2020-05-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja nå var vel ikke Holden noen ukjent advokat før dette heller. Men det var en ting jeg husker jeg reagerte på med Holden, og det var den gang han frivillig sto frem i media og fortalte at kidnapperne hadde tatt kontakt igjen (ca en mnd. etter at politiet hadde gått vekk fra hovedhypotesen)

Først og fremst er det vel eneste gangen Holden holdt pressekonferanse på eget initiativ fra familien. (altså ikke etter en pressemelding fra politiet)
Plutselig sto han der og fortalte at kidnapperne hadde tatt kontakt og sagt at AEH lever (var vel da de betalte de 10 mill) Og denne gangen flakket øynene hans slik at det så ut som han ikke selv trodde det han fortalte.
Han så rett og slett ukomfortabel ut, i motsetning til de andre gangene han har stått frem.

Ellers er vel det og si at Holden såklart er lojal mot TH, det er jobben hans. Han får nok godt betalt for det også, nå som forsvarsadvokat er det jo våre skattepenger det går av. Men som bistandsadvokat måtte vel Hagel selv betale?

Man får dekket bistandsadvokat av det offentlige i alvorlige saker som dette.
Citera
2020-05-08, 12:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja nå var vel ikke Holden noen ukjent advokat før dette heller. Men det var en ting jeg husker jeg reagerte på med Holden, og det var den gang han frivillig sto frem i media og fortalte at kidnapperne hadde tatt kontakt igjen (ca en mnd. etter at politiet hadde gått vekk fra hovedhypotesen)

Først og fremst er det vel eneste gangen Holden holdt pressekonferanse på eget initiativ fra familien. (altså ikke etter en pressemelding fra politiet)
Plutselig sto han der og fortalte at kidnapperne hadde tatt kontakt og sagt at AEH lever (var vel da de betalte de 10 mill) Og denne gangen flakket øynene hans slik at det så ut som han ikke selv trodde det han fortalte.
Han så rett og slett ukomfortabel ut, i motsetning til de andre gangene han har stått frem.

Ellers er vel det og si at Holden såklart er lojal mot TH, det er jobben hans. Han får nok godt betalt for det også, nå som forsvarsadvokat er det jo våre skattepenger det går av. Men som bistandsadvokat måtte vel Hagel selv betale?

Men HVEM satte de i kontakt med hverandre?
Citera
2020-05-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Man får dekket bistandsadvokat av det offentlige i alvorlige saker som dette.

Ja da får jo vi skattebetalere hele regningen da.
Citera
2020-05-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ja da får jo vi skattebetalere hele regningen da.

T.O. er det å jobbe som verken forsvarer eller bistandsadvokat så veldig lukrativt. Det er salærsats fra det offentlige, og arbeidet man får betalt for er begrenset. Det er vanlig å gjøre mye mer arbeid enn det man faktisk får betalt for.
Citera
2020-05-08, 12:40
Medlem
Citat:
Hvis jeg kjenner politiet rett har de endevendt hele huset så det er nok ikke beboelig på en god stund uansett vil jeg tro. Politiet er ikke kjent for å rydde etter seg, men det kommer vel et vaskebyrå eller lignende om noen dager og pynter på det.

Det skjønner jeg og. Men har han juridisk sett lov til å vri om nøkkelen å oppholde seg i huset?
Citera
2020-05-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"På denne datoen endret også mannen profilbildet på en konto i sosiale medier som ved første øyekast kan tyde på at han var et annet sted i landet enn Østlandet."
https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-den-drapssiktede-mannen-i-30-arene-i-hagen-saken/3423965086.html

Samme bilde brukte han i år og.
Citera
2020-05-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbaggar
For å oppsummere litt:

MPU sin mor, A**e *orde*gen, bor på adressen *uglerudvege*. Litt usikker på om det er far som er registrert på samme adresse eller om det er ny samboer til mor. MPU har nettopp solgt leilighet i Oslo, mulig han fortsatt bor der og at overdragelse ikke har blitt gjennomført, så det er der pågripelsen skjedde. RU som har samme etternavn som MPU har likt bilder på sønnen til Hagen sin FB adressen.

Hvis man ser på bilde av sivilpoliti utenfor den garasjen og sjekker Google Maps så ser man at adressen stemmer.

A**e *orde*gen har usannsynlig mange journalister på sin venneliste. Bare nevner det.
Citera
2020-05-08, 12:51
Medlem
"Mannen skal ifølge politiet ha en relasjon til Tom Hagen, og politiet er kjent med mannens IT- og kryptovalutakompetanse."

På hvilken måte kan TH ha hatt relasjon med den mannen? Kan den mannen ha gjort IT-oppdrag for THs firma?
Citera
2020-05-08, 12:52
Medlem
GG99Slayers avatar
Bilde RU skal ha byttet 31 okt 2018

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155546973816540&set=a.43780997153 9&type=3&theater
Citera
2020-05-08, 12:56
Medlem
Jeg har en eller annen merkelig følelse av at asiatere har en rolle her.

OM TH er uskyldig så faller linken mellom sønn Hagen og RU dårlig inn i helhetsbildet - med mindre TH har engasjert sin sønn i å få tatt AEH av dage. Isåfall - hvilket motiv? Arv?

Linken mellom en 30-åring og en 70-åring ser jeg ikke - jeg tror ikke det er så lett som at TH går til RU og ber om kryptotjenester og penger i motsvar - risiko er for høy. Saksart for rar.

Uansett - enorm planlegging, dette er ikke tatt ut av lufta - man har ikke tatt ett liv i affekt og kommet opp med krypto, monero ++ i etterkant.

Det er noen med ett tydelig motiv som står bak - enten i form av represalier - eller hvor eneste ønske er kapital i retur mot press på ektefelle.
Citera
2020-05-08, 12:57
Medlem
Siktelsen av TH var bare en avledningsmanøver. Er overbevist om at den nye pågripelsen er helt riktig! Det vil nok bli flere siktelser i løpet av dagene som kommer, er min definitive overbevisning.
Citera
2020-05-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Siktelsen av TH var bare en avledningsmanøver. Er overbevist om at den nye pågripelsen er helt riktig! Det vil nok bli flere siktelser i løpet av dagene som kommer, er min definitive overbevisning.

Holder en knapp på at T*ym var med på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in