2020-05-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag ser att de skryter om det hela tiden, men sedan är det i praktiken till synes slumpmässigt om man kan läsa en artikel eller inte. Möjligt att det beror på var man befinner sig.

Du måste registrera dig, ge dem din mailadress och välja ett lösenord.
Citera
2020-05-08, 10:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kina har gjort det igen!

De har levererat helt värdelösa ansiksmasker till England till ett pris på 17miljoner pund = ca 19,4 milj. Euro.

Därutöver har Turkiet levererat helt värdelösa skyddsdräkter till England. 84 ton! Dräkter som England redan hade betalat, men som nu inte går att användas inom vården.

Något för alla er att fundera över när ni skriker efter ansiktsmasker för vanliga medborgare utan skyddsbehov..

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006500447.html
Man skulle kanske tala om för inköparna att inte beställa på Ali Baba.

Bara ett tips så där som jag också tror ledningen för den kommunistiska diktaturen kommit med.
Citera
2020-05-08, 10:39
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Inte sant att det är "ganska marginellt hur vi hanterar coronasmittan" i landet.

Det handlar om individer i Sveriga skall gravt skadas eller till och med dö av något som man kan försöka.
förhindra

Det handlar om landets ryggrad eller brist på det.
Jovisst så kan det vara, nu pratade jag enbart om BNP.
Vilken strategi vi väljer och om det dör 1000 eller 5000 påverkar BNP marginellt jämfört med massinvandringen.
Utan massinvandringen hade vi haft betydligt mindre döda till att börja med då de är kraftigt överrepresenterade.
Vi hade haft avsevärt bättre sjukvård samt äldrevård.
Vi hade haft helt andra ekonomiska muskler att hantera denna pandemi.
Tyvärr har vi offrat allt detta för att kunna ta emot så många som möjligt (och gör fortfarande, hur fan det nu går till då gränserna borde vara stängda som i resten av världen)
Citera
2020-05-08, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag har bara visat på antal döda i ett stort antal regioner, sen att du plockar ut det du vill är upp till dig. Min poäng var - om du nu brytt dig om att läsa inlägget- att det är SKITLÖJLIGT att hålla på och tro att Skåne är bättre än alla andra län i Sverige och snacka om Lort-Sverige. Gång på gång på gång.

Du tror att det är en massa danskar som reser in i Sverige för att handla kläder mitt i Corona-tider?
Är DU seriös?

Jag tänker inte gå in i någon vidare diskussion där man ska tävla om vilket län som är bäst, det DÖR folk dagligen av orsaker som inte har att göra med att svenskarna är så lortiga förutom skåningarna.
Jag ville visa FrankIsBack hur fjantigt det är, inte gå in i nån slags regionstävling.

Vadå "är DU seriös"? Varför vad du tvungen att highlighta "DU"? Som att man skulle missuppfatta att det ar mig du ifrågasatte och quote:a?

Ja Danskar är här och shoppar, går till frisören och allt möjligt.
Aftonbladet skrev t.o.m om Danska kvinnor som åkte till Skåne för klippning å drinkar å fan och hans moster.

Jag hör ju för fan Danska på köpcentrum ibland.
Jag bor här förhelvete. JA Danskar är i Skåne även i dessa tider.
Och även om dom inte varit det så är Skåne bäst helt enkelt. För vi är 2:a i tätbefolkning.
Malmö har 70 % högre tätbefolkning än Göteborg som är en utspridd stad.
Skåne är mycket mer tätbefolkat än västra götaland och EXTREMT mycket mer än alla jokkmokk-Län du tog upp.

Skåne har väl 1.4 miljoner invånare också, och du jämför oss med västerbotten
GE OUT. Skåne har skött sig.. BÄST
ACCEPTERA
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Regeringen vill se 100 000 coronatester i veckan redan i mitten av maj. Men det är en bra bit kvar – förra veckan analyserades 29 000 prover. I flera regioner frågar man sig nu vilka fler man ska testa och hur det ska gå till.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/osakerhet-kring-malet-om-100-000-coronatester

Finns det någon här som tror på att man kommer att klara av att testa 100,000 personer i veckan?
Det verkar finnas osäkerhet kring vilka som skall testas och hur man ska kunna tillgodose personal som skall utföra dessa tester, är det ett projekt dömt att misslyckas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är bara att räkna framåt på antal döda per dag.

Tyskland har just nu 110 döda per dag. Då har de inte ens öppnat upp ännu.

Även i nuvarande snigeltakt tar det bara 151 dagar innan Tyskland matchar Sveriges nuvarande dödssiffror per capita. 151 dagar är ju om så lite som fem månader.

Tyskarna kommer alltså inte heller hinna vaccinera sig, eftersom det i bästa fall dyker upp i slutet av deras epidemi. Det är, precis som i Sverige, bara de riskgrupper som man kan isolera helt ifrån samhället som kommer ha nytta av ett vaccin.

