Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Ja det var TonyDR jag svarade och det var inte nödvändigt en uppdatering. Endast ett påpekande att han skriver för tidigt på dagen tycker jag, som tycker att det är noga med detaljer och att rätt ska vara rätt även om det, som jag sa, inte gör någon större skillnad.
Ja, vi har fortfarande högre siffror per miljon inv än USA och även om deras siffror kommer in löpande under dagen så lär dagens rapporterade döda fortfarande inte överstiga våra när dagen är slut ändå, de brukar inte vara det mer än ibland. Mot våra 99 rapporterade döda idag så behöver de komma upp i lite drygt 3500 och det tror jag inte att de gör. Så? Vad ville du säga med det, har jag sagt något annat?
Tror, säger tror, att de kommer att gå om oss i antal rapporterade döda per 1 miljon inv totalt när nästa vecka är slut. Om man nu ska hålla på att jämföra, det är så otroligt mycket som spelar in här så det är bättre att dra slutsatser senare när allt detta förhoppningsvis är över. Hoppas också att USA slipper så höga dödstal så att de blir värre än oss.
Jo såklart jag menar inget illa
Jag är bara less på hur Sverige är så misskött :/
Finns mycket bra också men..
Topp 5 i högsta skattetrycket i världen, check
Flest bombdåd i fredstid, check
Topp 7 officiellt på antal döda i nya pandemin. (Bortsett från mini länder med typ 5000 invånare)
Vad har hänt med vårat en gång så fina avlånga landet lagom?
Nu väntar misär, lönedumpningar, höjda skatter(plastpåse skatten kom idag tex :/ )
Fattigdom, skuggsamhälle, gated communitys, mord och skjutningar varje dag.. står alltid om någon mördad på öppen gata... noll vittnen!
Man kan ärligt talat mörda vem som helst och komma undan med det... detta är Sverige 🇸🇪