The Other Side, om den finns.

Vi är fortfarande kvar!
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det här kanske har varit uppe i tråden tidigare men finns det något land som har en värre coronaepidemi än Sverige just nu?

Då menar jag finns det något land där det just nu dör fler människor per capita än det gör i Sverige? Den informationen borde vara lätt tillgänglig men jag hittar den inte trots rudimentära sökningar (antagligen är jag inget vidare på att leta).

Vad som är helt klart är att tidigare coronatoppländer som Italien, Spanien och Belgien nu har en dödlighet lägre än den svenska. Då är frågan om det fortfarande finns något annat land som kan tävla med den svenska dödligheten? Jag kan inte komma på något. Det vore ju onekligen en triumf om Sverige även på detta område gick i bräschen och tog ledningen i pandemiligan.

Storbritannien måste väl ligga nära iallafall? Med sina 600-700 rapporterade döda varje dag.
Citera
2020-05-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Varför ska inte dina barn gå i skolan tycker du?

Jag är för övrigt småbarnsförälder. Och har tvärtom tänkt att de som vill stänga skolan är:

1.) Skoltrötta barn som vill sitta hemma och spela datorspel istället.

2.) Föräldrar som vill ha en bortförklaring för att vara hemma.

Sen lägger man upp det som att man är en soffhjälte som räddar världen genom att sitta hemma och kolla Netflix i kalsonger.
Visst kan det vara så men kan det också vara att en del föräldrar är rädda om sina barn och sin egen och övriga familjens hälsa? Varför skulle det vara en bortförklaring för att vara hemma från jobbet och med sina barn? dels så bidrar man med minskad smittspridning och dels får man vara hemma med sina älskade barn. Många barn kan dessutom vara hemma själva.

Vi vet ju lite om detta virus och hur det påverkar oss i längden, kanske barn och vuxna som smittats och inte blivit sjuk klarar sig alldeles utmärkt i framtiden, kanske inte.

... och sen, finns det verkligen inget annat att göra än Netflix? Är man med barnen är det fullt upp men annars finns ju böcker, huset, blomrabatten, muskelbyggande, lärande ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Kommer inte hinna bli en andra våg. Är sådana gigantiska pengar inblandade med att vara först med ett läkemedel/vaccin så jag är helt övertygad om att någon form av läkemedel kommer finnas på plats innan det ens hinner bli en andra våg.

Finns redan Coronavaccin för hundar så jag tror nog att dom fixar ett för människor också.

Följaktligen har det dött onödigt många i Sverige.

Viruset skiter fullständigt i gigantiska pengar. Det sprider sig tills alla har blivit smittade eller har blivit vaccinerade. Nästa våg kommer sannolikt redan i höst. Så tyvärr är det immunitet som gäller tillsvidare. Men jag hoppas såklart på mirakel och ett vaccin för alla redan i höst, dessvärre är det inte så troligt.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Över 33 miljoner amerikaner arbetslösa.
Covid 19 får till och med den stora frosten från 1709 att se mjäkig ut.
Är vi på väg emot världssvält?

Sötebrödsdagarna är i varje fall rejält över.

Är det 33 miljoner fler arbetslösa nu än före Corona? Shit. 10% av befolkningen arbetslösa till följd av lockdown.
Citera
2020-05-08, 23:30
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Haha, ja precis, SAS skickar upp flyget från ARN och sedan landar på Bromma, frågan är om man hann med en kopp kaffe då? Den enda som kan svara på den frågan är Gustav Fridolin.

Det var länge sedan man såg hederliga Fridolin men han har väl fullt i sina fläskuppdrag från regering och miljöpartiet.
Citera
Medlem
Jag menar..det kommer ju inte att finnas en spänn,inte ett och inte en dollar över..

Vad f-n skall massarbetslösa leva på framöver?

En del av dem kommer att få svälta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Storbritannien måste väl ligga nära iallafall? Med sina 600-700 rapporterade döda varje dag.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Vi ligger på 9:e plats nu enligt worldometer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in