2020-05-07, 18:26
Medlem
Absolut. Affärsidén är att flytta pengar från drömmande småsparare till smarta affärsmän med töjbart samvete.

Rekommenderar att läsa på historien om Netlog och ställa sig frågan om tongivande personer där blivit altruister på gamla dagar - eller om de fortfarande vill blåsa folk för egen vinning?

Företaget tas ju inte i ens med tång på flaggstång av fonder och andra institutionella investerare, på goda grunder.

Agerman är helt rätt på det. Hoppas han skriver en uppföljare, börjar bli material till det nu. Eller så väntar han in kraschen för att tajma cirkusen bättre.

https://omniekonomi.se/granskning-dolda-natverk-bakom-quickbits-fina-fasad/a/4q0Pqa
Senast redigerad av Supermano 2020-05-07 kl. 18:45.
Citera
2020-05-07, 22:20
Medlem
Satan. Slog lite i listorna och mer eller mindre hela garnityret är ju lexbasade. Detta bolag måste FI ta en titt på omgående. Skydda smårspararna. Det räcker med årens senaste ek haverier..
Citera
2020-05-07, 22:22
Medlem
O den där kalle pigg på placera verkar ju vara Väldigt nära bolaget. Det stinker.
Citera
2020-05-07, 23:27
Medlem
O nu drömmer småspararna på forumen igen. Blir nog något i hästväg som någon ägare sade. Rakt i pungen.
Citera
2020-05-08, 04:24
Medlem
http://direkt.omniekonomi.se/quickbit-afv-har-granskat-personnatverket-bakom-bolaget/a/rAbqA8

Mkt skit verkar det som...
Citera
2020-05-08, 13:25
Medlem
Logik enligt små(sparare) på placeraforumet:

Går QB upp = kanon. The sky is the limit!
Går aktien ner = kanon. Kortsiktiga ägare som faller bort bara, no worries!

Tur det finns andra sätt att se på sitt sparande.
Citera
2020-05-08, 21:40
Medlem
Klart att det finns en risk....så och med allt. Nu ser jag en fin linje här. Bra uppköp nya innovativt drag och positiva antaganden om det framtida kassa flödet. Spana gärna in IR på Quickbit hemsida. Intressanta grejer tycker jag. Så jag är positivt inställd och tror på bolaget. Men aktier är ju alltid en risk och där finns ju också möjligheten till vinst? Med det sagt är det bra för diskussionen att det finns olika meningar och det respekteras ju så klart. Lycka till alla här och en fin fortsättning på Fredags kväll!
Senast redigerad av Trxhobit 2020-05-08 kl. 22:17.
Citera
2020-05-08, 23:39
Medlem
Paatiences avatar
Jag har försökt förstå mig på Quickbit och hur deras verksamhet fungerar och kryptovaluta generellt, men varifrån kommer de största inkomsterna hos Quickbit? Är det genom avgifter när det handlas med kryptovalutor?
Citera
2020-05-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Jag har försökt förstå mig på Quickbit och hur deras verksamhet fungerar och kryptovaluta generellt, men varifrån kommer de största inkomsterna hos Quickbit? Är det genom avgifter när det handlas med kryptovalutor?
De tjänar pengar på transaktion där de säljer kryptovaluta. Intäkterna består av delvis av en transaktions avgift som kunden betalar dels av skillnaden vad de köper in kryptovaluta för och vad de sedan säljer det till kunder för. Allt enligt Quickbit hemsida. Vidare... Hösten 2020 kommer de lansera fysiska och virtuella Visa och Mastercard.
Citera
2020-05-10, 18:04
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
De tjänar pengar på transaktion där de säljer kryptovaluta. Intäkterna består av delvis av en transaktions avgift som kunden betalar dels av skillnaden vad de köper in kryptovaluta för och vad de sedan säljer det till kunder för. Allt enligt Quickbit hemsida. Vidare... Hösten 2020 kommer de lansera fysiska och virtuella Visa och Mastercard.

Ok, så kan man kalla det att man "tradear" kryptovaluta, köper det billigt och säljer det sedan för ett högre pris?

Jag undrar även över dessa Quickbit-kort, är det inte höga avgifter varje gång man handlar med kryptovaluta? Varför ska man som privatperson ha ett sådant kort? Vad är fördelen med att göra det jämfört med vanliga Visa-kort?
Citera
2020-05-13, 16:02
Medlem
Lite tungt idag. Men så väntat. Sälj medans ni kan.
Citera
2020-05-13, 16:41
Medlem
Snart har haussarna på placera fått det till att det var bra nyheter som kom idag och att det , förstås, är köpläge. Tänk att de bara är dessa utvalda raketforskare som korrekt kan värdera ett företag och dess aktie!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in