Vad är det du svamlar om? 110 döda per dag. Igår HADE de 2 döda!
Citera
2020-05-08, 10:42
Medlem
Månsans avatar
Funderar på att dra igång nån sorts insamling. Man kan erbjuda Tegnell och den där gaggiga linslusen Giesecke några miljoner vardera för att lugnt dra sig tillbaka. Tegnell lovar att säga upp sig och Giesecke förbinder sig att inte tala med media.

Detta kanske skulle kräva en 10-15 miljoner kronor. Väl investerade pengar då många tusen svenska människoliv skulle sparas. Troligtvis uppåt 10.000 pers som slipper en plågsam kvävningsdöd pga dessa envisa herrars experimentverkstad utan vetenskaplig förankring.
Citera
2020-05-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Om det är som du säger varför rekommenderar WHO masstestning som många länder idag genomför?
Om det vore så meningslöst som du påstår faller logiken i masstestning?

Har du källa till ditt påstående?

Men vilken tur sverige då, för sverige masstestar absolut. Däremot så kan man inte säga det om majoriteten av jordens länder, isynnerhet inte utanför europa/väst.
Citera
2020-05-08, 10:43
Medlem
Döda ökar i världen
7 mars 724
7 april 86033 +85309
7 maj 270426 +184393
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jovisst så kan det vara, nu pratade jag enbart om BNP.
Vilken strategi vi väljer och om det dör 1000 eller 5000 påverkar BNP marginellt jämfört med massinvandringen.
Utan massinvandringen hade vi haft betydligt mindre döda till att börja med då de är kraftigt överrepresenterade.
Vi hade haft avsevärt bättre sjukvård samt äldrevård.
Vi hade haft helt andra ekonomiska muskler att hantera denna pandemi.
Tyvärr har vi offrat allt detta för att kunna ta emot så många som möjligt (och gör fortfarande, hur fan det nu går till då gränserna borde vara stängda som i resten av världen)

Det verkar funka att hålla dom ute, faktiskt. De asylsökande vi har nu, är personer som redan uppehållit sig (illegalt) i landet. Å andra sidan gör de stängda gränserna, att vi inte kan avvisa eller utvisa dom som får av/utvisningsbeslut. Så vi kanske till och med förlorar på de stängda gränserna, i detta avseende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Förbered er för extrema krigsrubriker mot de som ännu inte blivit hjärntvättade än.

AB
"Vi gjorde rätt! Titta på vad SCB säger!!!!"

DN
"Enormt intresse i hela världen för Sveriges strategi" (handlar egentligen om ett nytt sätt att tjäna mer pengar på aktier, men de flesta tror det är corona så de går med på det)

EXPRESSEN
"Tegnell skiljer sig. Vem är lyckosten som får en chans med honom?"

Fri tider (de blev också uppköpta)
"Det är alltså väldigt få etniska svenskar i statistiken. Vi valde rätt strategi kanske?"

SVT
"Enorm fusk upptäckts i hela världen om hur man redovisar statistik på covid-19. Sverige fortfarande bäst på att räkna. Har vi klarat oss bäst?"

TV4
"Munskydd kan ha orsakat många dödsfall"

AB
"Är vi helt säkra på att Hitler gjorde helt fel?"

Giesecke
Vanlig influensa kan faktiskt vara dödligare än covid-19

Agnes Wold
Glöm inte att tvätta händerna

😂 Bra lista.

Kanske du glömde Sydsvenskan och NSD i Norrland, vad de skulle kunna komma på. Kanske:

Sydsvenskan
Ökningen av äldre döda i mystisk lungåkomma nu utrett - statens hitsände obducent lugnar med att "Det var vanlig lunginflammation".

NSD
Alla 55 personer som de senaste tre veckorna hastigt avlidit, konstateras ha gjort det efter snabbt utvecklad lungsjukdom. Detta bedöms bero på arbetet i gruvan och att de ej använt skyddskläderna korrekt.
Citera
2020-05-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man skulle kanske tala om för inköparna att inte beställa på Ali Baba.

Bara ett tips så där som jag också tror ledningen för den kommunistiska diktaturen kommit med.

Det är desperata statsledningar som pressas av folket som skriker efter ansiktsskydd samtidigt som vården verkligen behöver skydda sig.

Man måste visa handlingskraft och man måste göra det fort! Annars förlorar man väljare - och kanske några sjuksköterskor..

Men sånt bevisar ju att man inte kan göra sig beroende av leveranser av miljontals ansiktsmasker per månad och TRO att man får äkta vara. Piratkopior har alltid farit Kinas grej. Man stämplar ansiktsmaskerna mer FFP2 eller FFP3 - men de är inte av den kvalitén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in