Citat:
EXAKT samma sak gäller för alla andra länder också. Att det finns en eftersläpning, att man inte obducerat alla osv. Så ni vänsterfjantar kan ju slyta ljuga och hyckla.
Sveriges antal igår var 99. Med en 6 gånger större befolkning vore det 594 döda igår. Idag 135 döda, vilket med en 6 gånger större befolkning vore 810 döda i Italien med motsvarande utveckling.
Andra länder har EXAKT samma problem med eftersläpning, icke-obduktion och andra bortförklaringar du kommer med. Du kommer vilja ge medalj och staty till Löfven och Tegnell även om Sverige är klart värst i världen, det är ett skämt!
Sveriges antal igår var 99. Med en 6 gånger större befolkning vore det 594 döda igår. Idag 135 döda, vilket med en 6 gånger större befolkning vore 810 döda i Italien med motsvarande utveckling.
Andra länder har EXAKT samma problem med eftersläpning, icke-obduktion och andra bortförklaringar du kommer med. Du kommer vilja ge medalj och staty till Löfven och Tegnell även om Sverige är klart värst i världen, det är ett skämt!
Jag vet hur Sverige rapporterar in dödsfall, men hur det är i alla andra länder vet jag faktiskt inte. Men om du säger att rutinerna i USA, Italien, Belgien, Kina etc. är EXAKT som i Sverige så säger jag inte emot dig. I slutändan spelar det ju heller ingen roll om ett dödsfall "bokförs" på dagen det faktiskt inträffar, eller om det bokförs några dagar senare då det rapporteras in.
Men problemet uppstår ju när man säger att Sverige har "135 döda per dag", för att det rapporterats in 135 döda, utan att på söndag när det rapporteras in typ 5 döda säga att Sverige har "5 döda per dag". Det vill säga, att när det passar ens syften så lägger man fokus på hur många som rapporterats in, men om antalet som rapporteras in en specifik dag minskar, då låtsas man inte om siffrorna.
Sedan finns det ju problem med att titta per capita för ett helt land, även om det börjar bli mer relevant nu än tidigare då utbrotten spridit sig i länderna. Men det kan vi lämna därhän.